A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont
A Titanic utolsó pillanatai...
A Titanic jobb oldala ütközött a jégheggyel.
A hajóorr alsó rekeszeit kezdte elárasztani a víz.
Az áradás miatt a hajóorr süllyedni, míg a hajó fara emelkedni kezdett.
Kezdetben lassú volt a süllyedés...
Később aztán valahogy gyorsabban süllyedt a Titanic és egyesével kezdte elveszíteni az arany kéményeit.
A Titanic folyamatosan hagyta el a kéményeit, míg a hajó fara az óceán szintjével már közel 60°-os szöget zárt be.
Megszűnt az áramellátása és a legnagyobb terhelés a második nagy illesztésre esett, ami a harmadik és a negyedik kémény között volt...
... amely pontnál aztán a hajó kettérepedt...
... ami után nagyobbik rész kezdett függőlegesen süllyedni, a hajó fara pedig visszaesett az óceán felszínére.
Az orrész teljesen elmerült, magával húzva fart is függőleges irányban, míg végül a két rész elvált egymástól.
A farrész percekig függőlegesen lebegett az óceán felszínén.
Majd ezt a részt is elárasztotta a víz és elmerülésével semmilyen nyomot nem hagyott maga után a Titanic.
Az orrész közel 3 km mélyre süllyedt az Atlanti óceánban
És végül hajnali 2:20 perckor feneklett meg, 1912. április 15-én.
Több, mint 94 éve történt mindez, és még mindig rejtély övezi, mert még ez a merülési elmélet is hamisnak bizonyult nemrég. A legújabb kutatások alapján összeállított elmélet nem egyezik a túlélő szemtanúk által látottakkal, ezért ennek a valaha álomhajónak nevezett járműnek az igaz története rejtélybe és ellentmondásokba torkollik.
A Titanicot 1912-ben vesztette el a világ, míg közel hét évtizeddel később, 1985 szeptember 1-én Dr. Robert D Ballard meg nem találta az Atlanti óceán fenekén.
A Titanicról készült első felvétel, melyet Dr. Robert D Ballard és legénysége készített.
A talapzat, melyen a Titanic kormánykereke is helyet foglalt. De a kormánykerék már nem látható.
Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon. Pedig egykor ez tartotta a Titanic egyik legpompásabb fafaragását: az elsőosztályú nagy bálterem óráját és annak varázslatos külső keretét.
Az orrész
Az orrész
Az orrész
Az elsőosztály bejárata Az orrész alaprajza: A 2. kémény helye Az 1. kémény helye Az 1. nagy illesztés Az elsőosztály bejárata
Az orrésszel összehasonlítva a farrész teljesen szétroncsolódott, olyannyira, hogy alig azonosítható hajóroncsként. Ennek oka az, hogy farrészben légmentesen zárt rekeszek voltak, mint például mélyhűtött rekeszek, vagy nyomás alatt álló rekeszek, mint a propelleralagutak, ahogy ez a hajó profilján is látszik. Merülés közben, miután a farrész elvált az orrésztől, útban az Atlanti óceán feneke felé, minden ezekben a rekeszekben elzárt levegő kiszabadult, ezáltal hatalmas nyomásnak kitéve a farrészt. Emiatt robbanás következett be, ami a külső fémlemezek leválását okozta, és minden rekesz, ami a nyomás alatt álló rekeszek fölött volt, teljesen elroncsolódott. Ez a robbanás olyan hatalmas volt, hogy néhány túlélő hallotta, percekkel a Titanic elmerülése után!
A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek, A Titanic profilja A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek, melyek a farrész felrobbanását okozták
A farrész
A Titanic jelen állapota, összehasonlítva az aktuális profillal Iszapba temetve A farrész Az orrész
Így nézett ki 95 évvel ezelőtt
A Titanic megdöbbentő belsejének dicsősége
A Titanic építése
A Titanic egyik propelleralagútja
A TITANIC ELSÜLLYEDÉSE HATÁSA A RÁDIÓKRA 1912-ben a Titanic jéghegynek ütközött és leadta az első SOS-jelet, amit egy közeli hajón fogtak is. Ez a hajó sok túlélőt mentett ki. Később kiderült, hogy egy másik hajó közelebb volt, de csak egy rádiós volt a legénységében, aki nem volt szolgálatban. Ennek következ- ményeképpen 1912-től kezdve a rádiós szolgálathoz két emberre van szükség minden hajón.