Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Professzionális iskolai kutatások
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Telefon:72/
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Barcsák Marianna - KPSZTI
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében

Új problémák megjelenése Magatartási, beilleszkedési zavarok, Alkalmazkodási, együttélési problémák, Értékek ismerete, elfogadása, Tanulási nehézségek, Társadalmi környezet hatásai, Attitűd problémák Tanárképzés hiányosságai

Néhány adat 2006/2007-es tanév Magyarország: a középiskolások 5,3%a sajátos nevelési igényű, 85 %-uk diszes, 15 %-uk BTMN Évről évre nő felülvizsgálat, 1/3-a nem organikus eredetű, Svédország évesek 8,2%a diszlexiás.

„A gyermek mindenek fölött álló érdeke” A svéd alapelv: Mindenkit egyenlő jogok illetnek meg, társadalmi, földrajzi, gazdasági helyzetétől függetlenül. Mindenki addig tanulhat ameddig szükségét érzi, ehhez minden támogatást megkap.

Együttműködés és együttgondolkodás Szociális, Oktatási, Egészségügyi Közigazgatási együttműködés Családtámogató központok, Nyitott óvodák, Családi napközik

Pedagógusi felelősség Észrevenni a problémákat, Foglalkozni velük, Megoldásokat keresni, Szakembereket bevonni, Kapcsolatokat keresni

Ne csak szöveg legyen 1. Az otthonos környezet, és a tisztaság

Ne csak szöveg legyen 2. Az egészséges életmódra nevelés

Ne csak szöveg legyen 3. A barátságos szeretetteljes légkör, a jó emberi kapcsolatok

Ne csak szöveg legyen 4. A segítő szándék, Az adekvát segítséghez vezető korrekt ismeretek, Tanárképzés és továbbképzés változásai

Integráció vagy inklúzió Bevándorlók oktatása, Second chance Hogy jön ide a kollégium?

Napjaink kihívásai Pedagógiai Kommunikációs Értékelési, Tanárképzési, Együttműködési Tudományközi, határterületi kutatások, Alkalmazási

Köszönöm a figyelmet Debreczeni Zsuzsanna