Az egészségügy finanszírozását érintő tervezett változások 2009. évre Dr. Székely Tamás Egészségügyi miniszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Advertisements

Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
GKV - kötelező egészségbiztosítás (előre meghatározott szolgáltatások előre meghatározott önrésszel) A kötelező egészségbiztosítás alapelve: minden biztosítottnak.
10 ÉVES AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS
Áttekintés a gyógyászati segédeszközök költségvetési helyzetéről Dr. Cserháti Péter Egészségpolitikáért felelős helyettes államtitkár FORGALMAZÓK AZ EGÉSZSÉGÉRT.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Gyógyszerár-támogatás Budapest, október 30. Lovas Kornélia.
ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZ EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁS
Prof. Dr. Szabó Máté Dr. Lenkovics Barnabás
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Egészségügyi Jog I.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
ÉRDEKVÉDELEM Dr. Borsi Éva május. Dr. Papp Lajos Miatyánkja Mikor hittél abban, hogy téged megbecsülnek, Munkád elismerik, lakást is szereznek,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Munkavédelmi előírások rendszere
Egységes egészségügyi információrendszer
Az egészségbiztosítás másfél évtizede:
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az eFin szabvány dr. Belicza Éva Egészségügyi Menedzserképző Központ
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Területi gyermekellátás szakfőorvosi beszámolója és aktuális kérdései Csecsemő- és gyermekgyógyász Szakfőorvosok Országos Értekezlete Budapest november.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Az OEP regionalizációja
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
Szike helyett machate-t? avagy lesz-e kiút a „protokoll- dzsungelből”?
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár Addiktológiai ellátás az egészségügyi reformfolyamat tükrében Tájékoztató a Kábítószerügyi Eseti Bizottság számára.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az egészségbiztosítás hatósági felügyelete Az Egészségbiztosítási Felügyelet helye, szerepe és eredményei.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A betegellátás keretei és rendszere
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Országos Egészségbiztosítási Pénztár – Egészség, biztonság!
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Kórházátalakítási pályázat
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

Az egészségügy finanszírozását érintő tervezett változások évre Dr. Székely Tamás Egészségügyi miniszter

Módosuló jogszabályok a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló évi LXXXIII. törvény (Ebtv.), a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló évi LXXXIII. törvény (Ebtv.), az egészségügyről szóló évi CLIV. törvény (Eütv.), az egészségügyről szóló évi CLIV. törvény (Eütv.), a biztonságos és gazdaságos gyógyszer-és gyógyászati- segédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszer forgalmazás általános szabályairól szóló évi XCVIII. törvény (Gyftv.), a biztonságos és gazdaságos gyógyszer-és gyógyászati- segédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszer forgalmazás általános szabályairól szóló évi XCVIII. törvény (Gyftv.), az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló évi CXXXII. törvény (Eftv.), az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló évi CXXXII. törvény (Eftv.), az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló évi LXXXIV. törvény (Eüetv.), az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló évi LXXXIV. törvény (Eüetv.), az egészségügyi hatósági és igazgatási tevékenységről szóló évi XI. törvény, az egészségügyi hatósági és igazgatási tevékenységről szóló évi XI. törvény, a felsőoktatásról szóló2005. évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról szóló2005. évi CXXXIX. törvény

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló évi törvény (Ebtv.) módosítása Irányított betegellátási rendszer megszüntetése. A célok részben teljesültek, de a rendszer okafogyottá vált. Irányított betegellátási rendszer megszüntetése. A célok részben teljesültek, de a rendszer okafogyottá vált. Az ellátásszervezők nem a jogszabályoknak megfelelően működnek: Az ellátásszervezők nem a jogszabályoknak megfelelően működnek: –OEP-pel nem kötöttek szerződést, –nem szerezték be a biztosítottaktól a hozzájárulást adataik kezeléséhez. Az igazgatási-szolgáltatási díjak megállapításához szükséges törvényi felhatalmazások megteremtése. Az igazgatási-szolgáltatási díjak megállapításához szükséges törvényi felhatalmazások megteremtése.

Az egészségügyről szóló évi törvény – Eütv. módosítása Hatékony jogorvoslati eszköz a kötelező védőoltás alóli mentesítés megtagadásával szemben Hatékony jogorvoslati eszköz a kötelező védőoltás alóli mentesítés megtagadásával szemben – halasztás, mentesítés, írásbeli felszólítás, határozat, hatósági eljárás Mentési és betegszállítási feladatok szétválasztásával kapcsolatos szabályozás Mentési és betegszállítási feladatok szétválasztásával kapcsolatos szabályozás –orvosi elrendelés megalapozása –mentés és betegszállítás tartalma és feltételei Egészségügyi szolgáltatások szakmai követelményei Egészségügyi szolgáltatások szakmai követelményei –működési nyilvántartás szünetelésének eljárásrendje –3 éve egészségügyi tevékenységet nem végző személyek egészségügyi tevékenységének ismételt megkezdéséhez szükséges feltételek

Az egészségügyről szóló évi törvény – Eütv. módosítása – továbbképzési kötelezettség teljesítésével összefüggő szakmai felügyelet Rendkívüli halál esetén követendő eljárások Rendkívüli halál esetén követendő eljárások –Hatósági boncolás, igazságügyi orvosi boncolás Haemopoetikus őssejtet tartalmazó köldökvér külföldre szállítása Haemopoetikus őssejtet tartalmazó köldökvér külföldre szállítása

Az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló évi CXXXII. tv. módosítása Okai: 109/2008. AB határozat és következményei Okai: 109/2008. AB határozat és következményei Nem volt lehetőség a kialakult szakellátási kapacitás szerkezet módosítására Nem volt lehetőség a kialakult szakellátási kapacitás szerkezet módosítására A törvénytervezet szerepe: Lekötendő kapacitások mennyiségének meghatározása Lekötendő kapacitások mennyiségének meghatározása – szakellátási kötelezettség mértéke a mindenkor érvényes finanszírozási szerződésben meghatározott kapacitásmennyiség Szakellátási kapacitások felosztásának szempontjai Szakellátási kapacitások felosztásának szempontjai – a szakellátási kapacitások felosztásának szempontjairól és a szakellátási elérési szabályokról szóló 54/2006. EüM rendeletben meghatározott elérési szabályok

Az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló évi CXXXII. tv. módosítása Éves felülvizsgálat és újraosztás Éves felülvizsgálat és újraosztás – Egészségbiztosító javaslatot tesz a RET és az ÁNTSZ regionális szervének, RET a javaslathoz módosításokat fűzhet, regionális tiszti-főorvos a tv-ben meghatározott szempontrendszerek mentén dönt. Tartósan kihasználatlan kapacitások felhasználása Tartósan kihasználatlan kapacitások felhasználása – Egészségbiztosító folyamatosan vizsgálja, súlyponti vagy országos intézménynek feladatátadás, szerződésmódosítás Finanszírozási szerződésben rögzített egészségügyi szolgáltatás megfelelő minőségének előírása, nem teljesítés esetén a szerződő fél szankcionálása Finanszírozási szerződésben rögzített egészségügyi szolgáltatás megfelelő minőségének előírása, nem teljesítés esetén a szerződő fél szankcionálása – finanszírozási protokollok, szakmai eljárásrendek alulteljesítése esetén szerződéskötési ajánlat vagy pályáztatás

Az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló évi CXXXII. tv. módosítása Területi ellátási kötelezettséggel kapcsolatos szabályok kiterjesztése a járóbeteg-szakellátásra Területi ellátási kötelezettséggel kapcsolatos szabályok kiterjesztése a járóbeteg-szakellátásra – kiindulási alap: szerződés szerinti ellátási terület Szakellátási kapacitások átcsoportosítási és konvertálási lehetőségének biztosítása Szakellátási kapacitások átcsoportosítási és konvertálási lehetőségének biztosítása – szolgáltató/fenntartó által kezdeményezhető

Az intézkedések eredménye az egészségbiztosító szolgáltatói szerepének erősítése, az egészségbiztosító szolgáltatói szerepének erősítése, igazságosabb hozzáférés, hatékonyabb, jobb minőségű, biztonságosabb ellátórendszer, igazságosabb hozzáférés, hatékonyabb, jobb minőségű, biztonságosabb ellátórendszer, a lakosság minél magasabb szintű ellátásának biztosítása, a lakosság minél magasabb szintű ellátásának biztosítása, a lakosság-közeli ellátások bővítése, a lakosság-közeli ellátások bővítése, a szolgáltatók számára a korábbinál rugalmasabb átcsoportosítás lehetővé tétele. a szolgáltatók számára a korábbinál rugalmasabb átcsoportosítás lehetővé tétele.

Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosítása 193/2008. (VII. 31.) Korm. rendelet bizonyos rendelkezései december 31-én hatályukat vesztik, ezek hatályának januártól történő meghosszabbítása kívánatos, az ellátás finanszírozásának folyamatossága érdekében: 193/2008. (VII. 31.) Korm. rendelet bizonyos rendelkezései december 31-én hatályukat vesztik, ezek hatályának januártól történő meghosszabbítása kívánatos, az ellátás finanszírozásának folyamatossága érdekében: – A háziorvosi ügyeleti ellátás szorzószámának emelése a 3000 fő alatti lakosságszámú településeken, – Járó- és fekvőbeteg szakellátásban a jogviszony ellenőrzés díjazása (50 Ft), – A krónikus ellátások szakmai szorzóinak módosítása (rehabilitációs tevékenységet végzők).

Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosítása Fogászati ellátás finanszírozása, minimumidők módosulása Fogászati ellátás finanszírozása, minimumidők módosulása – Iskola-ifjúsági szolgálatoknál a általuk leggyakrabban használt kódok minimumideje csökkentésre kerül a szakma által javasolt értékekre, – egy biztosított ellátása során több beavatkozás esetén a legmagasabb minimumidejű beavatkozáson kívüli beavatkozások minimumideje 10%-kal csökkentve kerülne figyelembe vételre, – néhány beavatkozás más beavatkozásokkal együtt történő elszámolásakor nem indokolt mindkét kód minimumidejének a figyelembe vétele, – rezidens alkalmazása esetén, a minimumidő figyelembevételénél „alapul tekinthető idő” rezidensenként 50%-kal megemelésre kerül.

Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosítása Komplikációmentes újszülöttek ellátásának (HBCs 15M 7270) TVK mentessé tétele. Komplikációmentes újszülöttek ellátásának (HBCs 15M 7270) TVK mentessé tétele. Pontosítás miatt a „Havi betegszállítási teljesítményjelentés adattartama” melléklet cserére kerül. Pontosítás miatt a „Havi betegszállítási teljesítményjelentés adattartama” melléklet cserére kerül. A foglalkozás-egészségügyi szakellátó helyeket tartalmazó 13. számú mellékletet módosításra kerül a szolgáltatók gyakori változása miatt, s az csak a megyéket, és a szolgáltatók heti óraszámát fogja tartalmazni. A foglalkozás-egészségügyi szakellátó helyeket tartalmazó 13. számú mellékletet módosításra kerül a szolgáltatók gyakori változása miatt, s az csak a megyéket, és a szolgáltatók heti óraszámát fogja tartalmazni.

Az egészségügyi szakellátástársadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló 9/1993. (IV. 2.) NM rendelet (R.) módosítása. Az egészségügyi szakellátás társadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló 9/1993. (IV. 2.) NM rendelet (R.) módosítása év elejétől: nem várható jelentős változás 2009 év elejétől: nem várható jelentős változás -Kompetencia listák változása korábbi befogadások, kihirdetések eredményeként -PET/CT díjának csökkentése a 1010/2006 (II.2.) Korm. Határozat alapján -Tételesen finanszírozott gyógyszerek körének módosítása (Alimta, Hepatect) -Új gyógyszerek befogadásához kapcsolódó díjtételek kihirdetése (pl. Vectibix, Synagis) Jelentős változások az átfogó karbantartást követően várhatók. Jelentős változások az átfogó karbantartást követően várhatók.

Az Eftv. végrehajtásával kapcsolatos egyes finanszírozási, szerződéskötési és eljárási kérdésekről szóló 41/2007. (III. 13.) Korm. rendelet módosítása A március 31-ig befogadott, az Eftv. által nem szabályozott többletkapacitásokra megkötött finanszírozási szerződéseket december 31-ig lehetett meghosszabbítani. Ezekre a kapacitásokra ill. a már működő és finanszírozott eszközökre és eljárásokra vonatkozó szerződések a jövőben határozatlan idejű finanszírozási szerződésekké válnak.A március 31-ig befogadott, az Eftv. által nem szabályozott többletkapacitásokra megkötött finanszírozási szerződéseket december 31-ig lehetett meghosszabbítani. Ezekre a kapacitásokra ill. a már működő és finanszírozott eszközökre és eljárásokra vonatkozó szerződések a jövőben határozatlan idejű finanszírozási szerződésekké válnak. A fekvőbeteg ellátó egészségügyi szolgáltatóknál megvalósuló intézményi átalakítások költségeinek támogatására kiírt pályázat keretében nyújtott (7,5 Mrd) támogatásokról való elszámolás határideje december 31-e. Az elszámolás határideje meghosszabbításra kerül december 31-ig.A fekvőbeteg ellátó egészségügyi szolgáltatóknál megvalósuló intézményi átalakítások költségeinek támogatására kiírt pályázat keretében nyújtott (7,5 Mrd) támogatásokról való elszámolás határideje december 31-e. Az elszámolás határideje meghosszabbításra kerül december 31-ig.

Egészségügyi szolgáltatók évi finanszírozott teljesítményei és TVK kihasználtsági adatai

Az ellenőrzés megerősítésének jelenlegi helyzete az Országos Egészségbiztosítási Pénztár regionális átszervezésének tükrében

A hatékony támogatási rendszer logikája Finanszírozott egészségtechnológiák (finanszírozási protokollok/ellenőrzések) Egészségtechnológiák összessége (szabályoktól mentes) Befogadási rendszer Szakmailag elfogadott egészségtechnológiák (szakmai irányelvek) Elsődleges kontroll a támogatási rendszer felett Másodlagos kontroll

Az OEP ellenőrzés célja Az Egészségbiztosítási Alap védelmének garantálása Az Egészségbiztosítási Alap védelmének garantálása A minőségi egészségügyi szolgáltatások biztosítása egyenlő feltételek mellett A minőségi egészségügyi szolgáltatások biztosítása egyenlő feltételek mellett

Az OEP Ellenőrzési rendszerének fejlesztése Regionális működési modellbenRegionális működési modellben Orvos-szakmai ellenőrzési szakterület meg- erősítéseOrvos-szakmai ellenőrzési szakterület meg- erősítése Pénzügyi-közgazdasági „új” ellenőrzés szak- terület kiépítésePénzügyi-közgazdasági „új” ellenőrzés szak- terület kiépítése

Az ellenőrzés megerősítésének alapkövetelményei Módszertan Egységes szempontok Végrehajtás Egységes eljárásrend Kontroll Egységes szankciórendszer

Alapelvek Transzparens, egyértelmű Transzparens, egyértelmű − szolgáltató számára − szolgáltatást igénybe vevők számára − a finanszírozó számára A transzparencia érdekében A transzparencia érdekében – –szakmai protokollok, – –finanszírozási protokollok, – –ellenőrzési protokollok – –betegéletút-ügyfélkapu

Az ellenőrzés 2 fő alappillére Orvosszakmai ellenőrzés Pénzügyi ellenőrzés E. Alap forrásainak előírásszerű felhasználásának garantálása pénzügyi- közgazdasági szemlélettel Folyamatba épített ellenőrzés fejlesztése, finanszírozási algoritmusra épülő ellenőrzési protokollok kialakítása

A fejlesztés koncepciója folyamatba épített ellenőrzések három egymásra épülő szintje folyamatba épített ellenőrzések három egymásra épülő szintje –I. informatikai szűrés továbbfejlesztett változata –II. finanszírozási protokollok –III. „klasszikus” tételes orvosszakmai ellenőrzés (helyszíni)

Kifizetés előtti, folyamatba épített ellenőrzés továbbfejlesztése –központi szerverhez kötött, web alapú jelentési rendszer (az „elavult” floppy lemez helyett) –banki informatikai rendszer (on-line jelentés) –leghatékonyabb és legteljesebb rendszere az amerikai típusú „valós idejű” jelentés

Feladatok megoszlása (1) Centrális (OEP)Centrális (OEP) − központi koordináló szervezeti egység − ellenőrzés minőségéért felel − nem végez operatív ellenőrzést − orvosszakértői és ellenőrzési tevékenység monitorizálása − minőségi indikátor rendszer kidolgozása − elemzések elkészítése a régiók adataiból − egységes ajánlások kidolgozása − egészségpolitika által kért ellenőrzések elrendelése

Feladatok megoszlása (2) Decentrális (REP)Decentrális (REP) a szakellenőrzés a régióvezető irányítása alatt a szakellenőrzés a régióvezető irányítása alatt operatív ellenőrzési csoport irányítása operatív ellenőrzési csoport irányítása egészségügyi szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettség teljesülésének ellenőrzése (ÁSZF) egészségügyi szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettség teljesülésének ellenőrzése (ÁSZF) a biztosítottak egészségbiztosítási ellátásának érvényesülésének biztosítása, ellenőrzése a biztosítottak egészségbiztosítási ellátásának érvényesülésének biztosítása, ellenőrzése megyék közötti átcsoportosítások megszervezése megyék közötti átcsoportosítások megszervezése célellenőrzési tervek elkészítése célellenőrzési tervek elkészítése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!