A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése TESZT
1. A marketing Vevőközpontú szemléletmód Minden értékkel bíró jószág cseréje Magában foglalja a 4P-t Mindhárom válasz igaz
2. A marketing Piackutatást jelent A kereslet és kínálat árszabályozó szerepét jelenti Az angol „to market” piacra vinni szóból ered Egyik sem a fentiek közül
3. A marketing eszközök A 4P Piacbefolyásolási eszközök Amelyekkel a vállalat a fogyasztókra hatást gyakorol Mindhárom válasz helyes
4. A marketing-mix Tartalmazza a kommunikációs mixet A marketingeszközök kombinációja A 4P kombinációja Mindhárom válasz helyes
5. A termékpolitika azt jelenti, hogy A vállalat kialakítja a termékválasztékát A vállalat csak egyfajta terméket gyárt Mindenkinek fekete színű kocsit ajánlanak Mindegyik válasz helyes
6. Az árpolitika azt jelenti, hogy A vállalat évről évre növeli az árakat A vállalat kialakítja az árait A kormány mikor emeli az árakat Csak a verseny társak árait veszi figyelembe a vállalat az árképzésnél
7. Az értékesítési utak politikája magában foglalja Az értékesítési osztály munkáját A termékek reklámozását a fogyasztónak A termékeknek a fogyasztóhoz való eljuttatásának útját és módját A termékek tulajdonságainak kifejlesztését
8. A marketingcsatorna azt jelenti A vállalat melyik TV-csatornán reklámozza termékeit A marketingosztály milyen kommunikációt folytat Az az út, ahogy a termék ötlete eljut a vezérigazgatóhoz Az az út, ahogy a termék eljut a végső felhasználóhoz
9. A kommunikációs politika A marketing-mix 4. eleme Célja kiváló minőségű termékek előállítása és folyamatos tökéletesítése Régen piackutatásnak nevezték Az információáramlás módjait meghatározó rendszer
10. A piacközpontúság azt jelenti, hogy A vállalat csak egy piacon értékesít A vállalat minden vevőjének az igényét ki kell elégítenie A vállalatnak meg kell ismernie a piacot Egyik válasz sem helyes Készítette: Schmidt Réka Fülöp Szabina