Biomérnök alapszak (BSc)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
KKK-k elemzése, különös tekintettel a műszaki területre Borsa Judit Halász Gábor Jobbágy Ákos.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Molekuláris Bionika.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Interdiszciplináris.
Anyagmérnöki Alapszak
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Thernesz Artur Fejlesztési Igazgató
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Környezettan alapszak (BSc)
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Bemutatkozik a Georgikon
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Biológus Tanszékcsoport
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Környezetmérnöki szak
Gépgyártástechnológiai technikus
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A környezettudományi képzés az ELTE-n, együttműködési lehetőségek
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Természetvédelmi mérnök alapszak. Előzmények, alapítás Természetvédelmi szakmérnök- képzés indulása (Dr. Szabó, Dr. Sey) utolsó szakmérnöki.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
A képzés szeptemberében indul!
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Vegyészmérnöki mesterképzés
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Az Élelmiszertudományi Kar
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

Biomérnök alapszak (BSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Limnológiai Intézeti Tanszék Biomérnök alapszak (BSc) Pannon Egyetem, Mérnöki Kar

A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: a széleskörűen értelmezett biotechnológiai rendszerek és az azokat működtető személyzet irányítására,

A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: analitikai vizsgálatok, gyártásközi és végső minőségellenőrzés végzésére,

A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére,

A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kutatásban részfeladatok ellátására a munkaerőpiac igényei szerint,

A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: továbbá a képzés nyújtotta ismeretek birtokában alkalmassá válhatnak a képzés második ciklusban történő folytatására.

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: - biológiai/biotechnológiai rendszerek biztonságos, környezettudatos működtetésére, a szakterülettel kapcsolatos szolgáltatások, kereskedelmi feladatok ellátására,

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: laboratóriumi, félüzemi, üzemi feladatok elvégzésére, új metodikák elsajátítására,

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: bonyolultabb feladatok elvégzésére, ismeretek gyakorlati alkalmazására a választott szakiránynak megfelelő szakterületen,

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: részfeladatok ellátására a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kémiai és rokon tudományok kutatásában,

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: a feladatok ellátásához szükséges számítástechnikai ismeretek, adatbázisok alkalmazására,

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: a korábban nem ismert új folyamatok, termékek, rendszerek megismerésére, megértésére,

Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére.

A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem Mérnöki Karán az új szak indításához rendelkezésre állnak mind a szükséges természettudományos (biológia, kémia, biokémia oktatása és ehhez kapcsolódóan a tudományos műhelyekben folyó kutatómunka), mind a műszaki képzés feltételei.

A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem Mérnöki Karán a nyolcvanas évek első felétől rendszeresen folynak biokémiával, biotechnológiával, biomérnöki ismeretekkel, biomassza hasznosításával összefüggő képzési programok, hazai és nemzetközi együttműködés keretében zajló kutatások és tudományos fokozatszerzések.

A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen Az e területen szerzett képzési tapasztalat alapján, az universitas-sá történt fejlődés adta lehetőségeket felhasználva és a kor kihívásainak megfelelve a Pannon Egyetem biomérnök szak indítását határozta el. Első biomérnök hallgatóinkat 2007-ben vettük fel.

A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: természettudományos alapismeretek: matematika, fizika, kémia, biológia, biokémia

A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: gazdasági és humán ismeretek: mikro- és makroökonómia, menedzsment- és vállalkozásgazdaságtan, üzleti jog

A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: szakmai törzsanyag: biológiai rendszerek működése; fizikai kémia alkalmazásai és anyagtudomány; mérés és irányítástechnika; géptan és művelettan; technológia; bioipari eljárások

A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: Differenciált szakmai ismeretek: ipari biotechnológia, bioanalitika, bioinformatika

A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: szakmai gyakorlat: Az intézményen kívül teljesítendő szakmai gyakorlat időtartama a műszaki alapképzésben legalább 4 hét.

A képzés sajátosságai A biomérnök képzés azonos képzési ágban szerepel a vegyészmérnök- és környezetmérnök képzéssel, azoktól a biológiai szakismeretek lényegesen nagyobb arányú tantervi oktatása jelent eltérést.

A képzés sajátosságai Biomérnököket a világ számos egyetemén képeznek. A specializációs lehetőségek magukba foglalják az orvosi-, ipari- és mezőgazdasági alkalmazásokat.

A képzés sajátosságai A bolognai képzési rendszeren belül a szakágak között nagy az átjárhatóság, és a mester- (MSc) szinten egymás alapdiplomáit elfogadják, emiatt a biomérnök BSc-vel rendelkező, s tanulmányaikat mester szinten folytatni kívánó hallgatók előtt a specializáció széles spektruma tárul fel.

Elhelyezkedési lehetőségek A biomérnökök elsősorban biotechnológiai ismeretekkel rendelkező szakemberek, akiknek egy meglehetősen széles, multidiszciplináris tudományterületen kell otthonosan mozogniuk, tervező-, fejlesztő- és termelő tevékenységet folytatniuk a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a környezetvédelem,  a vízgazdálkodás, az egészségügy és a finomkémiai ipar területén egyaránt.

Elhelyezkedési lehetőségek A biotechnológia Magyarország húzóágazataként definiált. A biomérnökök iránti igény nőni fog, a Közép-Dunántúli Régió fejlesztési tervében előnyben részesítik a biológiával, biotechnológiával foglalkozó iparágakat.

Biomérnöki feladatok (néhány példa) Biotechnológia Kriobiológia Szövettenyésztés Bioinformatika Biomechanika Akvakultúra Őssejtkutatás …

Irány a biomérnök szak! Érdekelnek a természettudományok, a biológia? igen nem Elkerülnéd a tömegképzést? igen nem Versenyképes diplomát szeretnél? igen nem Szeretnél gyakorlati tapasztalatokra is szert tenni? igen nem Kíváncsi vagy, milyen a gyakorlatorientált kutatás? igen nem Irány a biomérnök szak!