VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" 2013. szeptember 25-27. Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Facebook az osztályban Cseh Gabriella Budapest 2013 Szeptember 27.
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Tanárok és diákok a Facebookon
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Magyar Tudományos Akadémia
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Közönségkapcsolatok (PR)
Készítette: Soós Kitti. A téma bemutatása Önkéntesség A téma aktualitását az adja, hogy az Európai Unió a 2011-es évet, az aktív polgárságot előmozdító.
A magyar háztartások fizetési szokásai
F ORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS CSOPORTOK A D EBRECENI E GYETEMEN Dusa Ágnes - Sőrés Anett DE Szociológia MA I. TERD-zárókonferencia május 14.
Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON.
Közösségi portálok használata
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Szigeti Eszter PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék 2011
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Közösségi oldalak használata
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
Gyermekek a Facebookon Cseh Gabriella Budapest Szeptember 25.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
2011.szeptember 26. Balatonalmádi
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER 25 – 27. BALATONALMÁDI Biró A. Zoltán Újratermelődik-e a.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
K NOWLEDGE M ANAGEMENT R ESEARCH C ENTER U NIVERSITY OF S ZEGED, H UNGARY Technológiai információk diffúziós topológiája Twitteren környezetben Kiss, Horváth,
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Kommunikációs Rendszerek
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
OKTATÁSTECHNIKA AZ ÉLMÉNYALAPÚ TANULÁSÉRT Turcsányi-Szabó Márta egyetemi docens, labor vezetője ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Online közösségek pedagógusoknak
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Előadás másolata:

VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati szokásai Készítette: Székely Kinga Katalin Sapientia EMTE, Csíkszereda

Az IKT és a székelyföldi fiatalok Az infokommunikációs technológiákhoz való hozzáférés már majdnem teljeskörű. A gyerekek és fiatalok meghatározó mennyiségű időt töltenek ezen eszközök használatával. Az infokommunikációs technológiákhoz való hozzáférés már majdnem teljeskörű. A gyerekek és fiatalok meghatározó mennyiségű időt töltenek ezen eszközök használatával. Milyen módon alkalmazzák, milyen mértékben tudják hasznosítani a rendelkezésükre álló infokommunikációs eszközöket? Régiófejlesztési szempontból is fontos ismernünk a fiatalok, kifejezetten a fiatal véleményformálók, csoportvezetők infokommunikációs eszközhasználatát

Digitális szakadékok Az IKT elterjedésének kezdeti időszakában a lemaradást, a távolmaradást a hagyományos rétegképző változókkal magyarázták. Ma már a hozzáférés szinte teljeskörű. A digitális szakadék megújul felhasználási síkon. Bizonyos csoportokban, a kulturális minták, értékek, célok, társadalmi igények alacsonyabb fokú, egyszerűbb felhasználást generálnak, míg más környezetben vannak olyan kontextuális elemek, környezeti tényezők amelyek hozzájárulnak ezen technológiák magasabb fokú, komplexebb felhasználásához.

Vizsgálat ismertetése Az IKT használata=új lehetőség Fiatal leaderek hogyan próbálják vezetői szerepüket kiépíteni, fenntartani és pozícionálni, és ebben milyen szerepet kapnak az információs technológiák, kiemelten a közösségi média ? Az IKT használata=új lehetőség Fiatal leaderek hogyan próbálják vezetői szerepüket kiépíteni, fenntartani és pozícionálni, és ebben milyen szerepet kapnak az információs technológiák, kiemelten a közösségi média ? Közéleti szerepet is vállalnak Aktív civil tevékenységet folytatnak Önkéntesek Véleményeik, cselekedeteik mintaként szolgálnak a tagoknak Többségük választott tisztséget tölt be

Vizsgálat ismertetése A fiatal vezetők az infokommunikációs eszközök használata által előnyt tudnak-e szerezni másokhoz viszonyítva, kialakul-e társadalmi vagy digitális távolság a group leaderek és az átlag felhasználók között A fiatal vezetők hogyan használják a Facebook közösségi oldalt, miként építik fel saját profiloldalukat? Feltevés: A vezetők érdeke a közösségi oldalak használati módjának a fejlesztése: -Kommunikációs feladatok megoldása - Pozíció megerősítése Feltevés: A vezetők érdeke a közösségi oldalak használati módjának a fejlesztése: -Kommunikációs feladatok megoldása - Pozíció megerősítése

Alkalmazott módszerek Facebook profilok megfigyelése, elemzése Fiatal vezetők Facebook profiljának és aktivitásának megfigyelése egy éves időszakban Összehasonlítás A térségben élő, azonos korcsoporthoz tartozó, úgynevezett átlagos felhasználók és a vezetők profiljának összehasonlítása Interjúk Fiatal vezetőkkel készült interjúk, mennyire céltudatosan vagy nem céltudatosan használják ezt az eszköztárat és a kapcsolódó eljárásokat (technikákat) a saját vezetői pozíció építésében, illetve működtetésében

Átlag felhasználók gyakorlata ismerős Személyes és magán jelegű tartalmak Kevés a saját tartalom (fotó jellemző) Bejegyzések gyakorisága, rendszeressége változó Aktív és passzív felhasználók Tudatos és kevésbé tudatos magatartás Aktív és passzív felhasználók Tudatos és kevésbé tudatos magatartás Chat és üzenetek használata Jellemző csoportokhoz való tartozás Az oldalakat like-olják, de nem működtetik Biztonsági beállítások mérsékeltek Chat és üzenetek használata Jellemző csoportokhoz való tartozás Az oldalakat like-olják, de nem működtetik Biztonsági beállítások mérsékeltek

Group leaderek gyakorlata Minimum 1500 ismerős Aktív magatartás Rendszeres jelenlét Közérdekű bejegyzések aránya megnő Változatos típusú posztok Saját tartalmak (nem csak fotók) Szakmai csoportok tagjai Oldalakat és csoportokat működtetnek Nyitott kapcsolatépítése Nyilvános profiloldal Közérdekű bejegyzések aránya megnő Változatos típusú posztok Saját tartalmak (nem csak fotók) Szakmai csoportok tagjai Oldalakat és csoportokat működtetnek Nyitott kapcsolatépítése Nyilvános profiloldal

Összegzés  Bejegyzések tartalma különböző  Különböző tudatossági szint  Aktivitás rendszeressége változó  Alkalmazások és más funkciók felhasználása inkább jellemző a vezető pozícióban lévő fiatalokra  Bejegyzések tartalma különböző  Különböző tudatossági szint  Aktivitás rendszeressége változó  Alkalmazások és más funkciók felhasználása inkább jellemző a vezető pozícióban lévő fiatalokra

Következtetések Az „átlagos” felhasználók számára nincsenek olyan előnyök amelyek arra ösztönöznék őket, hogy a közösségi oldalak minden funkcióját igénybe vegyék. Vidéki térségben is lehetséges és van példa a magasabb fokú felhasználásra, de legtöbbször ezt személyes igény generálja.