Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Advertisements

Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás

Szükségesség (kereslet) Szükséges mert társadalmi és gazdasági elvárás (digitális írástudás) Szükséges a hatékonysághoz és eredményességhez (pl. nyelvtanulás, távoktatás) Szükséges mert meghatározott funkciók ellátásához kizárólagos eszköz. (nemzetközi együttműködés, információ szolgáltatás)

Lehetőség (kínálat) Eszköz oldal (25-30 tanuló/sz.gép) Hálózat (átlag 800kbit/sec) Szoftver oldal (jogtisztaság) Tartalom fejlesztés és szolgáltatás

Tartalom fejlesztés és szolgáltatás Iskolarendszer Jelen Műholdas adatszórás (kb. 400 iskola) Sulinet Digitális Tudásbázis 1 millió közoktatási és szakképzési e-tanulási egység LMS központi pl. Sulinet Jövő LMS helyi Tanmenet és tanórai feladat szerkesztési segítség tanároknak Tutorálás Tanulást kiegészítő szolgáltatások

Intézményi felhasználás, frontális Iskolarendszer

Intézményi felhasználás, kooperatív Iskolarendszer

Iskolai végzettség alakulása Egész életen át tartó tanulás F: népszámlálás 2001 2004-ben a középfokú végzettségű 22 évesek aránya 84,0% ami megfelel a EU 2010-es célkitűzésnek (85%).

Felnőttkori képzésben való részvétel Egész életen át tartó tanulás 2004, iskolarendszeren kívüli képzés Legfeljebb általános iskolai végzettséggel 2% Felsőfokú végzettséggel 33%

Képzésben résztvevő népesség aránya korcsoportok szerint Egész életen át tartó tanulás % 25-54 55-64 25-64 2002 3,7 0,2 2,9 2003 5,7 0,7 4,6 2004 5,4 0,8 4,4 KSH – Munkaerő-felmérés

Az egész életen át tartó tanulás stratégiája Esély-teremtés Oktatás, képzés és a munkaerőpiac kapcsolatának erősítése Új, kormányzási módszerek, közpolitikai technikák Az oktatás, képzés hatékonyságának javítása, össztársadalmi ráfordításainak növelése Az oktatás, képzés minőségének fejlesztése Szociálisan hátrányos helyzetűek tanulási lehetőségeinek kiemelt támogatása Pályaorientáció, tanácsadás, pályakövetés Innovációk támogatása és fenntarthatóságának biztosítása (hálózat-építés) Oktatás, képzés hatékonyságát segítő eljárások bevezetésének ösztönzése (társulás) Mérési, értékelési, minőségirányítási rendszerek fejlesztése Nem formális, informális tanulás elismerése Oktatási, képzési lehetőségekhez való hozzáférés területi feltételeinek javítása Társadalmi partnerség és ágazatközi koordináció erősítése Új tanítási, tanulási kultúra Tanulásba, képzésbe történő egyéni és munkáltatói befektetése ösztönzése Munkaerő-piaci és oktatási rendszerek összehangolt fejlesztése Alapkészségek és kulcskompetenciák fejlesztése Nemzetközi (európai) együttműködésben rejlő lehetőségek kihasználása Tanulási lehetőségek bővítése Munkaerő-piaci szempontból veszélyeztetett csoportok támogatása Oktatási infrastruktúra fejlesztése

Az LLL társadalmi integráltsága Egész életen át tartó tanulás Egyén Cél Társadalom

Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Az oktatási rendszer társadalmi és gazdasági igényekhez való rugalmas alkalmazkodásának erősítése Cél: Az oktatási-képzési rendszer különböző szintjei és formáinak gyorsabb és rugalmasabb alkalmazkodásának elősegítése a munkaerőpiac, mindenek előtt a regionális munkaerő-piaci igényekhez. Az iskolarendszerből kikerülő fiatalok munkaerő-piaci, a felnőttek munkaerőpiacon való maradási esélyeinek javítása.

Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Az oktatás, képzés eredményességének és hatékonyságának növelése, a hozzáférés javítása, az esélyteremtés erősítése Átfogó mérési-, értékelési rendszerek fejlesztése, az oktatásban dolgozók továbbképzése, a területi szintű együttműködések támogatása. A formális, nem-formális és informális rendszerek összekapcsolása. A hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényűek tanulási lehetőségeinek bővítése.

Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Az oktatási és képzési rendszerek szerepének erősítése az innovációs potenciál fejlesztésével Cél: A felsőoktatásnak az innovációs folyamat minden elemében való erőteljesebb és intenzívebb részvételéhez szükséges szervezeti, humán feltételek és kedvező szabályozási körülmények megteremtése, különös tekintettel a tudásalapú gazdaság fokozott K+F+I és sajátos humán erőforrás igényeire.

Oktatás információs rendszerek fejlesztése Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Oktatás információs rendszerek fejlesztése Elektronikus tanulói azonosítás (2013-ra a tanulók 100%-a lesz azonosítható elektronikus úton) Elektronikus adminisztrációra épülő alkalmazások fejlesztése Mérés-értékelés informatikai háttere

Digitális Iskola fejlesztése Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Digitális Iskola fejlesztése A tantermek 2/3 IKT felszerelt (kb. 40.000 tanterem) Az egy számítógépre jutó tanulók számának csökkentése (a cél ennek az aránynak a csökkentése 5-re) Internet hozzáférés sebességének növelése (az intézmények 100%-a üvegszálon csatlakozik) Iskolán belüli Wi-Fi hálózatok fejlesztése

Oktatás módszertani fejlesztések Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Oktatás módszertani fejlesztések Távoktatás fejlesztése (a távoktatási hallgatók száma a jelenlegi évi 35.279-ről 200.000-re nőhet) A felsőoktatási tananyagtartalmak digitalizálása (a tananyagtartalmak 2/3-a elérhetővé válik 2013-ra digitális formában) Kompetencia fejlesztő pedagógia Szakképzés technológia közeli gyakorlati szegmense

Digitális tartalomszolgáltatás Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Digitális tartalomszolgáltatás Iskolai könyvtárak elektronikus felszereltségének javítása Iskolai könyvtárak digitális és videó állományainak gyarapítása Felsőoktatási intézmények videó kapacitásának bővítése (az intézményben tartott előadások 80%-a digitális rögzítésre és feldolgozásra kerülhet) Tartalomalapú nyelvoktatás, idegen nyelvi programok fejlesztése

Más oktatást segítő szolgáltatások Fejlesztési elképzelések 2007-2013 Más oktatást segítő szolgáltatások A tudományos eredmények népszerűsítése és a természettudományos hallgatók arányának növelése (ennek érdekében többek között 1.000 órányi televíziós ill. internetes sugárzásra alkalmas videóanyag készülhet el) Intelligens épületek kialakítása IKT továbbképzés Iskolai rendszergazda képzés Informatikai szolgáltatások biztosítása szülőknek

Köszönöm a figyelmet Dr. Köpeczi Bócz Tamás