Örömkeresés az online térben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Hálózati és Internet ismeretek
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Az internet veszélyei KÉSZÍTETTE: Román Róbert
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
Digitális világ Irány a világháló!
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
13.a CAD-CAM informatikus
Áttérés az Office 365 szolgáltatásra Microsoft Online Services Áttérés a BPOS rendszerről az Office 365 használatára meglévő BPOS-ügyfelek esetén.
Közösségi portálok használata
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Könyvből könyvtár január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető.
Egyéni döntések a szervezetben
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
1 intézményes érdekegyeztetés © kurtán sándor 2011 a politikatudomány alapjai
MOTIVÁCIÓ.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Az emberi tanulás.
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Közösségi oldalak használata
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Mobilitás és közösségi média – „Szép új világ?”
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
1 2 érdekérvényesítés érdekegyeztetés az Európai Unióban 2. alapfogalmak © kurtán sándor 2011.
TransitView TransitView Fejlesztői csoport: Lévai János, Fejér Róbert, Sulyok Csaba, Sztankovics Ágnes Vezető tanár: Simon Károly.
TransitView TransitView Fejlesztői csoport: Lévai János, Fejér Róbert, Sulyok Csaba, Sztankovics Ágnes Vezető tanár: Simon Károly.
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Sponsorare necesse est
Az egészségügyi informatika jövője Dr. Surján György GYEMSZI Informatikai és rendszerelemzési főigazgatóság EGVE Egészségügyi Napok 2012 Balatonfüred.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
VERS RÓLAD.
Siker a tőzsdén A/18 A Forgalmi Egyensúly (On Balance Volume) A Forgalmi Egyensúly (On Balance Volume) mutató egy instrumentumba be- és kiáramló pénzmennyiséget.
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
A kommenthuszár becsizmáz. Új szavak a digitális kommunikációban
A munkával való elégedettség
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
A Facebook szociálpszichológiája
A magyar tőkeexport bemutatása
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Nyílt rendszerek összekapcsolása
2. Operációs rendszerek.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG Készítette: Horváth Tünde.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
ADESPRESSO – A KEDVENCED LESZ
Kognitív és emotív jelentés
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Motivációs kutatások kutatási kérdései
VERS RÓLAD.
Előadás másolata:

Örömkeresés az online térben Az intimszféra átalakulása a fiataloknál Örömkeresés az online térben

Mit ad a közösségi média? Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja: 1. a valahova tartozás szükséglete: a másokkal való társulás vágya és a társadalmi elfogadottság igénye 2. az önmegjelenítés szükséglete: jó benyomás keltésére való folyamatos törekvés A kétmotivációs tényező létezhet egyszerre, de külön külön, önmagában is lehet az FB használat indítéka. (Ashwini Nadkarn, Stefan G. Hofmann, 2011)

A legfőbb érzelmi szükséglet Jean Twenge pszichológus szerint: az ÖNBECSÜLÉS Az önbecsülés szorosan összefonódik a valahová tartozás szükségletével. A közösség általi elfogadhatóság mutatója. Az önbecsülés csökkenése a közösségből való lehetséges kizárásra utaló jelzés és arra motiválja az egyént, hogy lépéseket tegyen az elutasítás elkerülésére és a társadalmi hierarchiában való pozíciója javítására.

Társadalmi nárcizmus Twenge ezt négy tényezővel magyarázza: a nevelési módszerek változásával, a "hírességek" - közkeletű kifejezéssel élve - a celebek kultuszával, az internettel és a könnyen szerzett érdemekkel. "Mindezek együtt vezetnek el egy felnagyított önészleléshez, amiben a teljesítmény látszata sokkal fontosabb, mint a valós teljesítmény".

Az önbecsülés fontossága Brad Bushman 2010-es kísérletében megállapította, hogy az egyetemisták többre becsülik az önbecsülés növelését, például egy jó osztályzatot vagy egy dicséretet. Jobban vágynak rá, mint azokra a jutalmakra, amik az emberiséget az idők kezdetétől motiválják, például a kedvenc ételünk elfogyasztása vagy egy szexuális aktus.

Miért alakul így? A közösségi média felületei többszörözik a nárcisztikus igényeket A You Tube olyan “láttatást” biztosít, amely felerősíti a “Te is lehetsz sztár 15 percre” (Andy Warhol) vágyakat A kamaszok a transzparencia és az intimitáshatárok eltolódását már nem is érzékelik, számukra ez a normális

A vizuális örömök világa A kommunikáció a vizuális szcénán keresztül történik – én megjelenítések, a pillanat varázsa A legnépszerűbb jelenleg a Snapchat, ami biztosítja a tartalom törlődését, hacsak: Valaki nem csinál screenshot-ot, vagy egy másik okostelefonnal fotót A legnagyobb veszély: hogy ez valóban szexting app lett

Intimitás és önbecsülés A digitális önmegjelenítés módosíthatja az önbecsülést. Már pár perc elég ahhoz, hogy módosuljon az önkontroll. A FB lehetővé teszi a társadalmi kapcsolatok vizualizálását, megerősíti és fokozza a felhasználók önbecsülését. FB-on szereplő Én-ek olyan társadalmilag kívánatos identitások, amelyeket a vizsgált személyek a számítógépen kívüli világban is szeretnének megtestesíteni, de valamilyen okból erre még nem képesek. Az intimitáshatárok oldódhatnak az ideális Én-nél

Az online örömök Lájkok, kérdés-válasz – Ask.Fm Követés Trendinek lenni Fotózni A pillanatot megosztani- Snapchat Csoporthoz tartozni – centrálisnak lenni Hot or not hot – folyamatos figyelése

Köszönöm a figyelmet!