Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOK Tapasztalatok Javaslatok Ajánlott dokumentum.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Ellenőrzés, visszacsatolás
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Minőségdíjak.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Delegálás.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Barlai Róbertné augusztus.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Készítette: Farkasné Veres Edina
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória

Működés során meg kell határozni, és folyamatosan alakítani az értékeinket, illetve az ezekhez kapcsolódó elvárásokat.

Értékeink: A vevő A tulajdonos A munkatársak A minőség Elvárások: Vevőink teljes elégedettségének elérése Tulajdonosaink érdekeinek képviselete A cég/intézmény megtestesítése A minőség iránti elkötelezettség, a minőségi munkavégzéshez szükséges ismeretek megszerzése és alkalmazása

A tudatosság Az innováció A jelen és jövőkép, a célkitűzések és feladatok, illetve azok fontosságának ismerete és tudatos alkalmazása a feladat- végrehajtás során Kreativitás, a társaság megújuló képessége.

Vezetői példamutatás Kapcsolattartás a dolgozókkal – A vezetők állandó közvetlen elérhetősége, és azonnali reagálása a felvetett kérdésekre. Vállalati rendezvények (sportnap, vacsoraestek, kirándulások). A vezetők problémakezelése – Probléma felbukkanása esetén a javításra koncentrálva, hangsúlyozva, hogy minden hiba egyben lehetőséget jelent a tanulásra.

Részvétel az oktatásokban – Oktatóként és oktatottként egyaránt, kiterjesztve az oktatási rendszert a teljes dolgozói körre. A minőség elsődlegességének hangsúlyozása a napi gyakorlatban. Erőforrások biztosítása a minőségügyi feladatok számára – Emberi és anyagi erőforrások biztosítása, pl. eszközök, oktatások, ösztönző keret a team-munkák számára, stb.

Megismertetés – oktatás Az oktatás teszi lehetőé, hogy felkeltsük, tudatosítsuk és kihasználjuk munkatársaink potenciális lehetőségeit. „Aki ma nem ér rá munkájától képezni magát, az holnap nem tudja elvégezni azt.”

A következő témakörök megismertetését, oktatását tartják fontosnak: Vevői igények, alkalmazási körülmények, visszajelzések. A társaság minőségpolitikája, minőségügyi célkitűzései. Az egyes munkaterületekre, munkakörökre, munkavégzésekre vonatkozó speciális szakmai ismeretek, utasítások. Számítógépes ismeretanyag bővítése. A rendszerben bekövetkező változások

Lehetőség az ismeretek bővítésére Szervezett formában, a vállalaton belül Nem szervezett formában a vállalaton kívül Posztgraduális képzés.

MÉRÉS Dolgozói elégedettség-vizsgálat Felhatalmazottság vizsgálat Teljesítményértékelés

RENDSZER HÁROM ALAPPILLÉRJE: Biztosítani az elvárt termékmennyiséget A termék minősége feleljen meg a követelményeknek, szabványoknak és vevői elvárásoknak A folyamatban résztvevő minden munkatárs legyen érdekelt a minőség javításában

ALKALMAZOTTI ÉS VEZETŐI ÁLLOMÁNY TELJESÍTMÉNYMÉRÉSE: Vezetői Hatékonyság-fejlesztő Program Egyéni-, feladat-, és csoporthatékonyság növelés Teljesítmény-értékelés Konszenzus-keresés

FELELŐSSÉG ÉS HATÁSKÖRÖK A dolgozók sikerélményhez jussanak, irányított munkatársból delegált munkatárssá váljanak A vezető feladata, hogy felismertesse munkatársaival felhatalmazottságuk tényét és annak mértékét Formalizált előléptetési, karrier lehetőségeket

FORMÁLIS ESZKÖZÖK: ISO folyamatgazda rendszere szituáció függő vezetési modell tudatos alkalmazása teammunkák kiterjesztése vevőkapcsolatok delegálása javaslati rendszer működtetése

MUNKAHELYI LÉGKÖR Szociális juttatások Fehérasztalnál történő együttlétek Alkotó munkahelyi klíma Munkahelyi környezet kialakítása, a munkakörülmények folyamatos javítása Magas összegek e célokra

A minőség iránti igényességet, elkötelezettséget és elégedettséget indukálja: a vezetői példamutatás a környezet és a szociális klíma az elfogadott ismeretek és célok a vezetés minden intézkedésében jelen lévő humanitás a munkatársak erkölcsi és anyagi elismerése