A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
A Publ-IQ ( különlegessége, hogy amikor egy témában már elegendő hozzászólás van, akkor csillagtérképen jeleníti meg azokat, (az egymáshoz.
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Nyomtatott reklámok.
Verbális kommunikáció
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Verbális kommunikáció
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
Készítette: Szabó Zénó
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
POSZTEREK KÉSZÍTÉSE.
University of Kent arculati kézikönyv
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Informatikus könyvtáros
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TERVEZŐ PÁLYAMŰ TELEFON KONZULENS.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
Reklámozás, Public Relations
A bemutató címe akár kétsoros is lehet, vagy még hosszabb. Szerzők, intézmények felsorolása tetszőleges sorrendben, okosan, szépen. A betűméret automatikusan.
Vállalati arculat.
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
A hatásos prezentáció jellemzői
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
A rendezvények előkészítése
Levelezési alapismeretek
Készítette: Szabó Zénó
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
Honlapszerkesztés, weblapszerkesztés
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) Ennek megfelelően a sorok elválasztás.
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Készítette: Németh Katalin …
Készítette: Németh Katalin …
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
Szövegszerkesztés Alapfogalmak.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
Az NVU webszerkesztő program
Hivatalos levél szerkesztése
A prezentáció-készítés szabályai
Levelezési alapismeretek
Névjegy és névjegykártya használat
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
Szövegszerkesztés.
Számítógépes programok használata
Előadó: Horváth Attila alezredes szeptember 15.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
2. Tipográfia Tipográfia: kép és szöveg együttes elrendezésével foglalkozik. A tipográfiát hagyományosan a grafikai tervezéssel, főként a nyomdai termékek.
Embléma, logotípia, piktogram, címer. Logotípia LOGÓ: a beszéddel kapcsolatos fogalom, a beszéddel kapcsolatos dologra utal A logó szó valójában az emblémában.
Formai és stiláris elemei
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Flashcards Tátrai Szilveszter 10/2.
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Mitől jó egy prezentáció?
Oszlopdiagram dr. Jeney László egyetemi adjunktus
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Előadás másolata:

A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin

A plakát képi elemekkel, rövid jelmondatokkal vagy tisztán szöveges megoldással egy oldalon nyomtatott, figyelemfelkeltő, propagandacélokat szolgáló nyomtatvány. Egy jó plakát magában hordozza a rendezvény sikerét, a rossz plakát pedig a bukás okozója lehet. A plakát célja, hogy tömör kompozíciójával, sajátos ötleteivel a szín és a forma nyelvén hívja fel a figyelmet a mondanivalójára. Jellemző az erős dekorativitásra törekvés, funkciójából adódóan értelemszerűen, világosan tagoltnak, nyugodt hatásúnak, áttekinthetőnek kell lennie. A plakát kompozíciójában sajátos feladatot kapnak és szerepet kapnak a különböző hatáskeltő és figyelemfelkeltő elemek.

Formai kivitelezés szerinti csoportok Szedett plakátok: Illusztrációk, grafikai elemek nélkül adják közre a mondanivalójukat. Fontos az alkalmazott betűtípusok, betűfokozatok megválasztása, és a nyomtatványon belüli arányok,a helyes szövegtagolás, szövegcsoportosítás betartása.

Illusztrációval ellátott plakátok: általában reklámcélokat szolgálnak Illusztrációval ellátott plakátok: általában reklámcélokat szolgálnak. Mondanivalójuk kifejezésére a tipográfia és grafika legkülönbözőbb elemeit alkalmazhatjuk. Minél ötletesebb, szellemesebb megoldásokat használunk, plakátunk annál hatásosabb lesz.

Színes plakátok: A reklám elsőrendű eszközei Színes plakátok: A reklám elsőrendű eszközei. Kevés szöveggel vagy szöveg nélkül grafikus megoldásban készülnek. Különös gondot kell fordítani a tér és szín adta lehetőségek kiaknázására. Alapelv: a plakát ne harsány legyen, hanem tartalmilag kifejező, és ezáltal feltűnő.

A MEGHÍVÓ A meghívó készülhet egyszerű alkalmakra akár levélformában is, de ünnepélyes alkalomhoz díszesebb forma illik. A tervezésre nincsenek merev szabályok, de fel kell tüntetni, hogy a meghívó: Milyen eseményre szól: - magánjellegű - társadalmi jellegű - egy cég rendezvénye Az esemény helyszíne-bonyolult esetben térképrészlet vagy más információ is csatolható Az esemény időpontja Milyen meghívott kört érint Egyéb információk: öltözékre vonatkozó elvárások rendezvényre vonatkozó információ

A meghívónak a megjelenésében is tükröznie kell a belső tartalmat A meghívónak a megjelenésében is tükröznie kell a belső tartalmat. Olyan betűtípust kell választani, ami illik a rendezvényhez és a külső személyhez vagy intézményhez. Ennek megfelelő legyen az alkalmazott papír színe, formátuma. Fontos, hogy a mondanivalónkat egyértelműen fogalmazzuk meg, és a szöveg jól olvasható legyen. Nagyon dekoratív elemeket ne a leglényegesebb információk közlésére használjuk. Ezekkel inkább díszítsük a meghívót. A meghívó méretére nincs semmilyen szabály, a legkülönfélébb méretben és formában készülhetnek, lehetnek egylaposak vagy összehajthatóak is.

A NÉVJEGY Elsődleges funkciója az információnyújtás. Szerkesztésénél figyelni kell arra, hogy a névjegy tulajdonosáról jó benyomást keltsen, és felhívja az általunk közölni kívánt lényeges információkat. Elterjedt a magánnévjegy melyen személyes adataink szerepelnek és külön a szakmai névjegy ami a szakmai tevékenységünkkel kapcsolatos információkat tartalmazza.

A névjegy a következő információkat tartalmazza: -a névjegy tulajdonosának neve -lakcíme, telefonszáma -munkahely neve -munkahely címe, telefonszáma -egyéb információk (pl. tevékenységi kör, szolgáltatások) Mérete: 90x50mm Általában egyoldalas, de létezik kétoldalas és kihajthatós is- főleg cégek alkalmazzák

Szerkesztési szempontok A névjegyet mindig ott kezdjük el olvasni, ahol a legnagyobb, legvastagabb a betűméret. Az összetartozó elemeket egymás közelébe kell helyezni, így a névjegy összeszedettebb lesz. Jó hatás érhető el a középre rendezéssel és a térközök megfelelő alkalmazásával. Előnyös lehet a vastag betűtípus megismétlése a kártya végén, mert egyértelműen lezárja a névjegykártyát és a tekintetet visszavezeti a névhez