Az óvodai nevelés alapelvei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fenntartható inkluzív-adaptív oktatás-nevelés időszerű kérdései
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Az olvasástanítás módszere:
Első előadás.
REFORMPEDAGÓGIA.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gondozás,nevelés egysége
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
REFORMPEDAGÓGIA.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TEHETSÉGÍGÉRETEK GONDOZÓI RENDSZERÉNEK KIÉPÍTÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
XX. századi neveléselméletek
Bevezetés a neveléstudományba
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
A deviancia értelmezési kerete
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A beiskolázás előkészítése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Összeállította: Szabó Ilona
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Az óvodai nevelés alapelvei Forrás: Körmöczi Katalin: “A gyermekek érdeke mindenek fölött áll!...”

„A kisgyermek tankönyve maga az élet legyen!” Comenius Életközeliség: olyan tanulási tér, ahol a gyermek aktív, produktív lehet Nincsenek külön foglalkozási ágak, csak az ÉLET Utánozható, vonzó minták

NEM eredményes: Figyelmeztetés Magyarázgatás Követelés Elvárásra való hivatkozás Elmarasztalás „A gyermekek a büntetésből csak azt tanulják meg, hogy mindig az erősebbnek van igaza.” Ranschburg Jenő

„Amit hallok – elfelejtem; Amit látok – megismerem; Amit csinálok – megtanulom.”   (Ősi bölcsesség) >

Széles tevékenységrepertoár felkínálása „Ha a kisgyermek szabadon nyúl a tapasztalatokért, átéli az életet.” (Bolyai Farkas) „A szabad cselekvés mindig magasabb rendű, mint a kötelességből végzett.” (Rudolf Steiner) „A gyermeki szabadságnak csak a közérdek állíthat cenzúrát.!”(Maria Montessori)

Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát: A tevékenységeket az egyes óvodás gyermekek érdeklődéséhez kell igazítani. Az óvodáskorú gyermek szükségleteire építeni Tehát: Tapasztalás Tevékenység Gyakorlatiasság Életközeliség

A pedagógus szerepei az óvodai alapelvek szellemében Közvetett hatásrendszer alkalmazása „Felkínálja” a tevékenységeket Feltételek biztosítása Ösztönző, támogató, tanácsadó, konzultatív szerepkör

Miben szükséges támogatnunk az óvodás gyermeket? - hogy önmaga elégíthesse ki szükségleteit - -- hogy önmaga bontakoztathassa ki rejtett adottságait, - hogy önmaga választhasson a felkínált lehetőségek sokaságából, - hogy önmaga szerkeszthesse meg egyéni programját Minden gyermekhez külön kulcs szükséges