A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
MARKETING.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
DPR kommunikáció alapelvei
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Értékesítési csatornák
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
A projekttől a pályázatig
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
Önkormányzatok turisztikai feladatai
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
8. Az eladásösztönzés.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Balaton régió turizmusában
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Kérdések a második zh-hoz
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

8. Előadás témakörei Az információs irodák kiadványozási feladatai; A kiadványok fajtái, típusai; A nyomtatott reklámok szerkesztési ismeretei; Prospektusok, kiadványok szerkesztése; Nyomdai alapismeretek;

8. EŐADÁS ANYAGA Az információs irodák kiadványozási feladatai A desztinációs munkaszervezetek közül a helyi TDM feladatai a helyi turisztikai termékek feltérképezése, vonzerőleltár készítése. A település nagysága, turisztikai vonzereje, pénzügyi lehetőségei függvényében vannak kisebb kiadványozási feladatai; Azok a helyi TDM munkaszervezetek, amelyek speciális, komplex termékkel rendelkeznek (pl. Hévíz) a termékek piacra vitelében és értékesítésében is részt vesznek, saját hatáskörben kiadványozási tevékenységet végeznek; A termékértékesítéshez szükséges kiadványozási tevékenység a mikrórégiós- és régiódesztinációs feladat. A kiadványszerkesztés célját, tartalmát, formáját, nagyságrendjét a TDM szervezet határozza meg és rövid- és hosszú távú marketingtervének, azon belül a kommunikációs tervének része.

8. EŐADÁS ANYAGA A kiadványszerkesztés szükségessége és formái: A település, térség turisztikai termékeinek nyomtatott kiadványokban való megjelentetése, a termék legfontosabb marketing ismérveinek koncentrált, pozitív üzeneteinek magas színvonalú megformálása a reklám, mint a kommunikációs mix eszközrendszerének igénybevételével; A kiadványozás szükséges alaptevékenység, amely nélkül a turisztikai in- formációk nem juthatnak el a célcsoportokhoz; A kiadványok csoportosítása a turisztikai vonzerők, kifejlesztett turisztikai termékek függvényében, számtalan variáns szerint történhet: A termékek szerint: - fizikai, (helyi bor, ajándéktárgy) - szolgáltatástermék; (szállás, vendéglátás, a turizmus különböző fajtáinak termékei (gyógyfürdő, konferencia, gasztronómia, természetjárás, stb.) Területi csoportosításban - földrajzi egység (ország, régió, térség, több település, desztináció) - természeti egység (tó, folyó, hegység, nemzeti park, stb.) Tartalom szerint: általános, tematikus Célját tekintve: invitativ, tájékoztató

8. EŐADÁS ANYAGA Időtartam szerint: -hosszú távú, (általában nagy példányszámú invitatív jellegű, több nyelven megjelenő, többségében települési, térségi, tematikus) időszaki, (szezonális termékek, egyedi termékek, meghatározott időszakonként rendszeresen megjelenő programfűzetek) Nyelvek szerint: egynyelvű, kétnyelvű, többnyelvű (egy prospektus önálló megjelenése különböző nyelveken) A kiadványok megjelentésének pénzügyi feltételei: A kiadványok pénzügyi forrásai: - saját forrás; - a kiadványban szereplő vállalkozások hozzájárulása, - pályázati források; - reklámszponzorok; A reklámkiadványok szerkesztése a kommunikációs tervezés 5 M-jének alkalmazásával

8. EŐADÁS ANYAGA A reklám megtervezése: - annak meghatározása, hogyan valósuljon meg az üzenet kifejezése az adott promóciós eszköz segítségével; A reklámot nem csupán promóciós eszközként, hanem a marketingtevékenység állandó és szerves részének tekintjük A reklámprogramok tervezésének alapvető lépesei: Az 5 „M” Mission (küldetés): A reklámcélok meghatározása – a reklámtervezés alapja és kiindulópontja, szoros összefüggésben a marketingcélokkal; Money (pénz): A reklámköltségvetés meghatározása- reklámkampány megvalósításához szükséges költségigény megállapítása; Message (üzenet): A reklámüzenet kialakítása – a reklámprogram központi „kreatív” elme; Média (reklámeszközök): A reklámeszközök kijelölése – az üzenet „hordozójának” kiválasztása, illetve az üzenet azon történő elhelyezése; Measurement (mérés): A reklám értékelése – a reklám különféle hatásainak, illetve a reklámprogram egészének értékelése;

8. EŐADÁS ANYAGA Mission (küldetés): A reklámok háromféle célt szolgálnak: 1./ tájékoztatás - a fogyasztó figyelmének felkeltése; (elsődleges kereslet megteremtése); 2./ meggyőzés – a fogyasztó figyelmének ráirányítása az adott márkára; (összehasonlító reklámok is); 3./ emlékeztetés - a fogyasztó figyelmének megtartása;( megerősítés); A kommunikációs céloknak ki kell egészülnie az értékesítési célokkal: (a szervezet célja, nemcsak az üzenet eljuttatása, hanem hogy üzenet hatására vásároljon a fogyasztó) Értékesítési célok: Milyen fogyasztói kört kíván megcélozni a szervezet; Milyen mértékű változást kíván elérni ( eladások nagysága vagy piacrészesedés tekintetében); Mennyi idő alatt kívánja elérni a változást;

8. EŐADÁS ANYAGA Kommunikációs cél: tájékoztatni a fogyasztókat Megcélzott fogyasztói kör; Változás mértéke; Változás időtávja; Money (pénz): A költségvetés meghatározásának főbb eljárásai: 1./ A lehetőségek módszere: tulajdonosok, szakértők személyes megítélése- mennyit engedhet meg a cég magának; - könnyű vele túl költekezni; 2./ Az árbevétel százalékában meghatározott költségvetés módszere (hüvelykujj módszer); - következő évre tervezett bevétel bizonyos %-a (pl. éttermek 1-6 %, szállodák 2,5-5 %) – előny, hogy az eladások nagyságának változásához igazodik; 3./ A versenytárssal egyenlő költségvetés módszere; előny, hogy az iparág általános tapasztalatait hasznosítja, hátrány- nem biztos, hogy a versenytársak jól állapították meg a költségvetésüket; 4./ A cél és feladat módszer – ez a leginkább ajánlott módszer –cél –feladat megállapítás - költségek becslése.

8. EŐADÁS ANYAGA Message (üzenet): A kommunikációs folyamat egyik legkritikusabb eleme: Kialakításának lépései: 1./ az üzenet témájának meghatározása: az üzenet magja, alapinformáció- pontos lényegretörő megfogalmazás; 2./ az üzenet tartalmának megfogalmazása (a copy strategy)- szükséges támpontok a konkrét reklámszöveg megírásához 3./ Az üzenet formájának meghatározása: Kreatív tevékenység - a reklámüzenet formájának kialakítása: I. A nyomtatott reklám részei: 1./ Kép/illusztráció: figyelemfelkeltés-olvasásra való ösztönzés; 2./ fejléc /cím/ címsor/szlogen/ (headline /headtitle); 3./ Szöveg (body copy): Az üzenet részletes kifejtése- a szervezetre vagy termékre vonatkozó információk felsorolása; (mindössze öt-tíz százaléka olvassa el!)

8. EŐADÁS ANYAGA 4. Aláírás /cégjel (signature) :– meghatározza a reklámozót. Tartalmazhatja: cég logoja, neve, azonosító szlogenje, címe; Média (reklámeszközök): (nyomtatott kiadványok) - szórólapok, - plakátok, - prospektusok, katalógusok, szaklapok (invitáló, tematikus, tájékoztató, stb.) - programfüzetek, - térképek, - vásári installációkra grafikai elemek, - kuponok, jegyek, - honlap. Measurement (mérés): A kiadványok hatékonyságának mérése; - látogatók számának alakulása - példányszám és hasznosított példányszám aránya - kutatási módszerek alkalmazása (megkérdezések)

8. EŐADÁS ANYAGA Nyomdai alapismeretek: Tipográfia: - a nyomtatott betűkkel foglalkozó tudomány, célja olyan írásképet kialakítani a betűtípusok és betűcsaládok alkalmazásával, amely egyszerre esztétikus és célszerű; szabályrendszer, amely a hagyományokon és a mindenkori ízlésen alapul, ezért változik; Pantone színskála - egy a nyomdaiparban általánosan használt szabvány, amely a nyomdai színek gyűjteményét jelenti; Imprimatura (latin) - a. m. nyomtassék ki! Röviden: imp. Ezzel a jelzéssel bocsájtja a szerző, valamint a cenzor a könyvet, hírlapot stb. a nyomdába; Nyomdai megrendelés tartalma: Példányszám: -meghatározója: milyen céllal, meddig aktuális? Papírminőség: - súlyra és minőségre (merített, kreatív, stb); Színek száma: - egyszín-, kétszín-, négyszínnyomás( Cyan= kék, Magenta= bíbor, Yellow= sárga, Black= fekete);

8. EŐADÁS ANYAGA Borító anyaga: karton (többféle súlyra, minőségre: pl. fóliázott műnyomó karton) Kötészeti adatok: fűzés, kötés A kézirat átadásának időpontja és módja: (fotók, ábrák, grafikonok, stb. átadása is) Nyomdai átfutás ideje: az időtartam, amely a kézirat leadásától az elkészült nyomtatvány leszállításáig tart; Korrektúrafordulók: szerződésben kell rögzíteni mikor és mennyi idő? 1./ kefelevonat – szedéshibák, és esetleges tartalom javítása; 2./ másodszori javítás – elírás, helyesírás; A nyomtatvány ára:- kialkudott példányszámra, különleges kívánságokra vonatkozó feltételek (példányszám-emelés, papírminőség változás, stb) Szállítás ideje, módja:- ki szállít?

8. EŐADÁS ANYAGA Reklamáció, kötbér: - késedelmes szállítás esetén; - minőségi kifogások; - kötbér vagy engedmény; Oldalszámozás, (paginálás) - lapszámozás (páratlan oldal jobb oldal, páros oldal bal oldal,) - retusálás, (fotók esetén) - eljárás szedéshiba esetén, (a szedő tévedéséből)

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA A TDM különböző szintjeinek kiadványozási feladata; A speciális helyzetben lévő helyi TDM-ek kiadványszerkesztési feladatai; A kiadványok csoportosítása: cél, tartalom, forma, időtartam, nyelv; A nyomtatott reklámok helye a marketingkommunikáció tervezésében; - A kommunikációtervezés 5 M-je a kiadványszerkesztésben; - A nyomdai ismeretek szerepe az információs irodák kiadványozási tevékenységében;

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ A TDM-ek különböző szintjein milyen kiadványozási feladatok vannak? 2./ Milyen szempontok alapján csoportosítjuk a a turisztikai kiadványokat? 3./ Sorolja fel a nyomtatott reklám szerkesztésének elemeit! Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés /ek: Mit tartalmaz a nyomdai megrendelés?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az adat fogalma, adatkezelés, dokumentum kezelés Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit