AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Új pályán! MKOSZ-STRATÉGIA.
Dunaújváros, A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÜGYE Hová tart a külföld? Áttekintés a külföldön megvalósult felsőoktatási minőségről Dr. Veress Gábor.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Széchenyi István Egyetem, Győr
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Határon átnyúló civil együttműködések Kulcsár Mária, Fórum Információs Központ, Somorja.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
MIGRÁCIÓS SZAKIRÁNY Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Informatikai terméktanúsítás - a minőségi szoftver Az Informatikai Terméktanúsító Szervezet szerepe a HTE jövőképében Nagy Péter április 25.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúránk része Meyer törvénye: Társas helyzetekben a legnehezebb megoldás a helyes megoldás.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – nemzeti életpálya-tanácsadó rendszer kialakítása Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Zalaegerszeg, 21st February 2018
Előadás másolata:

AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre

I. KÉZENFEKVŐ MEGKÖZELÍTÉSEK ▪ az RTF minőségbiztosítási törekvéseinek története; ▪ a főiskola a minőségbiztosítás hazai rendszerében; ▪ az RTF minőségbiztosítási törekvéseit meghatározó „megrendelői” tényezők; ▪ fejlődési stációk a főiskola minőségbiztosítási folyamataiban; ▪ az RTF tapasztalatainak lehetséges szerepe az új egyetem életében.

II. Mi hasznosítható az NKE kialakuló minőségbiztosítási rendszerében és gyakorlatában? II. MI HASZNOSÍTHATÓ AZ NKE KIALAKULÓ RENDSZERÉBEN ÉS GYAKORLATÁBAN?

1. „ Tört 1. „ Történelem ” út az ösztönös szervezeti tevékenységtől a stratégiai célokkal rendelkező szervezet irányába

▪ a minőségbiztosítás gyakorlati jelentőségének elfogadása: formálisan, majd tartalmilag; ▪ szakszerűség érvényesítése (elérhető képzések kihasználása, tájékozódás, majd szakemberekké történő képzés); ▪ együttműködés a hazai felsőoktatási intézményekkel. ▪ a minőségbiztosítás gyakorlati jelentőségének elfogadása: formálisan, majd tartalmilag; ▪ szakszerűség érvényesítése (elérhető képzések kihasználása, tájékozódás, majd szakemberekké történő képzés); ▪ együttműködés a hazai felsőoktatási intézményekkel.

2. Stációk ▪ jószándékú dilettantizmus; ▪ törvényi előírások motiváló szerepe; ▪ akkreditáció; ▪ tudatos, belső igényű menedzselés.

3. Az RTF a hazai felsőoktatási minőségbiztosításban ▪ relatíve elszigetelt különállás, ebben a szakmai sajátosságok túlhangsúlyozása, valamint a „megrendelők” szűklátókörűsége; ▪ határozott „öntudatra ébredés”: minőségfilozófiai modell választása: Virányi-tanulmány - total quality management (TQM).

4. Külső tényezők szerepe 4. Külső tényezők szerepe ▪ általános, kedvező hatások: Bologna- folyamat, MAB, RTF nemzetközi kapcsolatai; ▪ a rendészet hazai „tanácstalanságának” negatív hatásai; - rendészeti stratégia hiánya; - a hazai rendészet „útkeresése”; - megrendelői szerep túlértelmezése.

NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM LÉTREHOZÁSA

▪ kedvező konstelláció: mindhárom intézmény tud hozni kedvező tapasztalatokat; ▪ dinamikusan szakszerű minőségbiztosítási szervezet jöhet létre; ▪ eltérő szakmai profilok érvényesítése és kezelése; ▪ homogén minőségbiztosítási filozófia kialakítása; ▪ nagyfokú intézményi nyitottság a hazai és a nemzetközi tapasztalatokra.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!