Pedagógiai személyiségmodellek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Orvos – és Egészségtudományi Centrum
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Képesség? Kompetencia?.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A gyakorlatvezető mentor
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az iterációtól a diszkrét dinamikus rendszerig CSERESZNYEÉRÉSI KONFERENCIA Június Pécs Klincsik Mihály Sárvári Csaba.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
NEVELÉSELMÉLET.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Az értékek Rapos Nóra.
A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Készítette:Tóth Sándorné
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Pedagógiai személyiségmodellek avagy hol „érint meg” a nevelés, hol fejlődünk?

A személyiség komplex rendszer! A rendszerszerűség azt jelenti, hogy bármely elemét éri a változtatás szándéka, az egész (az egész személyiség, az emberegész) változik.

Karácsony Sándor: „Húsból, lélekből és velőből való ember” Szomatikus-affektív-kognitív „szférák” egysége

A személyiség „végrehajtó” apparátusa Bábosik István: A személyiség „reguláló apparátusa” A személyiség „végrehajtó” apparátusa

Nagy József: Kompetenciák rendszere

Közéleti-politikai tevékenység (kommunikáció) „Szabadidős tevékenység” Gáspár László „szentlőrinci modell” „Az ember tevékenységeinek összessége” Termelés,gazdálkodás (értékteremtő munka) Tanulás-művelődés (értékfelhalmozás) Közéleti-politikai tevékenység (kommunikáció) „Szabadidős tevékenység”

Mihály Ottó „korrigált” modellje (Pécsi Nevelési Központ) Termelés,gazdálkodás (értékteremtő munka) Tanulás-művelődés (értékfelhalmozás) Közéleti-politikai tevékenység (kommunikáció) Egészséges életmódot szolgáló tevékenység (higiéné, mentálhigiéné)