A benyomáskeltés
Mi a cél? zKedvező benyomás alakuljon ki rólunk tárgyaló partnereinkben zTulajdonképpen reklámozzuk, kirakatba tesszük, ajánljuk magunkat
És ha stratégiánk sikeres? z…akkor üzleti partnereink kedvezően kezdenek gondolkozni rólunk… z…és ez visszahat énképünkre és javítja önértékelésünket
Egy olyan társadalmi közegben, ahol sok emberrel kell igen felszínesen érintkeznünk, nagyon fontos az a képesség, hogy gyorsan és könnyedén alakítsunk ki pozitív benyomásokat.
Szerepek zA mindennapin életben mi is szerepeket próbálunk eljátszani zSzeretnénk, hogy a „közönségünk” úgy észleljen bennünket, ahogy mi akarjuk. zTársas életünk olyan színpadát kívánjuk megalkotni, amely tükrözi hogyan látjuk önmagunkat.
Maszkok zAmikor a nyilvánosság számára mutatjuk meg magunkat, akkor maszkot használunk. zAz öltözékünk, a viselkedési stílus,a kiejtés és a szókincsünk mind része a maszknak. zVeszélyes, ha szerepünkön kívül cselekszünk, mert ez zavart eredményez beszélgető partnereinkben.
Milyen benyomást keltsünk? zAz emberek azokat szeretik, akik hasonlítanak hozzájuk. zEgy kapcsolat első szakaszában hasznos dolog lehet hasonlónak feltűnni. z/ NLP szerepe, aktív figyelés /
Az eredményes benyomáskeltés feltételei : zÉrzékenyek legyünk a különböző szituációkra zMeg tudjunk felelni a különböző élethelyzetek követelményeinek zKövetkezetesek legyünk az énmegjelenítés- ben zJól mérjük fel a saját viselkedésünket