Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Szocializáció Fogalmak:
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Szociális kompetencia
Szocioterápia szerepe az időskorúak gondozásában
AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS FEJLESZTÉSE
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Pedagógiai személyiségmodellek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A neveltségi szint mérése
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Projektmunka.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az informális tanulás szerepe
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az értékek Rapos Nóra.
A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Pedagógus értékelési rendszer
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A szocializáció folyamata
Hiteles Élet – Élménydús Élet
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kultúra és kommunikáció
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Tanácsok a portfólió készítéséhez
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens

Alapfogalmak Nevelés: értékközvetítés vagy értékteremtés Érték: minden olyan produktum, amelynek kettős funkciója van, egyrészt hozzájárul a szűkebb és tágabb emberi közösségek fejlődéséhez, tehát határozott közösségfejlesztő funkcióval rendelkezik, másrészt elősegíti az egyén fejlődését, azaz individuális funkciót is betölt. Nevelési érték: az egyén konstruktív életvezetése Konstruktív életvezetés: szociálisan értékes és egyénileg is eredményes életvezetés

Az értékek rendszere: (Bábosik István) Közösségi 1. Tevékenység 2. Segítségnyújtás 3. Értékóvás 4. Fegyelmezettség Egyéni 1. Intellektuális – művelődési igény 2. Esztétikai igény 3. Egészséges életmód

1. Szellemi-, fizikai-, közéleti tevékenység A tanulók rendszeres tisztségei 321 – hetes 259 – társak ellenőrzése 198 – társak kiszolgálása

1. Szellemi-, fizikai-, közéleti tevékenység Értelmes feladat Mindenki számára legyen sikert jelentő feladat Együttműködés szerepe

2. Segítségnyújtás Segítségnyújtás módja (ismeret – készség) Felértékelődés Elsőnek lenni nehéz

3. Értékóvás (szellemi, kulturális, természeti) Bázis a közösség fejlődéséhez Rongálás Egyéni érintettség Nem csak kampány

4. Fegyelmezettség Munkafegyelem Betartható szabály

1. Intellektuális - művelődési Hozzásegíteni a tanulót az eredményes életvezetéshez A tanulás megkedveltetése Life – long learning

Új kompetenciák: rugalmasság, alkalmazkodó képesség önálló és társas tanulás képessége problémamegoldó képesség bizonytalanság kezelésének képessége együttműködés képessége az írott kommunikáció alkalmazásának képessége az idegen nyelvű és a különböző kultúrák közti kommunikáció képessége az információ és a telekommunikációs technikák alkalmazásának képessége

2. Esztétikai igény Környezet esztétikája Önmagam

3. Egészséges életmód Mozgás Higiéniás szükséglet