A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, 2006. szeptember.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Informatikai szakképzés és munkaerő-piaci tendenciák BUDAPEST, január Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: +36.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kutatási program rövid bemutatása
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Dr. Mészáros Gábor október 20. A szakmai képesítések elismeréséről szóló 2005/36 EK irányelv Dr. Mészáros Gábor október 20. Magyar Ekvivalencia.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Informatika tanítása ea.
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Borbély Tibor Bors- Pecze Mariann
A Lifelong Guidance (LLG) európai és hazai rendszerének kialakítása Kihívások és törekvések egy kutatás operacionalizálása fényében Borbély Tibor Bors,
Soft skills.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
A nevelési-oktatási program előzményei
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Mártonfi György Miskolc, OFA szakmai műhely, febr. 17. A tranzitfoglalkoztatási modell módszertani fejlesztésének fontossága.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
2. Magyar műhely-vita Budapest, május 3. – OKM
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
VIII. Közművelődési Nyári Egyetem Művelődés – műveltség Szeged A felnőttnevelés a művelődés rendszerében.
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
MÁSODIK ESÉLY A/91 Györgyi Zoltán Mártonfi György Második Esély Konferencia Június 17.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Anyagtudomány és Technológia Tanszék ANYAGTUDOMÁNY tárgy 2004/2005. I. félév. 1.– 7. tankör.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A kötöttpályás szakma perspektívái konferencia június 12. Az egész életen át tartó tanulás és a foglalkoztathatóság javítása Országos Foglalkoztatási.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
A szakiskola jelene és jövője
Jövőműhely a helyi erőforrásokra építve a vidéki kistelepüléseken
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Előadás másolata:

A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember 18.

Miről van szó? Mitől szürke A tudás-szerzési formák Elhatárolás helyett az összekapcsolódások

Az informális tanulás belső tagoltsága Az informális tanulás fajtái a szándékoltság és tudatosság szerint SzándékoltságTudatosság (a tanulás időszakában) Önképzés++ Nem struktúrált ismeretátadás, spontán tanulás – ?+ Szocializáció–– Forrás: Schugurensky, 2000

Egy hazai terepfeltáró kutatásról OFA által támogatott empirikus kutatás 2004 – 2005 Cél: az informális tanulás hazai mintázatainak és munkapiaci környezetének feltárása Vizsgáltak köre: a munkapiac peremén lévő alacsony iskolázottságú vs. képzettebb csoport Módszer: 60 életút-interjú - Az életút mint tanulási út értelmezése Tanulságok: tanulási kultúrák különbsége, eltűnő tudások, szürke zóna Zárótanulmány elérhetősége Teljes szövege: Rövidített szöveg

Az informális tanulás szereplői

Tevékenységek – képzés - szakmák

A leértékelt tudások hasznosításának módjai A nem formális módon szerzett tudás értékelése – elismerése (PLA, VPL) Szociális gazdaság Civil kezdeményezés: a munkapiacon kívül szerveződő munkacsere intézményesítése