PÉK Szeged, 2007. Farkas Károly Programozás tanulása könnyedén - Szintonicitás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Advertisements

Informatika tanításom
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
3. A programozás eszközei, programozás-technikai alapismeretek
Programozás.
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
E-learninges tananyagfejlesztés módszerei a felsőoktatásban
Felső tagozatosok programozás oktatása
NAT 2007 kompetenciák.
A fizikatanítás problémái és oktatásának konstruktivista megközelítése
Projektmunka.
Kárpát-medencei Nemzetközi Módszertani Konferencia Lehetőségek és alternatívák Játékos Informatika.
OKTATÁS, NEVELÉS, ÉLETHOSSZIGLANI TANULÁS SZÉKESFEHÉRVÁR, JANUÁR 15.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Készítette: Fajkusz Lívia
Programozás. fordító (compiler): a program forrásszövegéből egy gépi kódú, futtatható programot (pl. EXE) állít elő, vagyis a programot lefordítja a gép.
Adatbázisrendszerek jövője
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
AZ AVASI GIMNÁZIUM ÁLLATHÁZA
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
TanítaniaTaníthatatlant.  Cselekedve, tevékenykedve tanulás  Kihívást jelent (fizikai, szociális, kognitív)  Strukturált gyakorlatokat és keretet biztosít.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Kompetensek lettünk? június 27..
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
Programozás Imagine Logo.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Informatika tanítása ea.
Reflektív gondolkodás
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
„Ne programozzuk a gyereket!” - Papertre, a Logo atyjára emlékezünk
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Szegedi Tudományegyetem
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – nemzeti életpálya-tanácsadó rendszer kialakítása Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető.
I. generáció II. generáció III. generáció IV. generáció
A digitális kompetencia fejlesztése
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Nagy Roland | Robotika PMB2530, PMB2530L Nagy Roland |
Előadás másolata:

PÉK Szeged, 2007

Farkas Károly Programozás tanulása könnyedén - Szintonicitás

„Lehet, hogy a feladat, amelyen gondolkozol, egyszerű; de ha felkelti az érdeklődésedet, mozgósítja találékonyságodat és végül, ha sikerül önállóan megoldanod, átéled a felfedezés izgalmát és diadalát.”

A tanár-informatika egyik lényegi eleme a logo-pedagógia. Az öntevékenységre alapozó, kísérletező, konstruktivista, szemléletes programozás tanulásnak jó eszköze a Logo programnyelv.

A teknőcgeometria testszintonikus, mivel a saját mozgásunkra, testi tapasztalatainkra, és önszintonikus, mivel emóciókra épít. A robot, mint objektum komputerszintonikus is.

Néhány módszertani példa: Programírás helyett „programszerelés” – labirintus feladat és operációkutatás Strukturált programozás, aproximáció – tetraéder rajzolása az Elica-Hungarica programmal Programozás tanítás számítógép nélkül Lego-logoval – szimmetria invariancia