A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A marketing információs rendszer
Teszt Eladási hely.
Egyetemi prezentációs sablon
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Üzleti terv.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Alapfogalmak.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing alapjai.
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Stratégia célrendszer
Marketing alapfogalmak
Vállalatgazdaságtan VII
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Értékesítési csatorna
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
Üzleti terv.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése TESZT

1. A marketing Vevőközpontú szemléletmód Minden értékkel bíró jószág cseréje Magában foglalja a 4P-t Mindhárom válasz igaz

2. A marketing Piackutatást jelent A kereslet és kínálat árszabályozó szerepét jelenti Az angol „to market” piacra vinni szóból ered Egyik sem a fentiek közül

3. A marketing eszközök A 4P Piacbefolyásolási eszközök Amelyekkel a vállalat a fogyasztókra hatást gyakorol Mindhárom válasz helyes

4. A marketing-mix Tartalmazza a kommunikációs mixet A marketingeszközök kombinációja A 4P kombinációja Mindhárom válasz helyes

5. A termékpolitika azt jelenti, hogy A vállalat kialakítja a termékválasztékát A vállalat csak egyfajta terméket gyárt Mindenkinek fekete színű kocsit ajánlanak Mindegyik válasz helyes

6. Az árpolitika azt jelenti, hogy A vállalat évről évre növeli az árakat A vállalat kialakítja az árait A kormány mikor emeli az árakat Csak a verseny társak árait veszi figyelembe a vállalat az árképzésnél

7. Az értékesítési utak politikája magában foglalja Az értékesítési osztály munkáját A termékek reklámozását a fogyasztónak A termékeknek a fogyasztóhoz való eljuttatásának útját és módját A termékek tulajdonságainak kifejlesztését

8. A marketingcsatorna azt jelenti A vállalat melyik TV-csatornán reklámozza termékeit A marketingosztály milyen kommunikációt folytat Az az út, ahogy a termék ötlete eljut a vezérigazgatóhoz Az az út, ahogy a termék eljut a végső felhasználóhoz

9. A kommunikációs politika A marketing-mix 4. eleme Célja kiváló minőségű termékek előállítása és folyamatos tökéletesítése Régen piackutatásnak nevezték Az információáramlás módjait meghatározó rendszer

10. A piacközpontúság azt jelenti, hogy A vállalat csak egy piacon értékesít A vállalat minden vevőjének az igényét ki kell elégítenie A vállalatnak meg kell ismernie a piacot Egyik válasz sem helyes Készítette: Schmidt Réka Fülöp Szabina