PUBLIC RELATIONS TEMATIKA A szervezetek és környezetük kapcsolata A nyilvánossági politika A kommunikáció funkcionális területei - identitás és image A pr célcsoportjai A pr tevékenység eszközei A pr részterületei –külső és belső kommunikáció A pr folyamat és tervezése Public affairs, issues management, válságkommunikáció Társadalmi felelősségvállalás
Kulturális PR és prezentáció 1. A magyar társadalom kulturális állapota. 2. A magyar kulturális stratégia és fő célkitűzései. 3. A kultúra és a gazdaság új viszonyrendszere. 4. Public relations és public affairs helye és szerepe a kulturális szektorban.
Kulturális PR 5. Nemzeti Fejlesztési Terv-regionális és helyi fejlesztések- turizmus és a kultúraközvetítő intézmények innovatív szerepe 6. Kulturális ágazati irányítás és lokális kommunikációs stratégiák. 7. Menedzsment-szemléletváltás: marketing-mix, integrált kommunikáció a kultúraközvetítő intézményekben. 8. Arculat -, image- és reputációmenedzsment a kulturális szektorban. Kulturális fogyasztás vizsgálatok és gap-elemzések felhasználása a kommunikációtervezésben.
Kulturális PR A Kultúra promóciójának gyakorlata: A speciális rendezvények (special events), a publicitásteremtés módszerei. 10. A profit szektor társadalmi felelősségvállalásának (corporate social responsibility) megnyilvánulási formái. Az adomány-/alapgyűjtés. 11. Szponzorációs stratégiák és a gyakorlat. 12. Ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM) a kultúraközvetítő intézményekben. 13. Kommunikációs és prezentációs gyakorlatok.
A szervezeti kommunikáció fogalmi hálója Szervezetek a társadalmi kommunikáció rendszerében A szervezet és környezet kapcsolata A szervezeti kommunikáció funkcionális területei Szervezeti célok - célcsoportok Kommunikációtervezés – folyamatok, eszközök
1. Szervezetek a társ. kommunikáció rendszerében A társadalmi kommunikáció fogalma Goldhaber modell – nyílt rendszer Szervezeti és nemzeti kultúrák (Geertz, Hofstade,Trompenars)
2. A szervezet és környezet kapcsolata (1.)
2. A szervezet és a környezet kapcsolata (3.) Cutlip-Center-Broom modellje
3. A szervezeti kommunikáció funkcionális területei (1.)
3. A szervezeti kommunikáció funkcionális területei (2.) Corporate identity (CI) Corporate culture (CC) Corporate design (CD) Corporete Behauvior (CB)
3. A szervezeti kommunikáció funkcionális területei (3.) Stratégiai menedzsment 4P+3P+4C+4E Folyamat modellek (RACE/ SMART) Kutatási-elemzési modellek (PEST/SWOT/COMP)
3. A szervezeti kommunikáció funkcionális területei (4.) Kutatási területek - marketingkutatás- piacelemzés és befolyásolás - közvélemény-kutatás - motivációkutatás – percepció, attitűdök,viselkedés - médiakutatás
4. Kommunikációs célok – célcsoportok (1.) A kommunikáció hatásmechanizmusa Információ - ismeretközvetítés Ismeretek- véleményformálás Vélemények meggyőződés Meggyőződés bizalomépítés Bizalom egyetértés Egyetértés együttműködés
4. Kommunikációs célok – célcsoportok (2.) Grunig célcsoport tipológiája all-issue publics az apatikus közvélemény az single-issue / pressure groups involving-issue-only publics / hot-issue-publics
3. Kommunikációs célok – célcsoportok (2.) Signitzer célcsoport tipológiája "Nem"célcsoport Látens célcsoport Tudatos célcsoport Aktív célcsoport
4. Kommunikációs célok – célcsoportok (3.) PR hatásmodell
5. Kommunikációtervezés – folyamatok, eszközök(2.)