Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Üzleti terv.
Bauer András - Berács József:
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A külső környezet elemzése
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
A marketingkoncepció.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Marketingelmélet 1. szeminárium Nagy Gábor
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
A külső környezet elemzése
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
1. Marketing előadás A marketing, mint az értékteremtés menedzsmentje
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

A marketing szerepe az üzleti életben és társadalomban 107. lecke

Alapvető gazdasági elosztási formák Reciprocitás/Viszonosság Redisztribúció/Újraelosztás Piaci csere

A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben: Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel azonosuló - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. A marketing fogalma II.

Kiterjesztett értelemben: A marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed a nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, egyházak, stb. A marketing fogalma III.

Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya (fiziológiai, szellemi, stb.) Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy (konkrét termékre/szolg.-ra) Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll Marketing alapfogalmak

Lehetséges koncepciók: Termelési koncepció – Mg. Értékesítési koncepció - Eladás Marketingkoncepció IDŐ Vállalatvezetési koncepciók

A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérése céljából. A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése. A marketingkoncepció fogalma:

A marketing-mix a vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja. A marketing-mix fogalma

Product: Termékpolitika Price: Árpolitika Placing-Distribution: értékesítési csatorna politika Promotion: reklám (kommunikációs) politika A marketing-mix (4P)

Tipikus marketingeszköz- kombinációk A „Drága” –Kiemelkedő minőség, –magas áron, –exkluzív értékesítés, –presztízsreklám Az „Árbajnok” –Tömegtermék –Versenyár –Sok üzlet/Széles körben hozzáférhető –Vásárlásösztönző reklámok

Az üzleti környezet A gazdasági, szociális, politikai (környezetvédelmi) és technológiai tényezők, amelyek között a vállalati marketing-rendszer működik és fejlődik. STE(E)P-elemzés: –Sociological –Technological –Economical –(EcoLogical) –Political

Az üzleti környezet (külső-belső) SWOT-elemzés: –Strengths - Erősségek –Weaknesses - Gyengeségek –Opportunities - Lehetőségek –Threats - Veszélyek

Piac fogalma, piaci szereplők Piac: a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési lehetőséget jelent. Magában foglalja: A piaci szereplőket eladók vevők/fogyasztók és közöttük fennálló kapcsolatokat, működési elveket

A piac méretének jelzőszámai Piac mérete: egy adott termékből vagy szolgáltatásból megfigyelhető piaci felvevőképesség mérőszáma Piacpotenciál: egy termékből az elméletileg lehetséges eladások összessége Piacvolumen: a megvalósuló eladások összege Piacrészesedés: a vállalkozás piaci részaránya

Köszönöm a figyelmet!