A GONDOLATTÉRKÉP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Egy ötlet megvalósítása
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Szemiot i ka.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Tehetségsegítés kisgyermekkorban IKT eszközökkel
A TANULÁS BELSŐ FELTÉTELEI
Halmazok.
6. rész: A részletmérés.  A változási vázrajzok elkészítéséhez szükséges részletmérés során a változással érintett területen az állami alapadatok tartalmában.
C A C nyelv utasításai. Ismétlés Utasítások csoportosítása.
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
TARTALOMJEGYZÉK LÉTREHOZÁSA
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
LP3 Tanulás.
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szövegszerkesztés alapjai
A táblázatok formázása Készítette: Gombkötő Alexandra Felkészítő tanár: Györe Mihály József Attila Gimnázium, 6900 Makó Csanád vezér tér 6.
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
A képszerűség szerepe a retorikában
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
AZ ÍRÁS Ókori Róma írása.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Managerek éjszakája.
„Sztárok” az irodalomban
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Microsoft Word Oberhuber Balázs.
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
I276 Antal János Benjamin 12. osztály Nyíregyháza, Széchenyi I. Közg. Szki. Huffman kódolás.
Prezentáció és grafika
Egy szövegszerkesztő legegyszerűbb szolgáltatásai
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Adatbázis-kezelés Probléma: az excel kezelhetetlen túl sok adat esetén
Nem más csak egyszerü logika!
Microsoft Office. A szövegszerkesztők segítségével igényesen kialakított dokumentum készítésére van lehetőség. A számítógépes szövegszerkesztés számtalan.
Vallomások Vallomások Az igazat mond, ne csak a valódit!
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Fordítás természetes nyelvről FOL-ra Kvantifikáló kifejezések: Néhány/Egy F   x( F(x)  …) Minden G   x( G(x)  …) Két H   x  y( H(x)  H(y)  …)
Prezentációk készítése
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Rajzi kommunikáció és térszemlélet fejlődésének lehetőségei
MÉDIAISMERET Közlési rendszerek
BIOLÓGUS INFORMATIKA 2008 – 2009 (1. évfolyam/1.félév) 6.
Agykontrollos továbbképző éveseknek
Jegyzetkészítés 5/17.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
A mese.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Magasabb rendű idegtevékenység
Szövegszerkesztési alapfogalmak
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Elektronikus szótárhasználat
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
Előadás másolata:

A GONDOLATTÉRKÉP

A FÜZETOLDAL 1. Óravázlat Gondolattérkép Isme-retlen szavak Házi feladat

A HIRDETŐK SZERINT 10 százalékát használjuk agyunknak? Egy mítosz története    A HIRDETŐK SZERINT „Mentális képességeinek rejtett 9/10-ed része kiaknázatlanul fekszik a felszín alatt. Fedezze fel, szabadítsa fel és használja fel újabb sikerek elérésére, életének jobbítására – éljen teljesebb, gazdagabb életet”. A szöveg az 1956-ban megjelent The Magic Power of Your Mind (Elméd mágikus ereje) című könyvet reklámozta. „Agyunk potenciáljának csak 10 százalékát használjuk” – egy másik hirdetés 1999-ből. Számtalan további hirdetésből és cikkből idézhetnénk még, amelyek egyhangúlag ezt a 10 százalékot propagálják. A KÉRDÉS Agyunknak tényleg csak egy kis részét használjuk? Ha ugyanis a válasz igen, akkor nem kell mást tennünk, mint megtanulni azt, hogy miképpen tudjuk elérni a „nem használt” részt, majd felszabadítani és így máris csúcsteljesítményeket érhetünk el. De valóban igaz az, hogy agyunknak csak 10 százalékát használjuk? – teszi fel a kérdést Dr. Eric Chudler neurofiziológus Media Igaz?

SZEMANTIKAI TÉRKÉP FOGALMI TÉRKÉP GRAFIKUS RENDEZŐ GONDOLATI ÁGRAJZ GONDOLATTÉRKÉP MIND MAP GONDOLATLÁNC ISMERETTÉRKÉP SZÓLÁNC ÉRTELMI TÉRKÉP HÁLÓTERV ELMETÉRKÉP CSOPORTOSÍTÁS

A GONDOLATTÉRKÉP KÉSZÍTÉSÉNEK CÉLJA A KULCSFOGALMAK MEGHATÁROZÁSA A GONDOLATOK KÖZTI KAPCSOLATOK KIMUTATÁSA AZ ISMERT ÉS MEGÉRTETT DOLGOK ÉRTELMEZHETŐ SZERKEZETÉNEK KIALAKÍTÁSA

A GONDOLATTÉRKÉP-KÉSZÍTÉS MEGTANÍTÁSÁNAK LÉPÉSEI A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA A KULCSSZÓ MEGTALÁLÁSA A KAPCSOLATOK MEGLÁTÁSA, MEGÉRTÉSE A GONDOLATTÉRKÉP-KÉSZÍTÉS SZABÁLYAI A GRAFIKUS RENDEZŐK

A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA BÁRMELY SZÓ, AMELYNEK JELENTÉSE VAN A FOGALOMRÓL GONDOLATBAN KÉPET ALKOTHATUNK A FOGALOM JELENTÉSE MINDNYÁJUNKBAN AZONOS KÉPET IDÉZ FÖL, SOK ESETBEN AZONBAN NEM FELTÉTLENÜL EGYÉRTELMŰ ÉS KÖNNYEN MEGHATÁROZHATÓ

A FOGALOM MEGÉRTETÉSE A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA, MEGMAGYARÁZÁSA PÉLDÁK A KOMMUNIKATÍV MEGÉRTÉS SEGÍTÉSE SAJÁT SZAVAS ELMONDÁSSAL

A GRAFIKUS RENDEZŐK EGÉSZ RÉSZ RÉSZ RÉSZ PÓKHÁLÓ RÉSZ RÉSZ RÉSZ VENN DIAGRAM

A GRAFIKUS RENDEZŐK FOLYTONOSSÁGI LÁNCOLAT ÖSSZEKAPCSOLÁS HÁLÓZATOK

GONDOLATTÉRKÉP GAZDAGÍTHATÓ KÖZPONTI KÉP FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KÉPEKKEL KÓDOKKAL GAZDAGÍTHATÓ KÖZPONTI KÉP SZÍNEKKEL GONDOLATTÉRKÉP NYOMTATOTT BETŰK FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KULCSSZAVAK VONALRA ÍRVA KÖZPONTBÓL ÁGAKON

A TÉKÉPFORMÁTUM BEILLESZTÉSE TÁJÉKOZÓDÓ OLVASÁSSAL A FŐ PONTOK MEGÁLLAPÍTÁSA NAGY TÉRKÉPVÁZLAT KÉSZÍTÉSE ÚJRAOLVASÁS FIGYELMESEN A KULCSTÉNYEK ÉS LÉNYEGES RÉSZEK TÉRKÉPRE RÖGZÍTÉSE - TÉRKÉPBŐVÍTÉS A FOGALMAK EGYBESZERVEZÉSE ÚJ TÉRKÉP RAJZOLÁSA, HA A VÁZLAT VÁLTOZTATÁSRA SZORUL

BEILLESZTÉS TÁJÉKOZÓDÓ OLVASÁS TÉRKÉPVÁZLAT ÚJRAOLVASÁS TÉRKÉPBŐVÍTÉS FOGALOMSZERVEZÉS ÚJ TÉRKÉP

A TÉRKÉPFORMÁTUM JOBB AGYFÉLTEKÉS ÁTLÁTHATÓ RUGALMAS VÁLTOZTATHATÓ TÉRI INGERKÉNT HAT KÉPKÉNT TÁRLÓDIK JOBB AGYFÉLTEKÉS ÁTLÁTHATÓ RUGALMAS A TÉRKÉPFORMÁTUM VÁLTOZTATHATÓ EGYÉNI SAJÁT STÍLUSÚ TANULÁSRA AUTOMATIKUSSÁ VÁLIK ELŐADÁSRA

A HATÉKONYABB TANULÁS ÉRDEKÉBEN RAJZOLJUNK MINÉL TÖBB TÉRKÉPET! A HATÉKONYABB TANULÁS ÉRDEKÉBEN RENDSZERESEN EGÉSZÍTSÜK KI A MEGLEVŐKET!