Az eltérő szociális dialektus szerepe a matematikatanulás eredményességében Munkácsy Katalin főiskolai docens ELTE TTK katalin.munkacsy (a) gmail.com.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Vélemények a tehetségről
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Az olvasástanítás módszere:
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
„Ezt egy életen át kell játszani”
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
A koragyermekkori nevelésről
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Brüsszel milyen messze van
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
TIMSS 2007.
Térelemek Érettségi követelmények:
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
A ZENEI ISMERETSZERZÉS ÚTJA
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
The Relationship of NCC and Internet Safety Education, Cyber Awareness on Various Scenes A NAT és a biztonságos internetoktatás kapcsolata, kibertudatosság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A kontextus hatása a kollokációk megértésére Csiszár Orsolya ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola.
Különböző reprezentációk használata a 9
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
Képekkel irányított matematikatanulás - esélynövelés a kisiskolákban Munkácsy Katalin főiskolai docens ELTE TTK katalin.munkacsy (a) gmail.com.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
A lelki egészség védelme az iskolában
Korai tehetségnevelés
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
A kerekasztal résztvevői
Interplay of European, National and Regional Identities FP7-SSH, Partner teams from ten countries (Austria (leading partner IHS), Belarus, Germany,
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
Példa egy ppt prezentációhoz
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
NPK Ember és természet szakmai tagozat
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Budapesti tanárok migrációs nézetei
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Az interdiszciplináris oktatás felé
Rátz László Vándorgyűlés Győr, Munkácsy Katalin, ELTE TTK
Az interdiszciplináris oktatás felé
A gimnázium ÉV VÉGI STATISZTIKÁJA
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

Az eltérő szociális dialektus szerepe a matematikatanulás eredményességében Munkácsy Katalin főiskolai docens ELTE TTK katalin.munkacsy (a) gmail.com

A hátrányos társadalmi helyzet rosszabb tanulmányi eredményekkel jár, USA statisztikák:

Racial/ ethnic Group % scoring ADVANCED % scoring PROFICIENT Reading Math Reading Math White Asian Amer. Indian Hispanic Black10 184

Vannak részleges sikereket elérő akciók Miért rosszak az eredmények a kisiskolákban, annak ellenére, hogy a gyerekek tehetségesek, a tanítók elkötelezett, jól képzett pedagógusok?

Cultural distance and identities-in-construction within the multicultural mathematics classroom Núria Gorgorió, Núria Planas, Barcelona, ZDM 2005 Vol. 37 (2) Tuveng, E. – Wold, A. H.: The Collaboration of Teacher and Language-minority Children in Masking Comprehension Problems in the Language of Instruction: A Case Study in an Urban Norwegian School. Language and Education, p. Kistelepülések kisiskolái (2006) Sulinova Kht., Budapest

Miért hiányzik a tanulás öröme? A vizsgálat kerete, minta, populáció Ismerik-e a tanulók az ismertnek feltételezett fogalmakat?

Él1Lap1Csúcs1 M. PÁL8680 R. LAURA8680 B. DORINA8680 B. REGINA8480 B. SZABINA8680 CS. ÁGNES8680

él2lap2csúcs2 M. PÁL868 0 R. LAURA848 0 B. DORINA868 0 B. REGINA868 0 B. SZABINA668 0 CS. ÁGNES888 0

Fejlesztő program: a poliéderek fogalma - térfogat – felszín - testháló készítés - mozgás a poliéderek élein, irányok - elnevezések

él1lap1csúcs1 M. PÁL86120 R. LAURA6680 B. DORINA86120 B. REGINA8680 B. SZABINA12660 CS. ÁGNES12681

él2lap2csúcs2 M. PÁL12681 R. LAURA12681 B. DORINA12681 B. REGINA12681 B. SZABINA12681 CS. ÁGNES12681

A test neve vagy rajza Élek számaLapok számaCsúcsok száma

Integráltan alkalmaztuk a bruneri külső mentális reprezentációs formákat A vizsgált területen a fogalmak ismertté váltak, ennek következtében a korábban egységesen hibásan válaszolok 1. az elemi feladatban egységesen hibátlan eredményt értek el 2. közülük a tehetségesek megoldották a nehéz feladatot is.

Lehetséges magyarázatok I. A sok ismétlés eredményes volt II. Alternatív magyarázat: a tanulók számára értelemmel telítődött a feladat. Nem új ismeretet szereztek, hanem megtanultak egy új eljárást az ismeretszerzésre

Átjárhatóság a reprezentációs szintek között - tárgyi (enaktív) - képi (ikonikus) - szöveges – szimbolikus

Megerősödött hipotézis: A nyelvi hátrány a matematikatanulást is akadályozza, a nyelvi-kommunikációs hátrányok a matematika keretében is csökkenthetők

Vadna

Irányok a térben

Köszönöm figyelmüket!