Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A szponzorálás.
melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
6. A reklámeszközök.
Digitális világ A digitális reklám
Nyomtatott reklámok.
Köz- és zártterületi reklámok
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Az információszerzés.
Nav N Go Vállalati áttekintés Bevezetés  A Nav N Go Kft ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi és innovatív megoldásokat kínáljon.
A reklámeszközök jellemzöi
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Reklám.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Az EAL-NET rendszer a hallgatók szempontjából Készítette: Forgó Melinda és Gyenes Gábor.
Közönségkapcsolatok (PR)
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
E-beszerzés Bravo csoport.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Tárolási módok, az áruk tárolására szolgáló berendezések, eszközök
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Bemutatókészítés Takács Béla
Az elemzés és tervezés módszertana
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
8. Az eladásösztönzés.
Az adó mint bevételi forrás. Adóterhelés alakulása 2009 Adóterhelés országos átlag: 16,5% (Szoftver munkacsoport átlaga) o Preferált tevékenységek o Beruházás.
Avagy mire is emlékezem…
Támogatói tájékoztató. A Magyar Ügyvédi Kamara november 15-én hetedik alkalommal rendezi meg a Magyar Ügyvédek Napját. Az egész napos rendezvény.
Raimond Lap (zeneszerző).
A tömegkommunikáció.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Auditív médiumok és eszközök
Juventus általános prezentáció.
A vállalkozás létrehozásának lépései
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A reklám centruma.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Bankreklám vagy szappanopera?
MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Előadás másolata:

Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.

Rádióreklám jellemzői Publicitása: nagy Széles tömegekhez szóló, általános érdeklődésre számot tartó információk eljuttatására alkalmas médium. Nagyszámú ismétlésre alkalmas. Presztízse az emberi hang meggyőző voltán alapul. Utóbbi évtizedekben elterjedt: háttérrádiózás Nem tartalmazhat sok adatot: nem alkalmas a „visszalapozásra”. Meddőszórás veszélye nagy. Rugalmas, gyors. Egy főre jutó költsége alacsony, akár 3-4 millió emberhez is eljuthat 1-1 adás.

Rádióadók csoportosítása Tulajdonos szerint: 1. Közszolgálati rádiók: kiadásaikat az állam fedezi;össztársadalmi érdekek, kulturális feladatok, speciális rétegigények figyelembe vétele; pl.: Kossuth Rádió, Petőfi Rádió, Bartók Rádió

2. Kereskedelmi rádiók: szponzori és reklámbevételek; szórakoztatás, népszerűség, nagy hallgatóság; pl.: Juventus Rádió, Danubius Rádió, Sláger Rádió

Terület szerint: Országos adók: egész országot lefedik; sugárzási idejük nagy; pl: közszolgálati rádiók, nagyobb kereskedelmi rádiók Helyi (regionális) rádiók: behatárolt földrajzi területre korlátozódnak; akár napi pár órára szűkülhet a sugárzási idejük; pl: Balaton Rádió, Kapos Rádió, Lajta Rádió, Csaba Rádió

Rádióreklámok fajtái Közlemény: egy személy bevonásával készített egyszerű, zene nélküli reklámhír Narratív reklámokban a beszélő vagy beszélők úgy közlik az információt, hogy a hallgatósághoz és nem egymáshoz intézik a mondanivalójukat. Dialógus reklámokban a reklámüzenet két ember párbeszédéből derül ki Tájékoztató reklám: egyszerű, informatív, párbeszéd jellegű, zenei összekötéssel és háttérrel készített Speciális reklám: meghatározott szituációra, érzelmi és értelmi hatásokra épül Verses reklám: vidám, könnyed hangvételű Reklámdalok („jingle”) lényege, hogy az információt ritmusos, dallamos környezetben halljuk meg, emiatt jobb az emlékezeti hatása. Mini reklám: nagyon rövid, márkahűség kialakítására alkalmas

Egyéb hirdetési formák a rádióban Szponzorált műsorok: gyakori és folyamatos megjelenés; műsor elején és végén találkozhatunk a cégnévvel; a hallgató úgy érezheti, hogy a szponzornak köszönheti a műsort, így pozitívan viszonyul a céghez Nyereményjátékok szponzorálása során lehetőség van bemutatni a céget, termékeit és a nyereményt. Reklámriportok alkalmával a vállalat részletes bemutatására van lehetőség, számos érdekes és fontos részlet előtérbe kerülhet. Műsorvezető által felolvasott reklámok: befolyásolja a bemondó személyisége, megítélése; a hirdetés a műsor részét képezi.

Rádióreklám hatáselemei Szöveg: rádióreklám legfontosabb összetevője, hiszen ez hordozza a közölni kívánt információkat; nincsenek segítségre a színek és a formák; rövid, tömör, figyelemfelkeltő, meggyőző, hatásos. Zene: figyelem megragadásában, hangulatfestésben játszik szerepet; bevezető zene, hézagpótló zene, aláfestő zene, háttérzene, befejező zene; egy-egy dallam felidézhet máshol látott reklámokat; szignál összeköti a dallamot a céggel. Zörejek, zajok: segítséget nyújtanak a marketingüzenet eljuttatásában.

Hangbemondás és egyéb auditív reklámeszközök Nem annyira elterjedt, szűk rétegeket elérő formái a hangosbemondók, amelyek többnyire szorosan kapcsolódnak a kereskedelmi egységhez, vagy adott kereskedelmi formához. Egy részük rögzített módon működik: adott üzlet, szolgáltatóegység területén, időnként hirdetéseket, valamint közérdekű információkat, kellemes zenéket sugároznak. Másik megoldás, hogy a mikrofonokat kivezetik az üzleten kívülre,és így keltik fel az üzlet akcióira, áruválasztékára a figyelmet. A hangosbemondók azonban járművekre is felszerelhetők. Helyi rendezvények meghirdetésére lakótelepeken alkalmasak. Speciális fajtája például a Family Frost jellegzetes szignálja.

A vállalatok audiokazettán is reklámozhatják termékeiket A vállalatok audiokazettán is reklámozhatják termékeiket. Például egy újság egy híres színészt kér fel, hogy olvassa fel a cég hirdetését, melyet ezután hangkazettán küldenek el a potenciális ügyfeleknek. A hirdetés vonzerejét az ismert, meggyőző hang jelenti. CD-t is fel lehet használni hirdetésre, de ez inkább reklámajándéknak tekinthető. A vásárlót a cég termékeihez illő hanganyaggal ajándékozzák meg. pl.: karácsonyi üdvözlőlapokhoz karácsonyi zenéket tartalmazó CD melléklet. Kék, zöld számok, telefonvonalak jelentősége is megnőtt, melyek helyi tarifával, vagy ingyenesen hívhatók. Legújabb telefonos reklámforma a Free phone. Lényege, hogy egy megadott telefonszámot kell felhívni, és egy percből a felét az elhangzó reklámok hallgatásával kell tölteni.

Készítette: Bimbó Csilla Tóth Gyöngyi 2010. 11.19. 13.b osztály