Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória
Működés során meg kell határozni, és folyamatosan alakítani az értékeinket, illetve az ezekhez kapcsolódó elvárásokat.
Értékeink: A vevő A tulajdonos A munkatársak A minőség Elvárások: Vevőink teljes elégedettségének elérése Tulajdonosaink érdekeinek képviselete A cég/intézmény megtestesítése A minőség iránti elkötelezettség, a minőségi munkavégzéshez szükséges ismeretek megszerzése és alkalmazása
A tudatosság Az innováció A jelen és jövőkép, a célkitűzések és feladatok, illetve azok fontosságának ismerete és tudatos alkalmazása a feladat- végrehajtás során Kreativitás, a társaság megújuló képessége.
Vezetői példamutatás Kapcsolattartás a dolgozókkal – A vezetők állandó közvetlen elérhetősége, és azonnali reagálása a felvetett kérdésekre. Vállalati rendezvények (sportnap, vacsoraestek, kirándulások). A vezetők problémakezelése – Probléma felbukkanása esetén a javításra koncentrálva, hangsúlyozva, hogy minden hiba egyben lehetőséget jelent a tanulásra.
Részvétel az oktatásokban – Oktatóként és oktatottként egyaránt, kiterjesztve az oktatási rendszert a teljes dolgozói körre. A minőség elsődlegességének hangsúlyozása a napi gyakorlatban. Erőforrások biztosítása a minőségügyi feladatok számára – Emberi és anyagi erőforrások biztosítása, pl. eszközök, oktatások, ösztönző keret a team-munkák számára, stb.
Megismertetés – oktatás Az oktatás teszi lehetőé, hogy felkeltsük, tudatosítsuk és kihasználjuk munkatársaink potenciális lehetőségeit. „Aki ma nem ér rá munkájától képezni magát, az holnap nem tudja elvégezni azt.”
A következő témakörök megismertetését, oktatását tartják fontosnak: Vevői igények, alkalmazási körülmények, visszajelzések. A társaság minőségpolitikája, minőségügyi célkitűzései. Az egyes munkaterületekre, munkakörökre, munkavégzésekre vonatkozó speciális szakmai ismeretek, utasítások. Számítógépes ismeretanyag bővítése. A rendszerben bekövetkező változások
Lehetőség az ismeretek bővítésére Szervezett formában, a vállalaton belül Nem szervezett formában a vállalaton kívül Posztgraduális képzés.
MÉRÉS Dolgozói elégedettség-vizsgálat Felhatalmazottság vizsgálat Teljesítményértékelés
RENDSZER HÁROM ALAPPILLÉRJE: Biztosítani az elvárt termékmennyiséget A termék minősége feleljen meg a követelményeknek, szabványoknak és vevői elvárásoknak A folyamatban résztvevő minden munkatárs legyen érdekelt a minőség javításában
ALKALMAZOTTI ÉS VEZETŐI ÁLLOMÁNY TELJESÍTMÉNYMÉRÉSE: Vezetői Hatékonyság-fejlesztő Program Egyéni-, feladat-, és csoporthatékonyság növelés Teljesítmény-értékelés Konszenzus-keresés
FELELŐSSÉG ÉS HATÁSKÖRÖK A dolgozók sikerélményhez jussanak, irányított munkatársból delegált munkatárssá váljanak A vezető feladata, hogy felismertesse munkatársaival felhatalmazottságuk tényét és annak mértékét Formalizált előléptetési, karrier lehetőségeket
FORMÁLIS ESZKÖZÖK: ISO folyamatgazda rendszere szituáció függő vezetési modell tudatos alkalmazása teammunkák kiterjesztése vevőkapcsolatok delegálása javaslati rendszer működtetése
MUNKAHELYI LÉGKÖR Szociális juttatások Fehérasztalnál történő együttlétek Alkotó munkahelyi klíma Munkahelyi környezet kialakítása, a munkakörülmények folyamatos javítása Magas összegek e célokra
A minőség iránti igényességet, elkötelezettséget és elégedettséget indukálja: a vezetői példamutatás a környezet és a szociális klíma az elfogadott ismeretek és célok a vezetés minden intézkedésében jelen lévő humanitás a munkatársak erkölcsi és anyagi elismerése