Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

OFIK 2007. Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "OFIK 2007. Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest."— Előadás másolata:

1 OFIK 2007. Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest

2 Miről lesz szó? A felvételi eljárás Felsőoktatási Információs Rendszer Kutatások és rangsor Felsőoktatási Műhely Új Magyarország Fejlesztési Terv

3 Az eljárás adatai 108.849 db boríték jelentkezéskor 49.110 db boríték jel. határidő után 319.218 db dokumentum postán 54.079 db elektronikusan feltöltött dokumentum 81.384 fő (75%) használt valamilyen elektronikus szolgáltatást 12.886 db sorrendmódosító kérelem (78% elektronikus)

4 Ügyfélszolgálat Személyes ügyfélszolgálat átvett dokumentumok száma: 6720 db Telefonos ügyfélszolgálat: KÜK és második vonal (utóbbi 5.441 hívás) E-mail: 20.000 db SMS: ~388.194 db 104.181 jelentkezőnek Felvi.hu: napi átlag 10.427 látogatás/nap

5 Az eljárás tanulságai Új eljárás első éve - problémák –Egységes jogalkalmazói gyakorlat kialakítása (pl. diákolimpia) –Fogyatékkal élők, hátrányos helyzetűek dokumentumainak elbírálása –Feldolgozás lassúsága (pl. középiskolai eredmények, külföldi érettségik) –Új eljárás közös tanulása (Gólya használat – mi van benne és mi nincs benne) –Érettségi eredmények hiányosságai –Informatikai problémák (pl. adatkommunikáció a Gólya felé) –Még teljesebb tájékoztatás szükséges Mégis: a sikeres fellebbezések száma <0,5% (a 2006-os fele)

6 A vonalhúzás problémái Új vonalhúzás – új problémák –Tájékozatlan szereplők –Kevés információ - bizalmatlanság –Első helyes jelentkező félreértés –Kapacitás számok megalapozottsága? –Csökkenő felvehető létszám –FSZ feltöltetlen keretszám –Algoritmus újdonsága

7 A felvételi eredményei Feltöltött országos keretszámok (kivéve FSZ) Betartott intézményi kapacitások (felső korlát) Az ország legjobb jelentkezői jutottak be A ponthatárok kiegyenlítődtek DE: 8400 fővel csökkent az ANA felvett létszám Jelentős átrendeződés történt az intézmények között (bizonyos szakokon 60-80%-os csökkenés)

8 Teendők – hatások 2008-ban Kapacitás akkreditáció Mesterszakok megjelenése csökkenti a Bsc. kapacitást Intézményi marketing változtatása –nem elég a sok 1. helyes jelentkező –növelni kell a műszaki, term. tud. vonzását –FSZ képzések népszerűsítése (5000 elveszett hely) A tehetséges vidéki hallgatók vidéken tartása

9 Ponthatárok

10 Felvettek (ANA)

11 Kistérségek teljesítménye (ANA) Átlag80,66% Őriszentpéteri162,50% Szentgotthárdi117,31% Sellyei115,38% Oroszlányi110,23% Tabi105,66% Budapesti92,64% Szécsényi56,98% Szikszói56,76% Tiszafüredi56,44% Hevesi54,90% Balatonföldvári53,45%

12 Intézmények teljesítménye

13 FIR személytörzs intézményi bevezetés 23 169 13 Érdemi tesztelés még nem történt Funkcionális tesztek zajlanak A tesztelés sikeresen lezajlott A tesztek végéhez közelednek, csak néhány lépés – pl. aláírásos teszt, tömeges küldés – van hátra * Az intézményi darabszámokban a miniTO-t használó intézmények nem szerepelnek.

14 FIR éles bejelentések Intézmény neveRendszer Mikortól küldhet ne? Bejelentet t hallgatók Bejelentett oktatók Adventista Teológiai Főiskola (ATF) Egri Hittudományi Főiskola (EGHF) Országos Rabbiképző- Zsidó Egyetem (OR-ZSE) Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola (BHF) miniTO3667 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) NEPTUN09.148180- Debreceni Református Hittudományi Egyetem (DRHE) ETN09.281- Eötvös József Főiskola (EJF)NEPTUN08.23-156 Evangélikus Hittudományi Egyetem (EHE)ETN10.15-16 Károly Róbert Főiskola (KRF)saját09.2818364117 Magyar Képzőművészeti Egyetem (MKE)NEPTUN08.23923115 Magyar Táncművészeti Főiskola (MTF)NEPTUN10.15212 Rendőrtiszti Főiskola (RTF)saját09.281647- Szent Atanáz Görög Katolikus Hittudományi Főiskola (SZAGKHF) saját09.1422439

15 Befejezték a tesztet Intézmény neveRendszerMikortól küldhetne? Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF)NEPTUN10.26 Baptista Teológiai Akadémia (BTA)saját10.26 Debreceni Egyetem (DE)NEPTUN10.15 Dunaújvárosi Főiskola (DF)NEPTUN08.23 Harsányi János Főiskola (HJF)NEPTUN10.26 Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája (HFF) ETR10.26 Kecskeméti Főiskola (KF)ETR10.15 Kodolányi János Főiskola (KJF)NEPTUN08.23 Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete (MPANNI) ETN10.15 Pécsi Tudományegyetem (PTE)ETR10.15 Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE)NEPTUN10.26 Szegedi Tudományegyetem (SZTE)ETR09.28 Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola (VTIF) NEPTUN08.10 Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (ZMNE)NEPTUN10.26

16 Kutatások és rangsor Cél: - Tájékoztatás a jelentkezők felé - Tájékoztatás az intézményeknek - Tájékoztatás az oktatáspolitikának Eredmények: - Felvételi eredmények elemzése - Hallgatói felmérések – 7+7 új szakon - Oktatói felmérések – 7+7 új szakon - Munkaerőpiaci felmérés - Felvételi eredmények elemzése az MRK-nak - Intézményvezetői felmérés az MRK-nak - Felvi-rangsor 2008 – HVG Diploma 2008

17 Felsőoktatási Műhely Cél: - Űrt tölt be – a Magyar Felsőoktatás megszűnt - Szakpolitikai diskurzushoz teret biztosít - A kutatási eredmények disszeminációja - Az NFT2-es fejlesztések követése, szakmai követése Eszközök: - Negyedéves periodika - www.felvi.hu Műhely csatornawww.felvi.hu

18 TÁM OP „A felsőoktatás minőségének javítása az egész életen át tartó tanulással összhangban” Menedzsment szolgáltatások - Az intézményi irányítást, adminisztrációt, stratégiát, gazdálkodást támogató korszerű menedzsment és monitoring rendszerek kiépítése és működtetése; Pályakövetés, alumni szolgáltatás, karrier-tanácsadás - Tanulmányi- és életpálya gondozási, továbbá intézményi és országos diplomás pályakövetési rendszert kialakítása és működtetése.” Minőségirányítási rendszerek fejlesztése – Az európai elvárásokkal és ajánlásokkal összhangban lévő, a munkaerőpiac által elismert minőségirányítási rendszerek bevezetése, továbbfejlesztése; Validációs központok – A formális, nem-formális és informális tanulással szerzett kompetenciák értékelési és elismerési módszereinek folyamatait, valamint a nemzeti és európai (felsőoktatási) képesítési keretrendszerek kimeneti mutatóival való megfeleltetési eljárásokat lebonyolító központok kiépítése;

19 A felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése TÁMOP 4.1.1. felsőokt.-i intézmények, 2008. II-III. negyedév 4,4 Mrd (7 évre 15,5 Mrd) intézményi DPR, VIR, validáció, menedzsment szolg. támogatandó projektek száma: 30 Kiemelt program Intézményi pályázatok Kedv.: Educatio Kht. (Oktkut. és Fejl. Int., NIIF) Ind.: 2008. január? Keret: 2 Mrd Ft. Tart: központi DPR, adattár-VIR, validáció; IKT szolg. – intézményi programok előkészítése, központi funkciók TIOP (KMOP) - DPR, VIR: követelményrendszer és adatszolgáltatás - NIIF: kapcsolat az NIIF által kidolgozott és üzemeltetett hálózati infrastruktúrafejlesztési programhoz

20 TÁMOP 4.1.5. A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése 1.Educatio Társ. Szolg. Kht. (konzorciumvezető) Központi diplomás pályakövető rendszer : intézményi DPR-ek előkészítése, szakmai támogatása, monitoringja, disszemináció; Központi vezetői információs rendszer: intézményi modellek kidolgozása, központi adattárház, egységes adatok, disszemináció; 2. Oktkut. és Fejl. Int (konz. partner) - Központi validációs rendszer: nem formális tudások számára kimeneti rendszer kidolgozása; 3. NIIF Intézet (konz. partner) - IKT szolgáltatás-fejlesztés: felsőoktatás-kutatási tartalomfejlesztés (szaktudományi portál, publikációs adatbank, EISZ tartalomfejlesztés, Magyar Internet Archívum)

21 TÁMOP 4.1.1. – az intézményi pályázat Pályakövetés, alumni szolgáltatás - karrier-tanácsadás: volt hallgatók életpálya követése, képzés munkaerő-piaci hasznosíthatóságának visszacsatolása, elhelyezkedés utáni időszakra történő felkészítés. Validációs szolgáltatások kialakítása: formális és nem-formális tanulással szerzett kompetenciák intézményi elismertetése és beszámítása a tanulmányokba. Minőségfejlesztés: minőségbiztosítási, minőségirányítási és önértékelésen alapuló minőségfejlesztési rendszerek bevezetése. Menedzsment szolgáltatások (vezetői információs rendszerek): Az intézmények irányítását, stratégiáinak kialakítását és folyamatos nyomon követését támogató korszerű menedzsment rendszerek kiépítése és működtetése. Tanulmányi és gazdálkodási rendszerek fejlesztése: minőségi követelményeknek megfelelni tudó elektronikus nyilvántartó rendszerek fejlesztése

22 Ami eddig történt 2007. jan-május: akciótervek elkészítése, szakmai egyeztetések: OKM-Educatio Kht. Végleges akciótervek és mellékletek Pályázati kiírás, adatlap TÁMOP akcióterv nyilvános (www.nfu.hu) – 2007. május elő mergvalósíthatósági tanulmány 2007. július 2007. július 25.: Kormány döntése a kiemelt projektek indításáról: Felsőoktatás hatékonyságát növelő központi szolgáltatások fejlesztése: 2,07 Mrd Ft: DPR, VIR, validációs rendszerek, NIIF szélessáv bővítés

23 Ami ezután jön? PEMCS: pályázati kiírás elfogadása – nov. 30- ig? részletes szakmai program, projekterv kidolgozás pályázat (megvalósíthatósági tanulmány) benyújtása, projektindítás, szerződéskötés intézményi pályázatok - 2008 nyári hónapok

24 kerekes.gabor@educatio.hu Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "OFIK 2007. Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések