A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
a Békéscsabai Tankerület
Pest Megyei Kormányhivatal
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
szerepe a köznevelésben
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Oktatási szakigazgatás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
MŰVÉSZETI NEVELÉS – OKTATÁS A FENNTARTÓ SZEMÉVEL MÚLT, JELEN ÉS JÖVŐ Budapest, október 15. Selmeczi Zoltán főosztályvezető Köznevelés-igazgatási.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ A tankerületek működése Hajdú-Bihar megyében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Kiskőrösi Tankerületi Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
főosztályvezető-helyettes
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Közoktatási alapismeretek
Tanévkezdő 2013/14.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ szerepe a művészeti nevelésben Török Szabolcs, főosztályvezető Köznevelés-igazgatási Főosztály

A KLIK szervezete Központi hivatal, elnök vezeti Tankerületek munkáltatói jogok szakmai irányítási, fenntartói feladatok (szakterületenkénti elnökhelyettesek szükségesek: pl. szakképzés, valamint a megyei szint megerősítése a koordinációban) működtetői feladatok Tankerületek 198 tankerület, élükön tankerületi igazgatók (járási illetékességgel), melyből: 19 megyeközponti tankerület (szakképzés, szakszolgálat, szakmai szolgáltatás, kollégium) Köznevelési intézmények Intézményvezetők Pedagógusok, oktatást segítők

Az intézményhálózat A KLIK fenntartásában: 2480 székhelyintézmény Mindösszesen: 5975 feladatellátási hely Ebből alapfokú művészeti iskola: 449 székhelyintézmény 1875 feladatellátási hely Művészeti szakközépiskolák száma: 73 székhelyintézmény

AMI-k megoszlása fenntartók szerint

Nem a KLIK által fenntartott AMI-k megoszlása művészeti áganként

a KLIK által fenntartott AMI-k megoszlása művészeti áganként

Alapfokú művészetoktatás megyénkénti bontásban

Művészeti szakközépiskolák

Új helyzet a szabályozásban a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. tv. teljes hatályba lépése újonnan bevezetett elem általános iskolákban, hogy a foglalkozások legalább 16 óráig tartanak, továbbá 17 óráig gondoskodni kell a tanulók felügyeletéről {Nkt.27.§ (2)} alapító okirat helyett szakmai alapdokumentum

Az intézményvezető Felel: az intézmények jogszerű és szakszerű működéséért, a pedagógiai program teljesítéséért, a pedagógiai-szakmai munka megszervezéséért, eredményességéért, az iskolai dokumentumokért.

Fenntartói feladatok minőségi oktatás megteremtése az emberi erőforrások hatékony összpontosításával; megtalálni a legjobb és legcélravezetőbb eljárásokat, módszereket az új szabályzók közepette; méltányosság, egyenlő esély a tanulásra az iskola minden tanulója esetében; egész napos iskolai benntartózkodás megszervezése; pedagógusok új munkarendjének kialakítása, nyilvántartása;

Jövőképünk hatékonyabb, átláthatóbb és tervezhetőbb köznevelési rendszer kialakítása, működtetése a szakos ellátottság biztosítása, továbbképzések szervezése infrastrukturális fejlesztés a gyermekek képességeinek kibontakoztatása érdekében az oktatás eredményességének javítása, az esélyegyenlőtlenségek csökkentése, az egyes szegregációs mechanizmusok hatásainak mérséklése

Az előttünk álló feladatok eszközjegyzék: hangszerállomány felmérése országos adatbank létrehozása a megfelelő végzettségek biztosítása a tanári hiányszakok reális igényfelmérése képzési, továbbképzési igények vizsgálata művészeti áganként, tanszakokként képzési lehetőségek kiterjesztése elsősorban a hiányszakok tekintetében helyettesítési rendszer kidolgozása térítési és tandíjak szabályozása együttműködés a nem állami fenntartásban működő művészeti iskolákkal- esélyegyenlőség biztosítása

AMI-kat érintő átszervezések Háttér: 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet (7.§) „A KLIK javaslatot tesz köznevelési intézmény létesítésére, átszervezésére, megszüntetésére, tevékenységi körének módosítására irányuló döntés meghozatalára, közreműködik a döntés előkészítésében…” A 2013/2014 . tanévet érintő intézményi átszervezések: Alapfeladat törlése Tagintézmény/intézményegység megszüntetése - beolvadása tiszta profilú AMI-ba Új telephely létesítése Új tanszak indítása Változás! 2014. január 1-től valamennyi átszervezés májusi határidejű! (Nkt. 84.§)

Megoldott feladatok továbbfoglalkoztatási kérelmek; 1599/2013. (IX. 3.) Korm. határozat – megbízási szerződések kormányhivatal 1 esetben hozott határozatot nem állami fenntartású művészeti iskola törléséről, és jelölt ki állami fenntartású művészeti iskolát - KLIK megszervezte, és biztosította a személyi, tárgyi feltételeket a tanulók állami intézményekben történő elhelyezéséről művészeti munkacsoport létrehozása: fenntartói oldal képviselői + intézményvezetők + szakértők részvételével

„Ne várjunk mindent az iskolától. Az iskola nem taníthat meg mindenre, ami az élethez szükséges. Lássunk magunk is a dologhoz!” (Kodály Zoltán)