 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

A gyorsulás fogalma.
a sebesség mértékegysége
VÁLTOZÓ MOZGÁS.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A fuvarozási ágak díjazása
Intellio VisiScanner™
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Navigáció mobiltelefonnal
Nemzetközi gazdaságstatisztika
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Dr.Vámosi Péter Szent Rókus Kórház Szemészeti osztály
© Gács Iván (BME)1/13 Kémények megfelelőségének értékelése Az engedélyezi eljárások egy lehetséges rendszere (valóság és fantázia )
Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút
Kísérletezés az EDAQ530 adatgyűjtő műszerrel
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
A levegőkörnyezet állapotának értékelése modellszámításokkal
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
VISUM 11.x Közlekedéstervezési rendszer
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Hálózati réteg Csányi Zoltán, A hálózati réteg feladatai Forgalomirányítás Torlódásvezérlés Hálózatközi együttműködés.
Levegőtisztaság-védelem 3. előadás Természetes és antropogén eredetű légszennyezők. Pont-,vonal-, diffúz források.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
Fázisjavítás és energiahatékonyság
Miről lesz szó? e-ticketing
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
SZOFTVERCENTRUM WORKSHOP Mechanikai Technológiai Tanszék
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
Gyakorlati alkalmazás
Intelligens közúti kereszteződés
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék február.
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
Túl magas-e Magyarország CO 2 kibocsátása? Készítette : Vályi-Nagy Lilla Gvam I. évfolyam.
Egyenes vonalú mozgások
BALESETI MECHANIZMUSOK
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS Persa György.
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
I MMISSZIÓ T ÉRKÉPEZÉS - Z AJ 1. ELŐADÁS 1. RÉSZ Á LTALÁNOS FOGALMAK Készítette: Győrfi András.
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.
Bevezető információk. Tanulmány bevezető Körülmények ismertetése 2008/50/EK Irányelv 2009/28/EK Irányelv 2009/33/EK Irányelv Közlekedés Fehér Könyve,
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Google Autó Lengyel Róbert Óbudai Egyetem, 2015.
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Csabai Renáta Projektmenedzser Pannon Gazdasági Hálózat Egyesület
Az ENSZ EGB GRPE (A gépjárművek légszennyezésével és energia kérdésével foglalkozó előadói csoport) 58. sz. ülése (2009. június 9 – 12.) Genf.
Priv. Doz. Andreas SCHÖBEL Győr – március
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia 2016
Bunkóczi László, Dr.Pitlik László, Pető István, Szűcs Imre
a sebesség mértékegysége
Előadás másolata:

 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött értékek tartósságára › A járműveknek meghatározott út megtételéig nem léphetik túl a korlátozást › A jármű fogyasztására

 Városi menetciklus UDC – Urban Driving Cycle  Országúti menetciklus EUDC – Extra Urban Driving Cycle

 Új európai menetciklus NEDC – New European Driving Cycle (NEDC = 4 UDC + EUDC)

 FTP – 72 (Federal Test Procedure)  FTP – 75

 A valódi haladási profil bonyolult, összetett gyorsulások és gyakori megállásokból áll  A járművek károsanyag kibocsátása nagy mértékben függ a vezetési stílustól, amelyre nagy hatással van a pillanatnyi forgalom alakulása  Forgalmat befolyásoló tényezők: › Infrastruktúra kialakítás › Úthálózat › Tömegközlekedési rendszer › Közlekedési szokások

 Pannon Traffic › Nagyméretű közúti közlekedési hálózatra kifejlesztett szoftver › A modell három kapcsolati mátrixot alkalmaz: belső, input és output kapcsolati mátrixot

 Fő- és mellékszakaszos inputfüggvények

 Reggeli csúcsidőszakban és délelőtt

 Forgalom mérés › Forgalomnagyság figyelése  Járműves mérés › Sebességdiagram felvétele  Sebességprofilok összevetése › Sebesség-eloszlás › Teljesítmény-eloszlás

 Egy-egy járműves mérés GPS készülékből kinyert sebességprofilja

 Szimulációból kinyert és GPS készülékkel mért sebességprofilok

 Sebesség-eloszlás

 Teljesítmény-eloszlás ~ 60 %

 A modell lehetővé teszi egyedi sebességfolyamatok kinyerését, amelyek a valóságnak megfelelnek, mivel a modell validálása során megállapítható, hogy a sebesség-eloszlást vizsgálva a modellből kinyert adatok 4,92 %-kal térnek el a valódi GPS készülékkel mért értékekhez képest, illetve teljesítmény- eloszlásnál átlagban 1,65 % az egymás közötti eltérés. Figyelembe véve, hogy sztochasztikus közlekedési rendszerről van szó, a megfelelő bemenet megadásával a szimuláció lehetővé teszi az egyes járművek átlagsebességének vizsgálatát, amelyből különböző útvonalak eljutási ideje számolható, valamint mérhető a megállások, lassítások, és gyorsítások száma is. A sebességprofillal történt környezetszennyezési vizsgálatok során, a szabályos menetciklusokkal ellentétben a modellből kinyert sebességprofillal pontosabb, a valóságnak megfelelő emissziós értékeket kapunk.