Tárgyalástechnika 6..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Advertisements

Nevezetes algoritmusok
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Pénz a cipődben: Gyémánt Kard Technika
Gondolatok a barátságról
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
TURIYAM Téma: Önmagunk mibenléte
Vidéklogisztika.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
1ADÓSSÁG Az adósság olyan pénz, vagy tulajdon, amit valaki tartozik megadni, vagy átadni egy másik személynek. 2Kir 4,1-7; Az adósság olyan pénz, vagy.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Tovább lépéshez mindig nyomjon meg egy billentyűt!
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 2. nap.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
ALAPIGE: 1Kir 3,
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Fülemüle informatika verseny
Fejlesztési, stratégiai útmutató
GKI Zrt., Vitaanyag az új EU-költségvetésről A 2013 utáni EU-költségvetés fő kérdései Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt. Budapest,
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Kritikai áttekintés.
Tárgyalástechnika 4..
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Olvasd lassan és csendben!.
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Gondolatok a munkahelyen Mottó: „Ez nem egy iroda
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
A demokrácia problémája a településfejlesztésben Rövid és hosszú távú gondolkodás Miskolc Szegénységellenes Világnap 2014, okt. 17.
Olvasd lassan és csendben!
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Az ŐV tábor utat mutat az őrsvezetőknek, ad egy alap tudáskészletet - merre, hogyan lehet – de csodákat nem tudunk tenni a jelöltekkel. Igyekszünk minél.
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
A világ legjobb és legkönnyebb pénzkereseti lehetősége ! SOHA vissza nem térő alkalom ! Volt már lehetősége egy olyan üzletben részt venni, ami nem rég.
Mi a kontroll? Projektkontroll alapelvei –A jelentéskészítés – nem egy bürokratikus és hosszan tartó tevékenység –Kontrollkritériumok –Jelentés a tervről.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Mit jelent gazdálkodni?
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalás- és előadástechnika
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Tárgyalástechnika 6..
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Tárgyalás- és előadástechnika
Tárgyalástechnika 5..
Tárgyalás- és előadástechnika
Előadás másolata:

Tárgyalástechnika 6.

Tárgyalási módszerek Három eltérő tárgyalási módszer: Kötélhúzás Alkudozás (csere) Opciógenerálás Melyiket mikor használjuk? Egyetlen tranzakcióra korlátozott, ultrarövid távú kapcsolatok Több tranzakción alapuló, hosszabb távú kapcsolatok, folyamatos együttműködések

Az alkudozás Pozíciók harca helyett csomagok (kosarak) cseréje. Cél: megkapni a számunkra lehető legjobb csomagot. (Nem a legtöbbet kapni!) Ehhez a másik félnek is jó csomagot kell kapnia! „Kérem a nekem jót, adom a neked jót.” Az alkudozás alapja: a saját és a másik fél preferenciái. Mi a legfontosabb Önnek/Neked ebben a témában? Mi a második legfontosabb? Stb. Világos, feltárt saját preferenciák (mit igénylünk?) és lehetséges „cserealapok” (mit adhatunk?)

Az alkudozás 2. Eszközei: Ajánlattétel: Valamit kérek, és valamit adok érte cserébe: „Ha te ezt megadod, akkor én megadom azt.” Valamit adok, de megkérem az árát. „Add meg neki, amit kér a te feltételeiddel!” A másik preferenciáinak feltárására irányuló kérdések: „Nézzük meg, Önnek/Neked mik a legfontosabbak ebben a témában?” „Mi ezek között a fontossági sorrend?” A másik cserealapjainak feltárására irányuló kérdések „Mit tud Ön/Te még kínálni, hogy én megadhassam azt, amit kér?”

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer: a Reális, Kölcsönösen Előnyös Megállapodások módszere A módszer célja: saját egyéni igényeinket a lehető legjobban kielégíteni közösen. Egyéni érdekek, igények, elvárások figyelembe vétele, amely magában foglalja: A mi érdekeink, igényeink, elvárásaink figyelembe vételét. A másik érdekeinek, igényeinek, elvárásainak figyelembe vételét. Közös érdekek, igények, elvárások figyelembe vétele, amelyhez el kell jutni, amelyet fel kell tárni.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 2. A módszer lépései: 1. A pozíció visszafejtése: a mögöttes probléma összetevőinek, azaz a pozíció mögött rejlő közvetlen érdekeknek, igényeknek, elvárásoknak feltárása. 2. A mozgástér bővítése: ezekhez a közvetlen érdekekhez, igényekhez, elvárásokhoz kapcsolódó vagy társuló továbbiak feltárása. 3. A megoldások kidolgozása: olyan alternatívák keresése, amelyek figyelembe veszik, megoldást kínálnak a kibővített érdekek-, igények-, elvárás-halmazhoz.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 3. Eszközei: 1. A pozíció visszafejtésére irányuló kérdések: „Milyen szükségleteidet elégítene ki, ha megkapnád, amit kérsz?” 2. A mozgástér bővítése irányuló kérdések: „Ezek a szükségletek milyen további igényeket elégítenek?” „Milyen további szükségleteid vannak?” 3. A megoldások kidolgozására irányuló kérdés: „Hogyan lehet ezeket másképpen is kielégíteni?”

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 4. Az előbbi 3 kérdés arra irányul, hogy a pozíciót visszafejtsük a mögötte meghúzódó érdekekre és problémára, majd a mozgásteret kibővítsük a kapcsolódó érdekekkel, igényekkel, elvárásokkal (tortanövelés), és olyan új megoldásokat keressünk, amelyek figyelembe veszik mindkettőnk problémáit, érdekeit (szemben az eredeti pozícióval).

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 5. Esettanulmány (T: tréner) Akkor most térjünk rá a tréning tartalmára. Milyen tréninget is szeretnétek? (M: megrendelő) Először a tárgyalástechnika tréning alapján találtunk meg benneteket, azt kerestünk, de aztán láttam, hogy van előadástechnika is. Valójában erre is szükségünk lenne. Nem lehetne, hogy a két napba beleférjen mindkettőből valami? (T) Ez sajnos nem azt eredményezi, hogy a résztvevők mindkettőből kapnak valamit, és ezért bővebb lesz a repertoár, hanem lényegesen kevesebb kerül át a készségek síkjára. Mindent egybevetve jelentősen csökkenti a tréning hatékonyságát az adott területen, mert az optimális a legalább 2 napos tréning. Ezért én minimális programnak azt javasolnám, hogy a számotokra fontosabb, égetőbb területre koncentráljunk egy két napos tréning keretében. Tulajdonképp melyik a fontosabb, melyik az égetőbb?

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 6. Esettanulmány 2. (T) … A tárgyalástechnika vagy az előadástechnika? (M) Hát, nyilván mindkettő fontos, de talán a tárgyalástechnika egy fokkal fontosabb. (T) Egy fokkal nyilván hatékonyabb lenne a dolog, ha egy 3 napos tréning keretében lehetne 2 napot szánni az egyik területre, és 1 napot a másikra. (M) Erre az utóbbira nem érvényes, hogy 1 nap kevés, és a 2 nap az optimális? (T) De igaz, és szükség esetén nyilván megoldható, hogy egy-egy napot kapjatok mindkét területen. Viszont van egy nehezítő körülmény, amiért legalább az egyiknek érdemes lenne 2 naposnak lennie. Ahogy az elején beszéltük, a munkatársak egy része jelenleg nem egyértelműen pozitív a tréninggel kapcsolatban. Egy komolyabb áttörés a tapasztalatok szerint ugyanazon a területen a 2. napra várható. Figyelembe véve a létező ellenállást, illetve szkeptikus hozzáállást a munkatársak egy részéről…

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 7. Esettanulmány 3. (T) …egy részéről, a 2. napi áttörés kiemelt jelentőségű. Ha ez nem történik meg, akkor nem lesz hatékony a tréning. Ha ez egy területen megtörténik, akkor könnyebben fogják látni a távlatokat a másik területen, várhatólag motiváltabbak lesznek a másik terület egyetlen napján. Sokkal többet lehet majd elérni velük azon az egy napon. (M) Értem. Viszont a több nap, gondolom többe is kerülne. (T) Az a javaslatom, hogy erre később térjünk vissza. Nézzük meg, milyen további igényeitek vannak? Van valami, amiért fontos, hogy ne 3, hanem csak 2 napos legyen a képzés? (M) Az is fontos, hogy 3 nap kiesést a munkából nem tudunk megengedni, kettőt még éppen, de az is a határon mozog.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 8. Esettanulmány 4. (T) Mit szólsz ahhoz, hogy az egyik nap szombatra essen? Nekem nem jelent gondot, felőlem lehet szombaton az egyik nap. (M) Ez jól hangzik. Sőt, esetleg lehetne péntek, szombat, vasárnap, és akkor csak egy nap esik ki a munkából. (T) Igen, de ekkor hétvégén semmit nem fognak pihenni a munkatársaid, nem lesznek a családjukkal. Hétfőn pihenés nélkül kezdenek, ráadásul a szombati és vasárnapi napokon abszolút motiválatlanok lesznek, mert dühösek lesznek, hogy a hétvégén semmi pihenés nincs számukra. Lényegében nem lehet majd velük dolgozni, és az egész olyan ellenérzéseket kelt bennük, ami miatt már esetleg pénteken sem. (M) Igaz, emiatt nem lenne érdemes egy két naposat sem szombat- vasárnapra tenni.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 9. Esettanulmány 5. (T) Mit szólsz ahhoz, hogy megosztjuk a 3 napot. Most lenne 2, és majd valamikor később még egy nap. A 2 nap lehetne esetleg pénteken és szombaton, és akkor nektek is csak egy nap esik ki a munkából, és a munkatársaknak sem telik el pihenés nélkül a hétvége. Én tudom vállalni, hogy emiatt még egyszer lejövök hozzátok. (M) Ez jól hangzik. Ha belefér, hogy akkor inkább a pénteki legyen hosszabb, szombaton kezdjünk korábban, és akkor esetleg kora délutánra be lehet fejezni, a nap második fele már szabad számukra. (T) Bízva abban, hogy ez a 2 nap sikeres lesz, a későbbre halasztott egy nap hatékonyságát pedig úgy tudom majd fokozni, hogy előtte lehetséges lesz majd rávezető feladat kiadása. Erre most az első két napos tréning előtt nincs igazán lehetőség. (M) Akkor térjünk rá, hogy mi is a költségvonzata mindennek…