PÉK Szeged, 2007
Farkas Károly Programozás tanulása könnyedén - Szintonicitás
„Lehet, hogy a feladat, amelyen gondolkozol, egyszerű; de ha felkelti az érdeklődésedet, mozgósítja találékonyságodat és végül, ha sikerül önállóan megoldanod, átéled a felfedezés izgalmát és diadalát.”
A tanár-informatika egyik lényegi eleme a logo-pedagógia. Az öntevékenységre alapozó, kísérletező, konstruktivista, szemléletes programozás tanulásnak jó eszköze a Logo programnyelv.
A teknőcgeometria testszintonikus, mivel a saját mozgásunkra, testi tapasztalatainkra, és önszintonikus, mivel emóciókra épít. A robot, mint objektum komputerszintonikus is.
Néhány módszertani példa: Programírás helyett „programszerelés” – labirintus feladat és operációkutatás Strukturált programozás, aproximáció – tetraéder rajzolása az Elica-Hungarica programmal Programozás tanítás számítógép nélkül Lego-logoval – szimmetria invariancia