Biomérnök alapszak (BSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Limnológiai Intézeti Tanszék Biomérnök alapszak (BSc) Pannon Egyetem, Mérnöki Kar
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: a széleskörűen értelmezett biotechnológiai rendszerek és az azokat működtető személyzet irányítására,
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: analitikai vizsgálatok, gyártásközi és végső minőségellenőrzés végzésére,
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére,
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kutatásban részfeladatok ellátására a munkaerőpiac igényei szerint,
A képzés célja A képzés célja biomérnökök képzése, akik alkalmasak: továbbá a képzés nyújtotta ismeretek birtokában alkalmassá válhatnak a képzés második ciklusban történő folytatására.
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: - biológiai/biotechnológiai rendszerek biztonságos, környezettudatos működtetésére, a szakterülettel kapcsolatos szolgáltatások, kereskedelmi feladatok ellátására,
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: laboratóriumi, félüzemi, üzemi feladatok elvégzésére, új metodikák elsajátítására,
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: bonyolultabb feladatok elvégzésére, ismeretek gyakorlati alkalmazására a választott szakiránynak megfelelő szakterületen,
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: részfeladatok ellátására a technológiai rendszerek fejlesztésében, tervezésében, új eljárások, termékek kifejlesztésében, kémiai és rokon tudományok kutatásában,
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: a feladatok ellátásához szükséges számítástechnikai ismeretek, adatbázisok alkalmazására,
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: a korábban nem ismert új folyamatok, termékek, rendszerek megismerésére, megértésére,
Alapfokozat birtokában a biomérnökök képesek: legalább egy idegen nyelven a műszaki dokumentáció megértésére.
A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem Mérnöki Karán az új szak indításához rendelkezésre állnak mind a szükséges természettudományos (biológia, kémia, biokémia oktatása és ehhez kapcsolódóan a tudományos műhelyekben folyó kutatómunka), mind a műszaki képzés feltételei.
A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem Mérnöki Karán a nyolcvanas évek első felétől rendszeresen folynak biokémiával, biotechnológiával, biomérnöki ismeretekkel, biomassza hasznosításával összefüggő képzési programok, hazai és nemzetközi együttműködés keretében zajló kutatások és tudományos fokozatszerzések.
A szak képzési és kutatási előzményei a Pannon Egyetemen Az e területen szerzett képzési tapasztalat alapján, az universitas-sá történt fejlődés adta lehetőségeket felhasználva és a kor kihívásainak megfelelve a Pannon Egyetem biomérnök szak indítását határozta el. Első biomérnök hallgatóinkat 2007-ben vettük fel.
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: természettudományos alapismeretek: matematika, fizika, kémia, biológia, biokémia
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: gazdasági és humán ismeretek: mikro- és makroökonómia, menedzsment- és vállalkozásgazdaságtan, üzleti jog
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: szakmai törzsanyag: biológiai rendszerek működése; fizikai kémia alkalmazásai és anyagtudomány; mérés és irányítástechnika; géptan és művelettan; technológia; bioipari eljárások
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: Differenciált szakmai ismeretek: ipari biotechnológia, bioanalitika, bioinformatika
A törzsanyag szempontjából meghatározó ismeretkörök: szakmai gyakorlat: Az intézményen kívül teljesítendő szakmai gyakorlat időtartama a műszaki alapképzésben legalább 4 hét.
A képzés sajátosságai A biomérnök képzés azonos képzési ágban szerepel a vegyészmérnök- és környezetmérnök képzéssel, azoktól a biológiai szakismeretek lényegesen nagyobb arányú tantervi oktatása jelent eltérést.
A képzés sajátosságai Biomérnököket a világ számos egyetemén képeznek. A specializációs lehetőségek magukba foglalják az orvosi-, ipari- és mezőgazdasági alkalmazásokat.
A képzés sajátosságai A bolognai képzési rendszeren belül a szakágak között nagy az átjárhatóság, és a mester- (MSc) szinten egymás alapdiplomáit elfogadják, emiatt a biomérnök BSc-vel rendelkező, s tanulmányaikat mester szinten folytatni kívánó hallgatók előtt a specializáció széles spektruma tárul fel.
Elhelyezkedési lehetőségek A biomérnökök elsősorban biotechnológiai ismeretekkel rendelkező szakemberek, akiknek egy meglehetősen széles, multidiszciplináris tudományterületen kell otthonosan mozogniuk, tervező-, fejlesztő- és termelő tevékenységet folytatniuk a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a környezetvédelem, a vízgazdálkodás, az egészségügy és a finomkémiai ipar területén egyaránt.
Elhelyezkedési lehetőségek A biotechnológia Magyarország húzóágazataként definiált. A biomérnökök iránti igény nőni fog, a Közép-Dunántúli Régió fejlesztési tervében előnyben részesítik a biológiával, biotechnológiával foglalkozó iparágakat.
Biomérnöki feladatok (néhány példa) Biotechnológia Kriobiológia Szövettenyésztés Bioinformatika Biomechanika Akvakultúra Őssejtkutatás …
Irány a biomérnök szak! Érdekelnek a természettudományok, a biológia? igen nem Elkerülnéd a tömegképzést? igen nem Versenyképes diplomát szeretnél? igen nem Szeretnél gyakorlati tapasztalatokra is szert tenni? igen nem Kíváncsi vagy, milyen a gyakorlatorientált kutatás? igen nem Irány a biomérnök szak!