A vis maior eseményekkel kapcsolatos eljárásrendről Dr. Benedek Katalin DDRÁH FIM Főosztály.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
általános főig. helyettes
A környezetvédelem intézményrendszere
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet változásai Nyíregyháza, október 2.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Az ÚMVP intézményrendszere
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
Ambrusz József pv. ezredes
A FAVI adatszolgáltatásban várható változások
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
A helyreállítás és újjáépítés feladatai, tapasztalatai
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások, valamint a közrendvédelmi bírságból befolyt összegek fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
1 A évi vis maior tartalék támogatás követelményeiről Dr. Kása Róbert TEFFO Főosztályvezető Békéscsabai Kormányhivatal.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
III. Tengely – I. forduló Térségünk nyertesei számára szervezett szeminárium Március 10. Páliné Keller Csilla.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013

A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
Cím. Komlóska Község Önkormányzat nevében tisztelettel köszönti Önöket Köteles László Polgármester! Sajtótájékoztatónk témája: Közel 70 millió forint.
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Köszöntöm a települési önmentő képesség fejlesztő felkészítésen résztvevőket Előadó: Lóki Richárd okl. tű. őrgy.
LEADER pályázatok rendelettervezetével kapcsolatos véleményezés legfontosabb pontjai.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
9/2011. (II.15.) Korm. rendelet a vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A katasztrófavédelem és a vis maior események Zelei László tű. alezredes polgári védelmi felügyelő 20/
Pályázati információs nap Június 15.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Tájékoztatás vis maior pályázatokról
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

A vis maior eseményekkel kapcsolatos eljárásrendről Dr. Benedek Katalin DDRÁH FIM Főosztály

Indító kérdések: Miért beszélünk róla?Miért beszélünk róla? –Változott a szabályozás Miért én beszélek róla?Miért én beszélek róla? –Az Államigazgatási Hivatalok is feladatot kaptak=> erősebb állami kontroll

8/2010.(I.28.) Korm.rendelet Mit szabályoz? Mit szabályoz? Címe: a vis maior tartalék felhasználásának részletes szabályairól  A évi állami költségvetésben jóváhagyott 1100,0 millió Ft elköltésének a módját

8/2010.(I.28.) Korm.rendelet Mi a célja? Mi a célja? –Az egyes természeti károkból adódó –indokolt és szükséges –védekezési kiadások – részbeni vagy teljes – megtérítése, valamint –egyes önkormányzati, kisebbségi önkormányzati tulajdonban lévő építményekben a vis maior események okozta károk helyreállításának részbeni vagy teljes támogatása.

belvíz

földrengés

jégeső

szélvihar

esőzés

árvíz

Vis maior fogalma Olyan, alapvetően természeti erők által okozott esemény, amelynek bekövetkezése egyrészt nem előre kiszámítható másrészt emberi beavatkozás kevés ahhoz, hogy elhárítsa.

Vis maior fogalma Alapvetően, de nem kizárólagosan (tűz, robbanás stb.) Nem előre kiszámítható (árvíz? belvíz?) Emberi erő kevés az elhárításához (Nefela?)

Vis maior fogalma Miért fontos a pontos fogalomértelmezés?  Ha az esemény nem minősíthető vis maiornak, nincs támogatás 

Ki igényelhet támogatást? Helyi önkormányzat (ide értendő a megyei önkormányzat is !) Közös tulajdon? Helyi önkormányzat (ide értendő a megyei önkormányzat is !) Közös tulajdon? Kisebbségi önkormányzat Kisebbségi önkormányzat Többcélú kistérségi társulás Többcélú kistérségi társulás

Mire igényelhető támogatás? 1. Az előre nem látható természeti vagy más eredetű veszély miatt szükségessé váló, indokolt védekezés többletkiadásainak részbeni vagy teljes támogatására

Mire igényelhető támogatás? 2. Önkormányzati tulajdonban lévő a. építményt (de nem minden, csak a kötelező feladatellátást szolgáló épület, épületrész, közmű és műtárgyai! Kötelező feladat => Ötv.), b. út, híd, komp, => a károsodás a helyi közlekedés biztonságát veszélyezteti c. ár- és belvízvédelmi létesítmény => a tulajdonláson felül nincs spec. szabály sújtó, előre nem látható természeti vagy más károk helyreállításának részbeni támogatására

Miért „részbeni” a támogatás? Figyelembe kell venni 1. a biztosításból, vagy egyéb módon (pl kártérítési per, adomány stb.) megtérülő károkat. 2. a károsodott építmény jellegét (60-70%) 3. volt-e biztosítás a károsodott építményre +15% 4. az önkormányzat szerepel-e a „szaknévsorban”? kapott-e ÖNHIKI-t ben? 5. teljesítőképességét a felmerült károk helyreállítása jelentősen meghaladja (DE ismétlődő, több szomszédos települést érintő természeti vagy időjárási csapás!) => 90 %

Van teljes összegű támogatás is! A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet- ben a védekezéssel összefüggő elismer- hető költségekhez A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet- ben a védekezéssel összefüggő elismer- hető költségekhez Csődben lévő önkormányzatnak az adósságrendezésről szóló tv. szerinti kötelező feladatellátást szolgáló önk.-i tulajdonú építményekhez. Csődben lévő önkormányzatnak az adósságrendezésről szóló tv. szerinti kötelező feladatellátást szolgáló önk.-i tulajdonú építményekhez.

Hogyan lehet a támogatáshoz hozzájutni? (eljárásrend) „Tessék kiabálni, hogy baj van!” esemény bekövetkeztétől védekezés megkezdésétől számított 5 munkanapon belül elektronikusan => ebr42 ÉS faxon bejelentés a minisztérium felé A HATÁRIDŐ ELMULASZTÁSA JOGVESZTŐ !!! Pontos kitöltés! Utólagos javítás nincs!

Eljárásrend 2. „Jönnek a hozzáértők.” A miniszter a bejelentést követően haladéktalanul megkeresi az illetékes Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, amely 5 munkanapon belül köteles tájékoztatást nyújtani: - a bejelentés valódiságáról - a vis maior esemény jellegéről - a védekezési munkálatok szükségességéről 2. sz. adatlapon, ebr42 rendszerben FELELŐSSÉG!

Eljárásrend 3. „Színre lépnek a szigorú bürokraták” A bejelentést követően haladéktalanul – de legkésőbb 20 munkanapon belül a területileg illetékes Állig.Hivatal által kinevezett és koordinált 2 fős bizottság helyszíni vizsgálatot végez. Résztvevők: állig.hivatal védelmi igazgatóság védelmi igazgatóság környezetvédelmi és vízügyi ig. környezetvédelmi és vízügyi ig. Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ Helyszínen 3. sz. jkv. ebr42 rendszerben => módszer, gyakorlati tapasztalatok, tartalom

Eljárásrend 4. „Ismét az önkormányzat focizik!” Az önkormányzat a támogatási kérelmét a bejelentésétől számított 22 munkanapon belül (JOGVESZTŐ!!!) Papír alapon ( egy eredeti + egy másolat=>MÁK, egy másolat állig.hivatal) Mellékletekkel felszerelve DE lehet hiánypótlás 5 munkanapon belül (JOGVESZTŐ!!!)

Eljárásrend 5. „Már megint a bürokraták!” MÁK => formai vizsgálat, hiánypótlás Állig.Hivatal => „a pályázati dokumentáció alapján a szakértői nyilatkozatok alapján észrevételt tesz a vis maior eseményekkel kapcsolatos költségekről és az igényelt támogatás segítségével megvalósítandó feladatokról” (kvázi „előminősítés”, „indokolt és szükséges”)

Eljárásrend 6. „Dől a lé” A támogatási igényekről – az állig.hivatal véleményét figyelembe véve – a miniszter dönt => nincs határidő ! A Kincstár folyósít => nincs határidő, DE megítélt támogatás kifizetése a következő évre nem vihető át!

Eljárásrend 7. „Országomat egy számláért!” A támogatott a támogatás felhasználásáról a befejezési határidőt követő 22 munkanapon belül, de legkésőbb a támogatásnak az önkormányzat számlájára való megérkezése napjától számított 1 éven belül köteles elszámolni. (papír + ebr42) Bizonylatok, dokumentumok, adatlapok Szankció: büntetőkamatos visszafizetési kötelezettség

Eljárásrend 8. „Most jön a feketeleves” Az elszámolás benyújtását követően az előzetes helyszíni vizsgálatot végző bizottság helyszíni ellenőrzést folytat, melyről 5 napon belül értesíti a MÁK-ot. Az elszámolásról, az esetleges visszafizetési kötelezettségről a MÁK dönt.

Köszönöm a figyelmet!