Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célja A megújult könyvtári rendszerben megújult, minőségi szolgáltatásokat nyújtó könyvtárak álljanak a könyvtárhasználók szolgálatára A különböző típusú és funkciójú könyvtárak egységes szolgáltatási színvonalának kialakítása
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései intézményi szinten A „partnerközpontúság” kialakítása - folyamatos párbeszéd A könyvtári folyamatok szabályozása és dokumentálása (cél és eszköz) A tudatos szervezetfejlesztési képesség kialakítása A folyamatos fejlesztési képesség kialakítása A szolgáltatások színvonalának folyamatos fejlesztése
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései fenntartói szinten Konszenzuson alapuló, a helyi sajátosságokat figyelembe vevő, kiszámítható fenntartói feltételrendszer létrehozása
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései ágazati szinten A teljesítménymérési vizsgálatok alapján fenntartási, hozzáférési és szolgáltatási irányelvek megfogalmazása A minőségelvű finanszírozás szorgalmazása a könyvtáros életpálya kialakításán belül
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program jövőképe Intézményi szinten a könyvtárhasználók megismert igényei alapján fejlesztett szolgáltatások szabályozott tevékenységek és szolgáltatások a minőségirányítási rendszer keretében rendszeres külső értékelés és önértékelés
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program jövőképe Fenntartói szinten megfelelőképpen támogatott intézmény biztosított feltételek a minőségi tevékenységhez hatékony információs rendszer
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A minőségfejlesztési program jövőképe Ágazati szinten A könyvtári rendszer folyamatos értékelésével, támogató és ösztönző szakmapolitikai képviselettel folyamatosan fejlődő, az állampolgárok érdekeit szolgáló könyvtári rendszer működtetése, amelyben az információ bárki számára szabadon, korlátozás nélkül hozzáférhető.
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A program meghatározó elemei A humán erőforrás oldaláról 140 szakértőből 13 a minőségmenedzsment szakértője Szervezeti oldalról A NKÖM által irányított és vezetett minőségi alapú szakfelügyeleti vizsgálatok A program részt vevői ( az első fázisban) : az ODR tagkönyvtárak
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A megoldandó feladatok számba vétele A jelenlegi helyzet megismerése A szakemberek felkészülése, felkészítése Az intézmények stratégiai terveinek elkészítése Intézményi vizsgálatok
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A fejlesztés alapelvei Partner kapcsolat az ágazati irányítást ellátó tárca (NKÖM Könyvtári Osztály), az intézmények fenntartói, az intézmények, a szakmai szervezetek és a könyvtárhasználók között Konszenzusos tárgyalások az egyeztetés fontosságának figyelembe vétele
Skaliczki : Felkészülés a "Könyvtári minőségfejlesztés 21." programra A Könyvtári Intézet feladata A jelenlegi helyzet számba vétele A program megvalósításához szükséges feltételek számba vétele A program megvalósításához szükséges továbbképzések számba vétele, a hiányok pótlására javaslatok készítése 2002 október 10-ig a programtervezet konszenzusos megvitatása a szakmai szervezetekkel 2002 november 10-ig a javaslatok ismeretében a program részletes kidolgozása