Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reengineering Nagy Zsolt (30)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reengineering Nagy Zsolt (30)"— Előadás másolata:

1 Reengineering Nagy Zsolt nagy.zsolt@ttmk.nyme.hu (30) 9577 383
Folyamatmenedzsment Ajánlott tankönyv: A. R. Tenner, I. J. DeToro: BPR, vállalati folyamatok újraformálása, Műszaki Könyvkiadó Bp Nagy Zsolt (30) NyME KtK V/I

2 Folyamatszemlélet: A vállalatot jellemezhetjük, mint folyamatok hálózatát, amelyek meghatározhatók, ellenőrizhetők, fejleszthetők. „A folyamatszempontú megközelítés magában foglalja a vevői szemléletet is, mivel a folyamatok azon eszközök, amelyek segítségével a szervezet megpróbál a vevő szempontjából értéket termelni.” (Davenport, 1993.)

3 A folyamat meghatározása:
A folyamat: egy vagy több tevékenység, amely értéket növel úgy, hogy egy bemenetkészletet átalakít a kimenetek készletévé (javakká vagy szolgáltatásokká) egy más személy (a vevő, ill. felhasználó) számára, emberek, módszerek és eszközök felhasználásával (Wesner, Hiatt, Trimble és E. H. Melan 1993.)

4 A folyamatok típusai: Tervezés és fejlesztés Marketing és értékesítés
Beszerzés Termelés/szolgáltatás Szerviz Elosztás (disztribúció) Irányítás Támogatás (G. Watson Benchmarking Workbook)

5 Az alapvető folyamatok jellemzői:
Stratégiai szerep, stratégiailag jelentősek kell, hogy legyenek a küldetést és a célokat tekintve A vevő befolyásolása, közvetlenül befolyásolják a vevőket Keresztfunkcionális jelleg, keresztezik a szervezetet több funkcionális szervezeti egységen keresztül

6 A teljesítmény mérése:
A folyamat: A hatékonyságot a folyamaton belül mérjük. Tehát a hatékonyságot nem vizsgálhatjuk a már elkészült terméken, sem a fogyasztók megkérdezésével. Segíteni fog a végtermék tulajdonságainak a megjósolásában, még mielőtt az a fogyasztókhoz kerülne. A kimenet (output): A folyamat hatásossága a folyamat által ténylegesen előállított kimenetet hasonlítja össze a vevő által elvárt tulajdonságokkal.

7 A teljesítmény mérése:
A végeredmény: Az előállító közvetlen hatókörén túl van, a fogyasztó várakozásaira és cselekedeteire támaszkodik. Csak a termék eladása vagy a szolgáltatás megtörténte után mérhető. Két úton lehet mérni: Termék/szolgáltatás hatásossága. Mennyire illik bele a termék a fogyasztó termelési folyamatába. Mivel ennek közvetlen megállapítása zavarhatja a fogyasztót, a fogyasztói elégedettség mérését alkalmazzák helyette. Fogyasztói elégedettség. Mennyire elégíti ki az adott termék a fogyasztó igényeit és várakozásait.

8 A vevő igényének megismerése:
Mit vár a vevő? A vevő akkor elégedett, ha úgy érzi értéket kapott. A vevők az értéket általában nem abszolút, hanem relatív kifejezésekkel határozzák meg (a várakozásukhoz viszonyítanak). A vevő meghatározása vásárló felhasználó A vásárló rendszerint az árat nézi, a felhasználó a teljesítményt.

9 A vevő igényének megismerése:
Milyen termék/szolgáltatás jellemzőket vár a vevő? Milyen teljesítményszint felel meg az elvárásainak? Mi a tulajdonságok fontossági sorrendje? A vevő által elvárt teljesítményszint: háromszintű rangsorolás: alapszintű, implicit várakozások - mindig meg kell felelni középső szint, explicit - megbeszélés, megállapodás tárgyát képezik legfelső, latens szint - a vevő számára gyakran nem is ismert, a legnagyobb örömet okozza

10 A folyamatok dokumentálása:
Kulcsfontosságú szempontok: A cél meghatározása A határok meghúzása A munkatársak megválasztása A részletek mértéke A pontosság ellenőrzése

11 A magfolyamat grafikus ábrázolása:
Lehetővé teszi, hogy az emberek átlássák az események sorozatát, körülhatárolják a folyamatot, a körülhatárolt folyamatokban azonosítsák a kulcsfontosságú szereplőket és funkcionális csoportokat, meghatározzák az alfolyamatok közötti határvonalakat és megállapítsák a szállító és a vevő közötti érintkezési területek.

12 Az alfolyamatok folyamatábrája:
A folyamatábrák általános típusai: Folyamattérkép - funkcionális - időosztásos Felülről lefelé haladó Munkafolyamat Blokkdiagram

13 Folyamatvizsgálat A folyamat helyszíneinek bejárása, a dolgozókkal való beszélgetés során három alaplépés: Határozzuk meg, milyen információra van szükségünk. Figyeljük meg, és kérdezzük ki a dolgozókat. Kérjük meg őket, hogy részletesen írják le, pontosan mit is csinálnak. Jegyzeteljünk.

14 A folyamat felmérése 1. lépés: Minőségi felmérés - két skála segítségével: a folyamat teljesítménye (hatékonyság) - a folyamat belső értékelése a termék teljesítménye (hatásosság) - a vevői elégedettség elérése

15 A folyamat felmérése 2. lépés: Mennyiségi felmérés
analóg az 1. lépéssel megvizsgáljuk a hatásosság és a hatékonyság minden egyes jellemzőjét

16 A folyamat felmérése 3. lépés: Az irány meghatározása
Reengineering A folyamat felmérése 3. lépés: Az irány meghatározása Végeredmények - Javítsuk a termékek és szolgáltatások kivitelét, hogy megemeljük értéküket a vevők számára! Kimenetek - Javítsuk a folyamatok képességeit, hogy olyan kimeneteket produkáljunk, amit terveztünk! Folyamatok - Csökkentsük az erőforrások fogyasztását, az ingadozást, a ciklusidőt! NyME KtK V/I

17 Köszönöm a figyelmüket!
Reengineering Köszönöm a figyelmüket! NyME KtK V/I


Letölteni ppt "Reengineering Nagy Zsolt (30)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések