Osztályfőnöki műhelyfoglalkozás Téma: egy új kiadvány bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Purple Day 2011 Előadás Köszöntök mindenkit, K L-nak hívnak a EBOC alapítvány képviseletében jöttem hozzátok. Remélem nem baj, ha tegeződünk, csak a könnyebbség.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Japán és amerikai üzleti partnerrel
Ezennel bemutatjuk a Bunkósági Rt. legújabb találmányát……
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Értékelés a pedagógiában
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Különbözőek vagyunk!.
A haldokló beteg ápolása
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A három agy elmélet Biblikus értelmezése
Egy nap, egy egyetemi tanár, a következő kérdést tette fel hallgatóinak:
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Folyamodjatok az Úrhoz,
Egy Krúdy-s egér élete Klikk mindenkinek! A nevem Egerusz Kattusz. Egér vagyok, de nem hús-vér, csupán PC tartozék. Jelenleg a Krúdy-ban dolgozok, mint.
Michal Snunit A lélekmadár
Vérmérsékletem képekben
Nevelés és nevelői attitűdök
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Resztoratív módszerek az iskolában
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
7 érv a virtuális világban való tanulásra Christel Schneider, ICC Gerhilde Meissl-Egghart, talkademy.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Egy virágcserép és a sör története
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
FENG SHUI Tudod miért hordják a jegygyűrűt a negyedik ujjon?
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
KÉT VERS 1.Tavaszról 2. Az álomról. M.I MÁJUS. 3.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Tantra Indiából
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Közoktatási vezető II. félév
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A képzés helyszíne, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Osztályfőnöki műhelyfoglalkozás Téma: egy új kiadvány bemutatása 2009. február 12.

Mottóként: „Ha összejövünk, az a kezdet. Ha együtt maradunk, az már haladás. Ha együtt dolgozunk, az a siker!” Henry Ford

„Gondolatok, gyakorlatok az érzelmi élet szabályozására” (Módszertani segédanyag az osztályfőnöki munka segítésére) Az Agresszió Csoport tevékenységéről. Mi tette szükségessé a módszertani anyag összeállítását? Az agresszió előfordulása a média szerepe.

Az Agresszió Csoport gondolatai, kérdései Agresszió Bizottság = gondolatokat vet fel ill. feladatokat ír elő. (Frontvonalban) A. Cs. végrehajt, megvalósít. Az általános iskola ill. az óvoda sem hagyható ki a problémakör vizsgálatakor. Néhány tapasztalat a beszélgetésekből: óvoda, iskola. Esetmegbeszélés, képzés, nevelőtestületi értekezletek tartása.

Hogyan született a segédanyag? Az Agresszió Bizottság feladatul adta e munkát az A.Cs-nak. (időhiány!) Miért mi? Ahol megtalálható: www.fppti.hu/módszerek

A segédanyag felépítése L. J. Fogalmak – napi gyakorlat, több esetben a gyerek is megértheti ezt a fogalmi apparátust. Feladatok – bemutatása a későbbiekben. (képek, irodalmi szövegek, kommunikáció-elmélet és gyakorlat, fényképek, esetek + feldolgozáshoz kérdések. Tesztek – közös feldolgozásra (diák, tanár, szülő) Ami még készül – diákok „kortársképzésen” konfliktust kapnak, eljátsszák és egy lehetséges megoldást is bemutatnak. (CD) Szakirodalmi jegyzék – korszerű, új.

Néhány fogalom – a teljesség igénye nélkül: L.J. Az érzelem A harag A düh A lázadás Az összecsapás Az elutasítás Az összeférhetetlenség

Néhány példa a feladatokból: Adjanak címet a fotónak! Kit ér inzultus? Vitassák meg, vajon mi lehetett az előzmény? Mibe torkollik a konfliktus? Milyen eszközökkel éltek volna a konfliktuskezelésére?  

Egy újabb feladat: Amit a felnőtt világ közvetít Írja le, milyen érzelmeket vált ki Önből a kép megtekintése? Ön szerint, ki lesz a győztes? Mi utal a képen látható szereplők eltúlzott indulataira? Létezik-e valós feloldás? Magyarázzák el a kép jelentését! Idézzenek fel olyan eseményeket, amelyekben ez a cím odaítélhető lett volna! Csoportjában, osztályában kinek adná át ezt az értékes díjat? Indokolja!

Újabb feladat: Esetelemzés az agresszivitásra (Tanácsaikkal segítsék az osztályfőnök munkáját!) Ez arra is példa, hogy a szülőiket is be lehet vonni, szülői értekezleten is alkalmazható eljárás. Dolgozzanak ki egy stratégiát! Nyílt vitában érveljenek, próbálják az ellentétes nézeteket közelíteni egymáshoz! (A feladat megvalósításában az időkeretet meg kell határozni!)

Próbálkozzunk egy újabbal! Egy újabb érzelmi állapot látható a képen. Hogyan fogalmazható meg? Melyek azok a jelek, amelyek a jelzett érzelmi állapotra utalnak? (Vizsgálja meg az arc mimikai állapotát!) Mit fejeznek ki az összekapcsolódó karok?

No, ezt ne hagyjuk ki! Olvasson a képről! Milyen az előadó magatartása? Sorolja fel a figyelő alakokat! Jelölje meg az ábrándozót, aki csak testben van jelen! (Adjon indoklást!)

Lássunk szöveget is! (1.) „Adjon, isten, szomszéd asszony! Hova megy a szomszéd asszony?” „Hát csak ide, aztán oda át, Kéne egy kis hogy hijják!”   Weöress Sándor idézett verse egy embertípust mutat be. Jellemezzük az alakot! Miért kellemetlen a társainak?

Értelmezzük, magyarázzuk meg Ancsel Éva következő Lássunk szöveget is! (2.) Értelmezzük, magyarázzuk meg Ancsel Éva következő gondolatát! „A testi sértésekről készíthető látlelet. Így az is megállapítható, hogy hány napon belül gyógyulnak. De ki mondja meg egy szóról, egy hangsúlyról, egy vállvonogatásról vagy egy röhögésről, hogy meddig lehet utána életben maradni, s miféle belső vérzésekbe hal bele ilyenkor az ember?” Milyen veszélyeket rejthet egy gyorsan, átgondolatlanul elhangzó ítélet? Értelmezze a szöveg alapján a „halál” szó jelentését! Vesse egybe a testi-, ill. a lelki sértés fogalmát! Számoljon be élete egy olyan eseményéről, amely komoly negatív nyomot hagyott Önben!

Végezetül a kedvencem: Egy gyerekrajzot látunk, amelyet egy 8 éves gyerek készített. Mit közvetít számunkra a rajz a gyerek szemszögéből? (erőszakos, nagyon akar valamit, zsarolja a szülőket, nem először követelődzik), Miből következtethetünk a gyermek felháborodására, elégedetlenségére? (elválasztási hiba!) Mit fejez ki a nyíl a folyamatban? (agresszivitást) Ön hogyan oldaná fel ezt a kifejezetten rossz légkört? (türelmes beszélgetés)