Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Otthonápolási feladatok költségei
Lobbizás az egészségügyben
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
FEJLESZTÉSI FORRÁSOK A PIAC SZEMÉVEL ESSŐSY ZSOMBOR Elnök, Magyarok a Piacon Klub.
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
Nizák Péter Az intézményi fejlesztés kérdése a civil szektorban Budapest, november 29. Táncsics Alapítvány, Friedrich Ebert Stiftung.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1. oldal A vezetői döntéseket támogató mutatószám rendszer Pilot projektzáró jelentés szeptember 9.
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Közönségkapcsolatok (PR)
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
„Mértéket tartani és a célt nem téveszteni szem elöl!”
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Közönségkapcsolatok (PR)
Közigazgatási technológia
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Hogy állunk a konvergencia folyamatban? Hamecz István ügyvezető igazgató.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
1 Az egészségipar az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek tükrében Prof. Dr. Báger Gusztáv Az ÁSZ Fejlesztési és Módszertani Intézetének főigazgatója.
1/7 KONSZENZUS: PRIVATIZÁCIÓ. 2/7 A privatizációs stratégia javasolt elemei I. A privatizációs stratégiának az alábbi területeket kell érintenie: –A privatizáció.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
kiemelt projekt bemutatkozása
Záhony: a kelet nyitott vámkapuja Mérföldköveink EU-s csatlakozási „előkészítő kavicsok”, május 01, Románia EU-s csatlakozása, Schengeni.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Beutalási rend megváltoztatása (vitaindító) Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ rendkívüli február 14. Országos.
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
Önkormányzatiság Romániában – helyzetkép és jövőkép Kovács Péter, az RMDSZ ügyvezető alelnöke INNOVA KONFERENCIA Szabadka
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Foglalkoztatás-politika
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
KÜLGAZDASÁGI ÉS KÜLÜGYMINISZTÉRIUM A külgazdasági kormányzat fókuszában a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok erősítése, a kkv-k piacra jutásának segítése.
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Merre vagy előre? Versus: Merre van az előre?
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán Egészségügyi Magánszolgáltatók Egyesülete

Kit értünk magánszolgáltatón?  Minden olyan egészségügyben működő céget, amely mögött magántulajdon áll és egészségügyi szolgáltatást nyújt, pl: magán szakrendelések, magán klinikák, magán szakrendelések, magán klinikák, kórházi működtetési jogot átvevő cégek, labordiagnosztika, röntgendiagnosztika, művese, betegszállítás, otthonápolás, intézeti gyógyszerellátás üzleti szereplői

Típusok  Ellátási kategória szerinti típus: –Közellátás része –Közellátáson felüli plusz szolgáltatást nyújt  Finanszírozás módja szerinti típus: –OEP-pel szerződésben áll –Lakossági és egyéb forrásokból finanszírozott elsősorban

Mi a HEME?  Érdekképviselet: –szakmai –munkáltatói

Hol a mazohizmus? HEME kommunikációja = egészségügyi magánszolgáltatói szféra kommunikációja

A környezet  Az egészségügy politika tárgya –a tőke létjogosultsága az ágazatban politikai játékszer és nem szakmai kérdés  Érzelmeket vált ki egészségügy és magán vállalkozás kapcsolata –a lakossági- és szakmai közvéleményben egyaránt  A környezet gyakran ellenséges a magán szolgáltatókkal szemben  Sokan sejtik a rengeteg pénz „szagát”  Lássuk meg a pozitívumot is: bár a pólus másik oldala kisebb, aki elfogadja a magántulajdon létjogosultságát az egészségügyben, nyitott a változásra, támogató

Kommunikáció irányai  Belső kommunikáció (fokozott szerep)  Külső kommunikáció

Belső kommunikáció  Célcsoport: HEME tagsága  Cél - kettős: –összetartozás és összetartás tudatának erősítése –szervezet vonzóvá tétele – tagság növelése  Eszközök: –szakmai –tárasági tartalommal

Külső kommunikáció  Célcsoportok: - Kormányzat és makro szintű politikai szféra - Közigazgatás - Önkormányzatok - Egészségügy - Lakosság -Sajtó, médiák (muszáj külön célcsoportként kezelni) -Egészségügyi magánszféra (nem tag)

Átfogó cél  a folyamatosan és többnyire indokolatlanul támadott magánszolgáltatókról kialakult kép megváltoztatása  hiteles kép kialakítása mind a lakossági, mind a szakmai közvéleményben  a szféra pozícióinak javítása

Pozíció?  OEP kassza 19,95%-a / vállalkozás (2003)

Pozíció még mindig…  Minden értelemben  Lobby: üzleti és közérdek összehangolása

Külső kommunikáció  Külföld –Cél: egészségügyi szolgáltatásokat külföldre eladni, külföldről beteget vonzani magyar magánszolgáltatókhoz –Kereslet: szolgáltatások korlátozott körére irányul, megfelelő ár/minőség + könnyű elérhetőség kritériumok teljesítése mellett –Reális cél: az EU csatlakozással Magyarország nem lesz az európai várólisták leoperálója, a piaci rés a közép-kelet európai régió igényeinek kielégítése –Kommunikáció célja: pozitív image –Új EU tagállamok: image formálás + megismertetés –Régi EU tagállamok: „jó hírünk a nagyvilágban”

Köszönöm a figyelmüket!