A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Advertisements

Projektciklus- menedzsment (PCM)
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A kontrolling alapjai:
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Stratégiai menedzsment
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalatgazdaságtan.
A külső környezet elemzése
Stratégiai tervezés.
Benchmarking.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Vezetői Információs Rendszer felépítése
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
II. Logisztikai tervezés
Termelésmenedzsment Production Management
Vizsga feladatok (Minta)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Pénzügyi-számviteli mutatók
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalati stratégia március március március 28.
Készletgazdálkodás és logisztika
Vállalkozásmenedzsment I.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A külső környezet elemzése
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE Árva-Kovács-Mikó-Pap

A stratégiai kontrolling szerepe Mi is a kontrolling? Irányítás: 1.Tervezés 2.Terv-tény összehasonlítás 3.Beavatkozás - indirekt módon funkcionál - információt szolgáltat, majd koordinál. Rövid időtávon operatív, hosszabb időtávon stratégiai. Stratégiai kontrolling: a lehetőségeket és a kockázatokat vizsgálja, a vállalat hosszú távú működését biztosítja, információt gyűjt a társadalmi, politikai, gazdasági, technológiai környezetből. • Időtartama a vállalat és környezetétől függ • Alapvetően jövőorientált • Változás, változtatás, megújulás orientált • Célok kitűzése és megvalósítása Szakaszai: 1. A vállalati hitvallásának megfogalmazása 2. Célok kitűzése 3. A környezet alapos, kritikus, jövőorientált elemzése 4. A vállalat erős és gyenge pontjainak elemzése 5. Vállalati sikerpotenciálok kombinálása a jövő adottságaival 6. Az akciók megvalósításához szükséges erőforrások elemzése, eredmények és ráfordítások összevetése stratégiai időhorizonton

A stratégiai kontrolling szerepe A stratégiai kontrolling működéséhez eszközökre van szükség: Stratégiai vállalati egységek fejlesztésére Termék mátrix Célcsoport mátrix Szcenárió technika A vállalati stratégiaalkotásnak három szintje: 1.vállalati 2.üzleti 3.funkcionális Eszközök: Mindhárom szinten alkalmazható: • Kompetencia elemzés • Benchmarking • Erőforrás audit • Költség és hatékonyság elemzés • Réselemzés • Radar diagram • Trendelemzés

A stratégiai kontrolling szerepe Vállalati és üzletági szinten is alkalmazható : • Stakeholder elemzés • Önértékelés • Pénzügyi elemzések • Hozzáadott értékelemzés • Vállalati szinten alkalmazott eszközök Vállalati szinten alkalmazott eszközök : • Portfolió elemzések • Stratégiai klaszter elemzés • Piacszegmentálás Üzletági szinten alkalmazott eszközök :• Termék-piac mátrix • Környezetelemzés (PESTEL) • Értéklánc elemzés • 5 versenyerő elemzés • Versenytárselemzés • Begyakorlási görbe • Életciklus görbe • Használatiérték-elemzés • Vevői elégedettségmérés • SWOT Funkcionális szinten alkalmazható eszközök: • Dolgozói elégedettség mérés • Teljesítményértékelés

A stratégiai kontrolling szerepe A vállalati szintű stratégia Meghatározza a vállalat működésének módját, kommunikálja a tulajdonosok és a külső érintettek felé, koordinálja az üzletági és a funkcionális stratégiákat. Meghatározása és végrehajtása a központ feladata, amely a stratégiai üzleti egységek felett . Stratégiai szerepe: 1. Portfóliómenedzser, 2. Átstruktúráló , 3. Szinergiamenedzser , 4. Fejlesztő a., Portfólió-elemzések -Boston Consulting Group (BCG) sztárok , (2) A kérdőjelek , 3) A fejőstehenek , . (4) A kutyák -General Electric versenyhelyzet és a piac vonzereje alapján értékeli az üzleti egységeket

A stratégiai kontrolling szerepe b., Stratégiai klaszter elemzés Méret, Földrajzi lefedettség, Termékskála, Vertikális integráció, Kiszolgált piacszegmensek mennyisége, Tőkeerő, Tulajdonosi szerkezet, Elosztási csatornák c., Piacszegmentálás - Egyéni fogyasztókra nézve: termékorientált szegmentálás, demográfiai szempontok, társadalmi tényezők, személyiségre jellemző szempontok, földrajzi tényezők, -Szervezeti fogyasztók esetén: A termék jellege, A vásárló szervezet jellege, A szervezet jellemzői, A beszerzés helyzete a szervezetben

A stratégiai kontrolling szerepe Üzletági szintű stratégia a., Termék- piac mátrix üzleti egységek üzleti pozíciójának értékelése b., Környezetelemzés (PESTEL) c., Értéklánc elemzés Michael Porter Stratégiailag fontos tevékenységei szerint bontja le a vállalatot, azzal a céllal, hogy jobban megérthessük a költségek képződésének folyamatát. d., 5 versenyerő elemzés

A stratégiai kontrolling szerepe e., Versenytárselemzés f., Begyakorlási görbe -Új technológia, vagy termék bevezetése után előállított darabszámmal exponenciálisan csökken az egységköltség. g., Életciklus görbe

A stratégiai kontrolling szerepe h., Használatiérték-elemzés - A vevői értékelemzés, a fogyasztói igények megfelelő szintű kielégítése i., SWOT elemzés

A stratégiai kontrolling szerepe Funkcionális szintű stratégiák Céljuk a hatékony erőforráselosztás Típusai: •Humán- és kultúraépítési, •Szervezetfejlesztési és vezetési, •Marketing, •Gyártási, •Pénzügyi A stratégia értékelése három kritérium alapján: • alkalmasság, • elfogadhatóság, • megvalósíthatóság A stratégia meghatározásához három fő kérdéskörben kell a vállalatnak döntéseket hoznia: 1., meg kell határozni a vállalat küldetését, . 2., Össze kell vetnie a piaci lehetőségeket és fenyegetéseket saját erős és gyenge pontjaival, és ennek alapján meg kell határoznia azokat a területeket, ahol versenyelőnyre tud szert tenni, 3., Az érintettek tevékenységét és saját erőforrásait úgy kell összehangolnia, hogy minél jelentősebb legyen a szinergia.