Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.
A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Lobbizás az egészségügyben
Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Public Affairs – Issues management
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
Nizák Péter Az intézményi fejlesztés kérdése a civil szektorban Budapest, november 29. Táncsics Alapítvány, Friedrich Ebert Stiftung.
Minőségmenedzsment alapelvek
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Közönségkapcsolatok (PR)
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Múzeumi könyvtárak Magyarországon. Szakfelügyelet A szakfelügyelet sajátosságai –2000-től a Múzeumi főosztály megbízásával –2006-tól könyvtári osztály.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
Infrastruktúra fejlesztés az egészségügyben pályázatíró szemével
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
SZEMÉLYZETI MARKETING
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
tevékenység a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
DPR kommunikáció lehetőségei
Minőségdíjak.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A BIIRSZ tegnap, ma és holnap;
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában Marczell Viktória főiskolai adjunktus marketing vezető – Semmelweis Egyetem

Public Relations „Kölcsönös előnyökön alapuló kommunikáció és kapcsolatok tudatos szervezése, melynek célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti megértés, valamint a bizalom megtartása.” (MPRSZ 2000)

Public Relations Szakmai feladata: a kommunikációs feladatok megoldása, a szervezet egyéb feladatai megoldásának kommunikációs támogatása. Jellegét tekintve: tervszerűen és folyamatosan folytatandó, tehát nem kampányszerű! hosszabb távú célokra irányul.

Public Relations A Public Relations feladatok megoldását szervezetileg háromféleképpen lehet támogatni: belső szervezeti egységgel, külső szakember, ill. ügynökség bevonásával, belső és külső szervezet együttműködésével.

Intézményen belüli PR egység: legjobban ismeri az intézményt és problémáit, leggyorsabban jut információhoz (házon belül van), leggyorsabban mozgósítható, belső munkatársak, így magukénak érzik a problémákat, feladatokat, saját tapasztalati értékelés végezhető.

PR ügynökség (külső): széleskörű tapasztalat (általános), külső szemmel nézi a problémákat, feladatokat, részfeladatokra is megbízható, nehezebben azonosul a szervezettel, belső tapasztalat hiánya.

Public Relations munkakörök/1. PR vezető PR szakmai szempontok képviselete és érvényesítése a felső vezetés döntéseiben PR részleg irányítása Szóvivő - információk közvetítése (személyesen) a nyilvánosság különböző csoportjaihoz

Public Relations munkakörök/2. PR munkatárs külső és belső kommunikációs kapcsolatok szervezése operatív feladatok végrehajtása PR asszisztens folyamatos információ gyűjtés adatbázis kezelés adminisztratív feladatok ellátása

A Public Relations célcsoportjai: Az intézet belső kapcsolatrendszerével kapcsolatos PR tevékenység, az intézet külső kapcsolatrendszerével kapcsolatos PR tevékenység.

Külső PR tevékenység: Összhangot biztosít: az intézmény által hivatalosan, valamint a dolgozók és a páciensek által informálisan terjesztett intézménykép (image) között.

Külső PR alanyai/1 Páciensek, betegek jelenlegi korábbi potenciális Beutaló orvosok, mentőszolgálatok Konkurens állami és magán egészségügyi szolgáltatók Finanszírozók OEP önkéntes egészségpénztárak

Külső PR alanyai/2 Általános nyilvánosság országos nemzetközi Tömegkommunikációs médiumok regionális

Külső PR alanyai/3 Társadalmi szervezetek egyesületek, alapítványok, jótékonysági szervezetek Szponzorok, mecénások országos vállalatok helyi vállalkozások Külföldi kapcsolatok testvérintézet

Külső PR alanyai/4 Szakmapolitikai szervek Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium Érdekképviseletek Magyar Orvosi Kamara Magyar Kórházszövetség Betegjogi képviselők stb.

Belső PR tevékenység: Biztosítania kell: a menedzsment és a dolgozók közötti megfelelő viszonyt, a megfelelő munkahelyi légkört, az alkalmazottak intézménnyel, ill. céljaikkal való azonosulását, a személyes elégedettség fokozását. A tevékenység eredménye: javul a munka hatékonysága növekszik az egészségügyi intézmény eredménye

PR stratégiai kérdések „Mit” mondjunk „Hol” „Kinek” „Hogyan” „Mennyiszer”

PR feladatok/eszközök Vállalati image kialakítása Külső kommunikáció Belső kommunikáció Közbenjárás Médiakapcsolatok Sajtótájékoztatók Sajtófigyelés Lobbizás Háttér információk beszerzése Szponzoráció Mecenatúra Hírlevelek Szervezeti beszámoló anyagok Kockázatkezelési terv Alapítványi kapcsolatok összehangolása Reklamáció kezelés Stb.

Köszönöm a figyelmet! vmarczell@rekhiv.sote.hu