A GONDOLATTÉRKÉP
A FÜZETOLDAL 1. Óravázlat Gondolattérkép Isme-retlen szavak Házi feladat
A HIRDETŐK SZERINT 10 százalékát használjuk agyunknak? Egy mítosz története A HIRDETŐK SZERINT „Mentális képességeinek rejtett 9/10-ed része kiaknázatlanul fekszik a felszín alatt. Fedezze fel, szabadítsa fel és használja fel újabb sikerek elérésére, életének jobbítására – éljen teljesebb, gazdagabb életet”. A szöveg az 1956-ban megjelent The Magic Power of Your Mind (Elméd mágikus ereje) című könyvet reklámozta. „Agyunk potenciáljának csak 10 százalékát használjuk” – egy másik hirdetés 1999-ből. Számtalan további hirdetésből és cikkből idézhetnénk még, amelyek egyhangúlag ezt a 10 százalékot propagálják. A KÉRDÉS Agyunknak tényleg csak egy kis részét használjuk? Ha ugyanis a válasz igen, akkor nem kell mást tennünk, mint megtanulni azt, hogy miképpen tudjuk elérni a „nem használt” részt, majd felszabadítani és így máris csúcsteljesítményeket érhetünk el. De valóban igaz az, hogy agyunknak csak 10 százalékát használjuk? – teszi fel a kérdést Dr. Eric Chudler neurofiziológus Media Igaz?
SZEMANTIKAI TÉRKÉP FOGALMI TÉRKÉP GRAFIKUS RENDEZŐ GONDOLATI ÁGRAJZ GONDOLATTÉRKÉP MIND MAP GONDOLATLÁNC ISMERETTÉRKÉP SZÓLÁNC ÉRTELMI TÉRKÉP HÁLÓTERV ELMETÉRKÉP CSOPORTOSÍTÁS
A GONDOLATTÉRKÉP KÉSZÍTÉSÉNEK CÉLJA A KULCSFOGALMAK MEGHATÁROZÁSA A GONDOLATOK KÖZTI KAPCSOLATOK KIMUTATÁSA AZ ISMERT ÉS MEGÉRTETT DOLGOK ÉRTELMEZHETŐ SZERKEZETÉNEK KIALAKÍTÁSA
A GONDOLATTÉRKÉP-KÉSZÍTÉS MEGTANÍTÁSÁNAK LÉPÉSEI A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA A KULCSSZÓ MEGTALÁLÁSA A KAPCSOLATOK MEGLÁTÁSA, MEGÉRTÉSE A GONDOLATTÉRKÉP-KÉSZÍTÉS SZABÁLYAI A GRAFIKUS RENDEZŐK
A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA BÁRMELY SZÓ, AMELYNEK JELENTÉSE VAN A FOGALOMRÓL GONDOLATBAN KÉPET ALKOTHATUNK A FOGALOM JELENTÉSE MINDNYÁJUNKBAN AZONOS KÉPET IDÉZ FÖL, SOK ESETBEN AZONBAN NEM FELTÉTLENÜL EGYÉRTELMŰ ÉS KÖNNYEN MEGHATÁROZHATÓ
A FOGALOM MEGÉRTETÉSE A FOGALOM MEGHATÁROZÁSA, MEGMAGYARÁZÁSA PÉLDÁK A KOMMUNIKATÍV MEGÉRTÉS SEGÍTÉSE SAJÁT SZAVAS ELMONDÁSSAL
A GRAFIKUS RENDEZŐK EGÉSZ RÉSZ RÉSZ RÉSZ PÓKHÁLÓ RÉSZ RÉSZ RÉSZ VENN DIAGRAM
A GRAFIKUS RENDEZŐK FOLYTONOSSÁGI LÁNCOLAT ÖSSZEKAPCSOLÁS HÁLÓZATOK
GONDOLATTÉRKÉP GAZDAGÍTHATÓ KÖZPONTI KÉP FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KÉPEKKEL KÓDOKKAL GAZDAGÍTHATÓ KÖZPONTI KÉP SZÍNEKKEL GONDOLATTÉRKÉP NYOMTATOTT BETŰK FŐ ÁGAK = FŐ TÉMÁK KULCSSZAVAK VONALRA ÍRVA KÖZPONTBÓL ÁGAKON
A TÉKÉPFORMÁTUM BEILLESZTÉSE TÁJÉKOZÓDÓ OLVASÁSSAL A FŐ PONTOK MEGÁLLAPÍTÁSA NAGY TÉRKÉPVÁZLAT KÉSZÍTÉSE ÚJRAOLVASÁS FIGYELMESEN A KULCSTÉNYEK ÉS LÉNYEGES RÉSZEK TÉRKÉPRE RÖGZÍTÉSE - TÉRKÉPBŐVÍTÉS A FOGALMAK EGYBESZERVEZÉSE ÚJ TÉRKÉP RAJZOLÁSA, HA A VÁZLAT VÁLTOZTATÁSRA SZORUL
BEILLESZTÉS TÁJÉKOZÓDÓ OLVASÁS TÉRKÉPVÁZLAT ÚJRAOLVASÁS TÉRKÉPBŐVÍTÉS FOGALOMSZERVEZÉS ÚJ TÉRKÉP
A TÉRKÉPFORMÁTUM JOBB AGYFÉLTEKÉS ÁTLÁTHATÓ RUGALMAS VÁLTOZTATHATÓ TÉRI INGERKÉNT HAT KÉPKÉNT TÁRLÓDIK JOBB AGYFÉLTEKÉS ÁTLÁTHATÓ RUGALMAS A TÉRKÉPFORMÁTUM VÁLTOZTATHATÓ EGYÉNI SAJÁT STÍLUSÚ TANULÁSRA AUTOMATIKUSSÁ VÁLIK ELŐADÁSRA
A HATÉKONYABB TANULÁS ÉRDEKÉBEN RAJZOLJUNK MINÉL TÖBB TÉRKÉPET! A HATÉKONYABB TANULÁS ÉRDEKÉBEN RENDSZERESEN EGÉSZÍTSÜK KI A MEGLEVŐKET!