Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
Advertisements

Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Az információ feldolgozása: tudományos munka készítése
A védés Ősz Rita.
Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
A szóbeli közlés felépítése
Hivatkozás könyvfejezetre
Dolgozat, bibliográfia
A DOLGOZATÍRÁS TARTALMI ÉS FORMAI KÖVETELMÉNYEI Tanulásmódszertan
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Általános könyvtárismeret
Információ feldolgozása
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Általános lélektan IV. 1. Nyelv és Gondolkodás.
A szakdolgozat Egyetemisták, főiskolások, felsőfokú képzésben résztvevők tanulmányaik végén írott hosszabb dolgozata.
Készítette: Magyar Orsolya
Tudományos dolgozatírás
BAJA, EJF I.évfolyam Dr. Fischerné dr. Dárdai Ágnes
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Konzulens: Dr. Pitlik László
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Vám- és Pénzügyőri Tanszéki Tudományos Diákkör
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
A SZAKDOLGOZAT.
Információkeresési stratégiák Karoliny Eszter. Témaválasztás - információs probléma Teljesítményértékelési rendszerek alkalmazása a könyvtárakban Teljesítményértékelési.
Kutatási terv A kutatási téma megjelölése - a kutatás alapvető kérdésfeltevései A kutatás témájával kapcsolatos elméleti összefoglalás A kutatás hipotézisei.
Készítette: Zombory Andrea Kommunikáció az egyetemen
A Számvitel Didaktikája
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Kommunikáció írásban és szóban
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
Szakirodalomkeresési lehetőségek Sporttudomány és határterületei.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
Könyv-és könyvtárhasználat 8. osztály. Könyvtári katalógusok Könyvtári katalógus Könyvtári katalógus 1. leíró betűrendes katalógus - szerző szerinti leíró.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA BEVEZETÉS BEMUTATKOZÁS OKTATÁSI TERV.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Szakdolgozatok védése
Szakdolgozatok védése
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
DOLGOZATKÉSZÍTÉS TECHNIKÁJA (TARTALMI és FORMAI SZABÁLYOK)
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Várnai-Vígh Adrienn E november 29.
Az információ feldolgozása: tudományos munka készítése
A beadandó dolgozat és a prezentáció tartalmi és formai követelményei
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot? Informatikus-könyvtár szak Dr. Fischerné dr. Dárdai Ágnes 2005. II. szemeszter www.lib.pte.hu/dardai/konvtarszak_feek

I. A témaválasztás elméleti és gyakorlati szempontjai Fontos-e a tudományterület szempontjából? Téma aktualitása, relevanciája A szerző motiváltsága, felkészültsége, lehetőségei A téma és a cím összhangja Feladat: az első két szempont megbeszélése csoportokban (2005.03.17)

II. Kutatási terv készítése Kutatói kérdés megfogalmazása (újdonsága, jelentősége, önállóság) Hipotézis felállítása (a probléma beazonosítása, szaktudományi kontrollja, tudományos feltártsága, a tartalomjegyzék, mint munkahipotézis Kutatási módszerek számbavétele A kutatás menetének megtervezése (idő- és költségigény, ütemezés, forrásbázis felmérése, ajánlások beszerzése) Feladat: hipotézis megfogalmazása egyénileg (2005.03.17.)

III. A módszertani apparatúra A módszerválasztás indoklása Empirikus vizsgálatok és/vagy forráskritika Mintavétel, az adatok hitelessége, rendezettsége Az adatok rögzítése (táblázatok, adatsorok, mellékletek, ábrák, stb.) Források hivatkozásai Feladat: A módszerválasztás indoklása egyénileg (2005.04.)

IV. Szakirodalmi tájékozódás Primer források Szekunder források Könyvtári katalógusok, bibliográfiák Számítógépes katalógusok, adatbázisok Internet források Feladat: a szakdolgozati téma irodalomjegyzékének összeállítása (primer-szekunder források) egyénileg (2005.04.)

V. A szakirodalom feldolgozása Jegyzetelés Jegyzékek készítése A hivatkozás szabályai Bibliográfiai leírás Feladat: a hivatkozás szabályainak bemutatása csoportokban A: könyvek B: folyóiratcikkek C: könyvfejezetek D: egyéb művek (kéziratok, szakdolgozatok, disszertációk, konferenciaelőadások E: elektronikus források (2005.04.)

VI. A dolgozat szerkezete Makroszerkezet címoldal tartalomjegyzék bevezetés (téma, a kutatás célja, módszerei, köszönet) kidolgozás v. tárgyalás Feladat: a tárgyalás elemeinek sorba rendezése! összefoglalás (fő mondanivaló, a fejezetek rövid összegzése, a fejezetek közötti összefüggés, alapvető következtetések, a kutatási célok megvalósulása) hivatkozások jegyzéke (ha nem lábjegyzetben) felhasznált irodalom függelék/melléklet rezümé (tartalmi kivonat) Feladat: bevezetés elkészítése (2005.04.)

VI. A dolgozat szerkezete Mikroszerkezet Felépítés A fejezetek arányai A fő- és alfejezetek tagolásának logikája I. Címsorok II. Bekezdések II. 1. A bekezdés formája, típusai II. 2. A bekezdés tartalma II.2.1. A tételmondat elhelyezkedése a bekezdésben Feladat: tételmondat megtalálása a bekezdésben egyénileg címsorok gyakorlása (2005.03.17.)

VII. A dolgozat megszövegezése Terminológia Érvelés (logikai következetesség, objektivitás a vélemények bemutatásában, összefüggések meglátása, új és koherens következtetések, alternatív magyarázatok, az érvelés induktív és deduktív útja) Stílus tudományos stílus a jó stílus jellemzői: világos és érthető, szabatos és konkrét, egyszerű és tömör A leggyakoribb stilisztikai hibák: helytelen szóhasználat, nyelvhelyességi hibák, mondatszerkezeti hibák, szóismétlés, stílustévesztés

VIII. Konklúziók megfogalmazása A dolgozatban kifejtett probléma rövid összegzése A hipotézis igazolása, elvetése Az önálló tudományos eredmény számbavétele A módszerválasztás helyességének igazolása/elvetése A kutatás távlatai, nyitott kérdések

IX. Ajánlott irodalom Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Kairosz, 2003. Fercsik Erzsébet: Dolgozatírás felsőfokon. II. kiad. Bp., Krónika Nova, 2003. Kuziak, Michail – Rzepczynski, Slavomir: Tanuljunk meg írni! Bp., Magyar Könyvklub, 2004. Bertáné Németh Ágnes: Az irodalomkutatástól a hivatkozásig. Hallgatói segédlet. Pécs, PTE Könyvtára, 2002. Majoros Pál: Kutatásmódszertan, avagy hogyan írjunk könnyen, gyorsan jó diplomamunkát? Bp., Nemzeti Tankönyvkiadó, 1997.

X. A kurzus ütemezése/követelmények Dia 2005. március 17. 2005. április 2 2 szempont megbeszélése cs 3 Hipotézis megfogalmazása e 4 Módszerválasztás indoklása 5 Irodalomjegyzék összeállítása 6 Hivatkozás szabályai (referátumok) 7 A bevezetés elkészítése 8 Tételmondat megtalálása