A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
Advertisements

A HÁROM FA.
A SZIVÁRVÁNY.
Testek úszása,lebegése és elmerülése
VÁLTOZÓ MOZGÁS.
VIIII. Szalvéta bemutató
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
Santa Fè, New Mexico, USA. Egy több, mint 130 éves csoda, évente 250
A HÁROM FA.
Szinte lehetetlen??? DWIGHT D. EISENHOWER generálisnak igaza volt akkor, amikor megparancsolta, hogy minél több képeket és filmeket készítsenek a holokausztról.
Egy történet, amelyről érdemes elgondolkozni!
A NAPPALOK ÉS ÉJSZAKÁK váltakozása
Csillagászati földrajzzal kapcsolatos feladatok
Ellentétek. Ez a nap is úgy kezdődött Manófalván mint a többi, A fű még nedves volt, A ruhák már megszáradtak, a szélben, A kiszáradt fa oldala pedig.
CV avagy önéletrajzi csúcsmondatok eredeti helyesírással
A HÍD. Régebben még az idő múlását különböző jelzésekkel érzékeltették. Például ha egy hajó miatt egy hidat kellett felemelni,kolomppal jelezték a kezdetét…
:00 --Atom-- Rézfaszú bagoly és további híres nemlétező dolgok tárlata - röhejes kiállításon jártam:) Nemrégiben Busával a nemlétező tárgyak-dolgok.
Filmek a valóságban avagy mi történne a hollywoodi filmekkel, ha a valóságban játszódnának és nem a forgatókönyvírók elképzelései, hanem a vérvalóság.
Jó keresztény Ön? Ha igen, akkor minden bizonnyal Ön is teljes mértékben ELHISZI az alábbi sarkalatos igazságokat, vagyis ön szerint is:
Történelem vizsga képei
A talajok mechanikai tulajdonságai
A talajok mechanikai tulajdonságai II.
Élt egyszer egy dombtetőn három fa
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézménye
Kis történet kedves embereknek! Space- billentyűvel tovább…
Testek úszása, lebegése, elmerülése
\ A modern és fenséges Airbus 380, az Atlanti óceán fölött repült, New-York felé.
EGY FELESÉG VALLOMÁSAI
Éreztesd velem, hogy nő vagyok! Egy modern tündérmese.
Megmagyarázhatatlan parajelenségek (amit nem láttál attól még létezhet)
Dionüszosz 6/C.
Kultúra és kultúrák Az emberi kultúra mint evolúciós rejtvény.
ÁTKELÉS A VÖRÖS TENGEREN
A három fa. Egy magas hegy tetején volt három fa. Egy szép napon beszélgetni kezdtek vágyaikról, reményeikről, álmaikról.
Testek úszása,lebegése és elmerülése
A forrás. A forráspont Var. Bod varu.
Elég.
K Ö T É L Ez egy történet a hegymászóról, aki szeretett volna feljutni a legmagasabb hegycsúcsra. Erre a nagy útra sok évi felkészülés után indult el.
Egy hűvös reggelen a washingtoni metró egyik állomásán megállt egy ifjú és hegedülni kezdett. 45 perc alatt 6 szerzeményt játszott, mindet Bachtól. Becslések.
Dolgozat tudomanybol Tolnai Rebeka es Csoka Kinga NEPTUNUSZ
Név:Major Krisztina és Szabó Henrietta Osztály: XI.G Dátum:
Tudtad?.
Testek úszása, lebegése, elmerülése
Hogyan választ egy férfi feleséget magának?
Történelem vizsga képei
Volt egyszer, hol nem volt, volt egyszer egy király.
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
A rómaiak nyomában.
Aggteleki Cseppkőbarlang
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
K Ö T É L Ez egy történet a hegymászóról, aki szeretett volna feljutni a legmagasabb hegycsúcsra. Erre a nagy útra sok évi felkészülés után indult el.
Négy gyertya égett szép csendben.
A Kanári-szigetek 7 nagy és 6 kisebb szigetből álló csoport az Atlanti óceánban, az északi szélesség 27. és 30. foka, valamint a nyugati hosszúság 13.és.
A két nővér története Logika nővér Matematika nővér és.
A Kheopsz piramis.
Zene: Szűcs Judit - Ha belehalok százszor is
Összefoglalás: A testek nyomása
Összefoglalás: A testek nyomása
Második rész EQUINOX MEGHÓDÍTJA DARNASSUST Equinox, a Horda védelmezője.
A Pun-Római háborúk.
Atomerőmű. Működése A reaktor térben maghasadást idéznek elő amely, magas hő leadással jár. Ezzel az energiával vizet melegítenek fel melynek gőzével.
VASA hajó elsüllyedése süllyesztők. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete1626. Vízrebocsátás1628. Szolgálatba állítás1628. Sorsa1628.
A VASA TRAGÉDIÁJA. RÖVID LEÍRÁS HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa augusztus.
A HÁROM FA.
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
Katasztrófák, a világ körül A KATASZTRÓFA TERMÉSZETI VAGY EMBERI OKOKBÓL BEKÖVETKEZŐ OLYAN ESEMÉNY, AMI ÉLŐLÉNYEK NAGY LÉTSZÁMÚ CSOPORTJÁNAK ÉLETKÖRÜLMÉNYEIT.
Az otthontól az egyetemig
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
A Föld, mint égitest.
Előadás másolata:

A Titanic első útjára indult a látóhatár fel és senki sem tudta előte, hogy sosem látják viszont

A Titanic utolsó pillanatai...

A Titanic jobb oldala ütközött a jégheggyel.

A hajóorr alsó rekeszeit kezdte elárasztani a víz.

Az áradás miatt a hajóorr süllyedni, míg a hajó fara emelkedni kezdett.

Kezdetben lassú volt a süllyedés...

Később aztán valahogy gyorsabban süllyedt a Titanic és egyesével kezdte elveszíteni az arany kéményeit.

A Titanic folyamatosan hagyta el a kéményeit, míg a hajó fara az óceán szintjével már közel 60°-os szöget zárt be.

Megszűnt az áramellátása és a legnagyobb terhelés a második nagy illesztésre esett, ami a harmadik és a negyedik kémény között volt...

... amely pontnál aztán a hajó kettérepedt...

... ami után nagyobbik rész kezdett függőlegesen süllyedni, a hajó fara pedig visszaesett az óceán felszínére.

Az orrész teljesen elmerült, magával húzva fart is függőleges irányban, míg végül a két rész elvált egymástól.

A farrész percekig függőlegesen lebegett az óceán felszínén.

Majd ezt a részt is elárasztotta a víz és elmerülésével semmilyen nyomot nem hagyott maga után a Titanic.

Az orrész közel 3 km mélyre süllyedt az Atlanti óceánban

És végül hajnali 2:20 perckor feneklett meg, 1912. április 15-én.

Több, mint 94 éve történt mindez, és még mindig rejtély övezi, mert még ez a merülési elmélet is hamisnak bizonyult nemrég. A legújabb kutatások alapján összeállított elmélet nem egyezik a túlélő szemtanúk által látottakkal, ezért ennek a valaha álomhajónak nevezett járműnek az igaz története rejtélybe és ellentmondásokba torkollik.

A Titanicot 1912-ben vesztette el a világ, míg közel hét évtizeddel később, 1985 szeptember 1-én Dr. Robert D Ballard meg nem találta az Atlanti óceán fenekén.

A Titanicról készült első felvétel, melyet Dr. Robert D Ballard és legénysége készített.

A talapzat, melyen a Titanic kormánykereke is helyet foglalt. De a kormánykerék már nem látható.

Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon Látszólag semmit sem lehet észrevenni ezen a csupasz és rozsdás falon. Pedig egykor ez tartotta a Titanic egyik legpompásabb fafaragását: az elsőosztályú nagy bálterem óráját és annak varázslatos külső keretét.

Az orrész

Az orrész

Az orrész

Az elsőosztály bejárata Az orrész alaprajza: A 2. kémény helye Az 1. kémény helye Az 1. nagy illesztés Az elsőosztály bejárata

Az orrésszel összehasonlítva a farrész teljesen szétroncsolódott, olyannyira, hogy alig azonosítható hajóroncsként. Ennek oka az, hogy farrészben légmentesen zárt rekeszek voltak, mint például mélyhűtött rekeszek, vagy nyomás alatt álló rekeszek, mint a propelleralagutak, ahogy ez a hajó profilján is látszik. Merülés közben, miután a farrész elvált az orrésztől, útban az Atlanti óceán feneke felé, minden ezekben a rekeszekben elzárt levegő kiszabadult, ezáltal hatalmas nyomásnak kitéve a farrészt. Emiatt robbanás következett be, ami a külső fémlemezek leválását okozta, és minden rekesz, ami a nyomás alatt álló rekeszek fölött volt, teljesen elroncsolódott. Ez a robbanás olyan hatalmas volt, hogy néhány túlélő hallotta, percekkel a Titanic elmerülése után!

A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek, A Titanic profilja A légmentesen zárt és nyomás alatt álló rekeszek, melyek a farrész felrobbanását okozták

A farrész

A Titanic jelen állapota, összehasonlítva az aktuális profillal Iszapba temetve A farrész Az orrész

Így nézett ki 95 évvel ezelőtt

A Titanic megdöbbentő belsejének dicsősége

A Titanic építése

A Titanic egyik propelleralagútja

A TITANIC ELSÜLLYEDÉSE HATÁSA A RÁDIÓKRA 1912-ben a Titanic jéghegynek ütközött és leadta az első SOS-jelet, amit egy közeli hajón fogtak is. Ez a hajó sok túlélőt mentett ki. Később kiderült, hogy egy másik hajó közelebb volt, de csak egy rádiós volt a legénységében, aki nem volt szolgálatban. Ennek következ- ményeképpen 1912-től kezdve a rádiós szolgálathoz két emberre van szükség minden hajón.