A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketingkommunikációs mix fő elemei Reklámozás (fő funkciója a termék megismertetése) Értékesítésösztönzés (a termék kipróbálását akarja elérni) Propaganda (a leghitelesebb és a legsemlegesebb hatású kommunikációs eszköz) Személyes eladás (irányulhat a viszonteladókra és a végső felhasználókra) Direkt marketing (előnye a közvetlen kommunikáció és az alacsonyabb ár)
A kommunikációs csatornák kiválasztása Személyes kommunikációs csatornák Képviselői kommunikációs csatorna: Szakértői kommunikációs csatorna: Társadalmi kommunikációs csatorna:
A kommunikációs csatornák kiválasztása Nem személyes kommunikációs csatornák Reklámeszközök: Hangulati elemek: Események:
Szempontok a kommunikációs mix meghatározásához A termékpiac típusa: A kommunikációs eszközök hatékonysága változó, más a fogyasztási és más az ipari termékek (termelőeszközök) piacán.
Szempontok a kommunikációs mix meghatározásához A toló és húzó stratégia: A kommunikációs mix összeállítását nagymértékben befolyásolja az, hogy a vállalat a toló vagy a húzó stratégiát részesíti-e előnyben.
Szempontok a kommunikációs mix meghatározásához A termékéletgörbe szakaszai: A kommunikációs eszközök hatékonyságát a termékéletciklus egyes szakaszai is befolyásolják.
A promóció eredményeinek mérése A kommunikációs kampány után a kommunikátornak mérnie kell a terv hatását a célközönségre. Meg kell tudnia, hogy a kommunikáció hatására hány ember ismerte meg a terméket, azt mennyien vásárolták és a kipróbálók közül hányan voltak megelégedve a termékkel.