Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A november 18-i workshop napirendje
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Könyvtári minőségmenedzsment
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
A minőségügy a könyvtárügyért
Európa és a magyar könyvtári jogszabályok Dr. Kenyéri Katalin NEMZETI KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG MINISZTÉRIUMA Könyvtári Főosztály INFORMATIO MEDICATA október.
Stratégiai tervezés.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtári teljesítménymérés
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
A minőségmenedzsment bevezetésének hatása a szervezetre Könyvtáros szakmai nap Debrecen,
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Skaliczki Judit: Nemzetiségi könyvtári ellátás 1 A nemzetiségi könyvtári ellátás stratégiája minősége fejlesztése Skaliczki Judit Országos Idegennyelvű.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célja  A megújult könyvtári rendszerben megújult, minőségi szolgáltatásokat nyújtó könyvtárak álljanak a könyvtárhasználók szolgálatára  A különböző típusú és funkciójú könyvtárak egységes szolgáltatási színvonalának kialakítása

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései intézményi szinten  A „partnerközpontúság” kialakítása - folyamatos párbeszéd  A könyvtári folyamatok szabályozása és dokumentálása (cél és eszköz)  A tudatos szervezetfejlesztési képesség kialakítása  A folyamatos fejlesztési képesség kialakítása  A szolgáltatások színvonalának folyamatos fejlesztése

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései fenntartói szinten  Konszenzuson alapuló, a helyi sajátosságokat figyelembe vevő, kiszámítható fenntartói feltételrendszer létrehozása

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései ágazati szinten  A teljesítménymérési vizsgálatok alapján fenntartási, hozzáférési és szolgáltatási irányelvek megfogalmazása  A minőségelvű finanszírozás szorgalmazása a könyvtáros életpálya kialakításán belül

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program jövőképe Intézményi szinten  a könyvtárhasználók megismert igényei alapján fejlesztett szolgáltatások  szabályozott tevékenységek és szolgáltatások a minőségirányítási rendszer keretében  rendszeres külső értékelés és önértékelés

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program jövőképe Fenntartói szinten  megfelelőképpen támogatott intézmény  biztosított feltételek a minőségi tevékenységhez  hatékony információs rendszer

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program jövőképe Ágazati szinten  A könyvtári rendszer folyamatos értékelésével, támogató és ösztönző szakmapolitikai képviselettel folyamatosan fejlődő, az állampolgárok érdekeit szolgáló könyvtári rendszer működtetése, amelyben az információ bárki számára szabadon, korlátozás nélkül hozzáférhető.

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A program meghatározó elemei  A humán erőforrás oldaláról 140 szakértőből 13 a minőségmenedzsment szakértője  Szervezeti oldalról A NKÖM által irányított és vezetett minőségi alapú szakfelügyeleti vizsgálatok  A program részt vevői ( az első fázisban) : az ODR tagkönyvtárak

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A megoldandó feladatok számba vétele  A jelenlegi helyzet megismerése  A szakemberek felkészülése, felkészítése  Az intézmények stratégiai terveinek elkészítése  Intézményi vizsgálatok

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A fejlesztés alapelvei  Partner kapcsolat az ágazati irányítást ellátó tárca (NKÖM Könyvtári Osztály), az intézmények fenntartói, az intézmények, a szakmai szervezetek és a könyvtárhasználók között  Konszenzusos tárgyalások az egyeztetés fontosságának figyelembe vétele

Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A Könyvtári Intézet feladata  A jelenlegi helyzet számba vétele  A program megvalósításához szükséges feltételek számba vétele  A program megvalósításához szükséges továbbképzések számba vétele, a hiányok pótlására javaslatok készítése  2002 október 10-ig a programtervezet konszenzusos megvitatása a szakmai szervezetekkel  2002 november 10-ig a javaslatok ismeretében a program részletes kidolgozása