A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék őket.
Bármilyen üzlet jövedelmezősége szempontjából legfontosabb kulcs a túléléshez ebben fokozottan konkurens világban a saját ügyfelek tudása és megértése.
1. új ügyfél vonzása 2. a vevői érték növelése 3. a jó ügyfél megtartása
új ügyfél megszerzése 5 – 10-szer annyiba kerül, mint a régi megtartása Data mining meg fogja mutatni azokat a potenciális ügyfeleket, akikre koncentrálni kell ahhoz, hogy jó ügyfél váljék belőlük.
a régi kliens visszacsábítása 50 – 100-szor többe kerül, mint a megtartása, ezért a legfontosabb a régi ügyfél megtartása. A Data Mining előrejelzi a jó kliens távozási szándékát.
1. stádium : új ügyfél vonzása
A Fingerhut társaság használta a data mining technológiát ahhoz, hogy optimalizálja 130 különböző katalógust, amit rendszerezve több, mint 10 millió saját, vagy potenciális klienseknek küldött el. Fingerhut társaság külön katalógust készített azoknak az embereknek is, akik nemrég változtattak lakóhelyet. (Ezek az emberek sokkal inkább lakberendezési tárgyakat, kisebb értékű kiegészítőket vásároltak, mintsem drága lábbeliket, esetleg ékszereket.)
2. és 3. stádium : a vevői érték növelése és a jó ügyfél megtartása
Wal-Mart Stores A Wal-Mart kereskedelmi társaság azért használta a data mining technológiát, hogy kiderüljön, melyek azok a termékek, amiket a vásárlók együtt vásárolnak meg. Ez alapján rendezték el a polcokat a szupermarketben. Ennek eredményeképpen a vevők elégedettek voltak, és még többet is vásároltak.
S. P. Richards a világ egyik vezető iroda-berendezés nagykereskedője viszonteladóit rendszeres útmutatásokkal látja el arra vonatkozólag, hogyan kell elrendezniük termékeiket az üzlet polcain célzott katalógusokkal segítik a saját viszonteladóikat, és súlyozott reklámokat készítenek saját márkatermékeikről
Saks International prémium kategóriájú- és egyéb, kiemelkedően értékes termékek eladásával foglalkozik, 359 üzlettel van jelen az USA 38 tagállamában, minden konkrét vevő hoz saját vásárlási módot és választékot, ennek eredményeként növekszik a vevői elégedettség és az üzlet jövedelmezősége.
Sofmap S ofmap, Japán vezető számítógép értékesítő cége, a data mining segítségével határozta meg, hogy a vásárlók milyen eszközöket akarnak vásárolni a következő időszakban. Ennek a technológiának alapján építette fel a Web-áruházát, ami néhány számítás alapján 300 %-os jövedelmezőség emelkedést jelentett.
A D ata M ining önmagában a CRM- rendszer természetes kiegészítése, amely lehetővé tesz effektív kapcsolatépítést a kliensekkel, és magasabb eredményességű üzletvitelt biztosít.