TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Útvesztő számukra a világ…
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
Az autizmus spektrum zavarok klinikai megjelenése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az autizmusról Cubáné Horváth Klára.
Mikor beszélünk koraszülésről?
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Autizmussal élő személyek lakhatási szükségletei
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Down dada babamasszázs oktató élményei saját babájával Baráthné Nagy Edina 2010 V. Tudományos Továbbképző Konferencia Csecsemőmasszázs Oktatók Számára.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Gyermekkori depresszió
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia április FOGYATÉKOSSÁG ÉS CSALÁDI SZEREPEK Készítette: VÁGÁSI JÚLIA.
Agyi lebenyek normális funkciói, lebenysérülések tünettana
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Kontinuitás és változás
Skizofrénia.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Mit tartunk ma normális családnak?
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
1 A krízislélektan oktatásának jelentősége a tűzoltóképzésben Szarvas, április 28. Tusori Szabolcs tű. hadnagy.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
A DIFER használata.
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Lökkös Attila Mérföldkövek, eredmények TÁMOP B-11/ Projektzáró konferencia, Pilisborosjenő, február 15.
Speciális gyermekvédelem
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.
TÖRTÉNET §Autos = önmaga §Ernst BLEUER 1911; – szkizofrénia egyik tünete §Leo KANNER 1943; Baltimore §Hans ASPERGER 1944; Bécs.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Esély a szülőknek, lehetőség
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

TÁMOP 3.1.5. 09/A/2-2010-0087 számú pályázat Projektzáró előadás Készítette: Katona Olga Velence, 2012.06.28.

A képzés Autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakirányú továbbképzés 2010. szeptember – 2012. február ELTE BGGYK Autizmus Alapítvány és Módszertani Központ EGYMI Ambulancia és Terápiás Centrum

Az autizmus története Newton, Bartók Béla, Einstein 1943 Leo Kanner 1944 Hans Asperger 1960-as évektől tudományos kutatások

Az autizmus spektrum zavar genetikusan meghatározott teljes személyiségre kiterjedő születéstől élethosszig fennálló nem gyógyítható, de fejleszthető fejlődési zavar

Az autizmus spektrum zavar Az „autisztikus triász”: a kommunikációs készségek sérülése szociális interakciók károsodása rugalmas viselkedésszervezés zavara változatos, heterogén tünetek

Kommunikáció sérülése beszédfejlődés késik metakommunikáció sérült echolália beszédértés sérült absztrakt fogalmak, humor, irónia meg nem értése furcsa prozódia, intonáció felnőttes, modoros stílus kölcsönösség hiánya a beszélgetésben

Szociális interakciók károsodása izolált típus aktív, bizarr típus passzív típus szemkontaktus használata sérült élmények megosztása nehéz

Rugalmas viselkedésszervezés zavara sztereotip érdeklődési és tevékenységi kör tárgyak nem funkciószerű használata strukturálatlan időben problémás viselkedés állandósághoz való ragaszkodás sztereotip, repetitív mozgások

Triászon kívüli jellegzetességek túlzott vagy csökkent érzékenység szenzoros ingerekre egyenetlen képességprofil szigetszerű képességek

Gyakoriság 0,6-1% körül Nemek közti megoszlás: 3-4 fiúra jut 1 lány Az érintettek száma évről évre növekszik.

Okok, tévhitek genetikai eredetű, tehát örökölhető egyik szülő 50% esély testvérek 10-20% esély ritkán külső okok Tévhitek védőoltás születés körülményei szerzett agysérülés

A képzés hasznossága gyakorisági adatok kevés szakember intézményünk tanulói

„Az életünknek az ad igazán értelmet, hogy kommunikálunk más emberekkel, megértjük a viselkedésüket, és a dolgokhoz, helyzetekhez és emberekhez kreatív módon állunk hozzá. Az autista emberek pontosan ezen a három területen érzik a legnehezebbnek az életet.” Theo Peeters