HEFOP-3.3.2-05/1.-2006-04-0001/1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó István koordinátor)

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A projekt összefoglalója  Konkrét cél: a kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok kidolgozása, kipróbálása a tanítóképzésben valamint a tanári felkészítést megalapozó alapképzésben.  Fő tevékenységeink: Kézők képzése Képzés - próbaképzés Fejlesztés Mérés Multiplikáció  Konkrét eredmény Kompetencia-alapú képzési programok, Újszerű oktatási metodikák kialakulása

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Konzorciumi partnerség  Főpályázó: Nyíregyházi Főiskola  Konzorciumi partnerek: Sz-Sz-B M Ö Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézete D E Hajdúböszörményi P F K Szabolcs Vezér Oktatási Központ, Balkány Rakovszky Sámuel Ált. és Műv. Isk. Gávavencsellő Evangélikus Általános Iskola, Nyíregyháza I. László Király Általános Iskola, Beregdaróc Általános Iskola és Óvoda Tiszabezdéd István Király Általános Iskola, Kótaj Demecseri „Komplex oktatási központ”  Egyéb partnerek: a NYF gyakorlóiskolái

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A projekt célcsoportja  Az alapképzésben részt vevő főiskolai hallgatók (100 fő)  A pedagógus-jelöltek felkészítésében részt vevő pedagógusok (60 fő)  A közoktatási intézmények diákjai (800 fő)

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Konkrét tevékenységek  Képzési modulok kidolgozása Képzők képzése A tanári felkészülés pedagógiai és pszichológiai megalapozása  Kompetencia-fejlesztő programcsomagok  Távoktatási tananyag  Eszközfejlesztés  Képzés és próbatanítás  Mérési eljárások  Multiplikáció  Menedzselés

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Képzési modulok kidolgozása - 1  1.1. képzők képzése  Módszertani felkészítés  Óvoda-iskolai átmenet  HEFOP tapasztalatok bemutatása  HEFOP tapasztalatok bemutatása  HEFOP tapasztalatok bemutatása  Kooperatív tanulási technikák  Változásmenedzsment ismeretek

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Képzési modulok kidolgozása -2  1.2. A tanári felkészülés pedagógiai és pszichológiai megalapozása:  A kompetenciaalapú tanítás-tanulás pedagógiája  Pedagógiai képességek fejlesztése

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Képzési modulok kidolgozása -3 Kompetencia-fejlesztő programcsomagok: Szövegértési-szövegalkotási kompetenciák fejlesztése Matematikai és logikai kompetenciák fejlesztése (Alsó tagozat – felső tagozat) Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése Angol nyelvi kompetenciák fejlesztése Német nyelvi kompetenciák fejlesztése Szociális és életviteli kompetenciák fejlesztése

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Pénzügyi terv  Teljes költség: 96,9 M Ft  Saját forrás: 0 Ft  Emberi erőforrások: 42,6 M Ft  Célcsoport támogatása: 3,9 M Ft  Beszerzések (eszköz, szolgáltatások):39,7 M Ft  Egyéb (kis értékű) beszerzések:5,2 M Ft  Rezsi 5,5 M Ft

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Indikátorok  6 kompetenciaterület fejlesztése  Összesen 200 személy részesül képzésben  Az első lépcsőben 100 hallgató részesül képzésben  Új módszerekkel, anyagokkal oktatott diákok száma a közoktatásban 800 fő

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” Projekt fenntarthatósága  A projekt középtávú pénzügyi fenntarthatóságát pályázatban igényelt támogatás biztosítja, hosszú távon a képzések és továbbképzések  Az intézményi fenntarthatóság a konzorciumi partnerek elhatározásán alapul: végre kívánják hajtani a bolognai folyamatból és a FTv.-ből eredő követelményeket  A szakmai fenntarthatóság részben továbbfejlesztési igényt generálva biztosítható, hiszen a most kialakult modellek nem feltétlenül véglegesek, a minőségfejlesztés folyamatosan korszerűsödik, átalakul, új szempontokkal telítődik.

HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A projekt elérhetőségei  Honlap:   Menedzsment:  Tel: 42/ , 30/  Fax: 42/ (Pályázati Iroda)