A szaktanácsadó szerepe a pedagógus minősítő eljárásában Wölfling Zsuzsanna közoktatási szakértő
A minősítés szakmai támogatása A szaktanácsadó felkészít a minősítésre a portfólió létrehozását segíti szakmai önreflexióra késztet
Szaktanácsadói szerepelemek Folyamatirányító Tervező Elemző Korrigáló Tanácsadó Megerősítő
Adaptív megközelítés az adott pedagógusra fókuszál figyel az intézmény sajátosságaira számol a környezet hatásaival szakszerűséget garantál
Informálás megismerteti az adott életpályaszakasz kritériumrendszerét módszertani útmutatást nyújt ajánlati listát ad a portfólió tartalmára vonatkozóan
A minősítést előkészítő tevékenységek Óra/foglalkozás megfigyelés, elemzés Szakmai dokumentációk áttekintése Felkészítés a portfólió védésére
Fejlesztő hatás Szakmai kompetencia Személyes kompetencia Szociális kompetencia
A szaktanácsadó személye sokrétű szakmai tapasztalat kimagasló tudás bátorító, támogató attitűd
„Nem az a fontos, hogy más-e a véleményem, mint az övé, hanem, hogy ő saját erejéből is megtalálja-e a helyes megoldást, ha valamelyest hozzásegítem.” Rudolf Steiner