RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
Történeti episztemológia
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
TÁMOP a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban
A nulla-bázisú költségtervezés
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Férfivá és nővé teremtve
Megértési értelmezési folyamatok
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségboldogság Kutatás Sajtótájékoztató március 11.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Henry Murray dinamikus motivációs rendszere
A magyar regény története a romantika korában és a századutón
A négy világháború története 109.
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
A konfliktusok és elhárításuk
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Szudán : meghiúsult remények? Készítette: Nagy Gabriella Témavezető: Dr. Molnár Anna Budapest, április XXX. Országos Tudományos Diákköri.
Amikor a tanítvány ellentmondott a mesternek
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Szeretet, türelem, tolerancia
Túl a szakzsargonon Szemléletformálás - kinek az inge? Klímacsúcs II. Budapest, február 19. Czippán Katalin.
Kerekasztal tézisek A víz- és időjárás trendek hatása a jövő mezőgazdaságára Jolánkai Márton – Tarnawa Ákos – Pósa Barnabás – Fekete Ágnes – Török Gábor.
Védekezés és alkalmazkodás az agrárterületeken III. Magyarországi Klímacsúcs Szentendre, január 19. Jolánkai Márton Szent István Egyetem.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
A történelmi tanulás sajátosságai
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Éntudat – identitástudat - énkép
Rajzfejlődés-áttekintés
Nevelési értekezlet 2007 január Szakmai cél Helyi szakma-politikai cél Szakmai tevékenységünk további fejlesztése.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon...
AMIT SZENTKORONA A MÁNAK ÜZEN PROF. DR. DR. VASS CSABA.
A tanárok autonómiája és felelőssége Európában EURYDICE jelentés Zoltán Katalin mb. irodavezető EURYDICE Magyarországi Képviselet.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
2020: HR a virtuális térben A humán erőforrás menedzsment jövője.
AZ ÉSZAK - ALFÖLDI RÉGIÓRÓL Gadus István Társelnök Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
FELKÉSZÍTÉS AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁSOKRA Down Alapítvány Az Értelmi Fogyatékosok Fejlődését Szolgáló Magyar Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Tájékoztató NGM_AK002 NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban csütörtökön óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Árpád-ház Program Sajtótájékoztató november 19.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Miért fontosak a határok?
Irodalom a figyelemfelkeltés kultúrájában
A pályázat címe: Erdély aranykora, Bethlen nyomában nyomában
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tájékoztató LGM_ak002 LGM_ak004 LGS_ak011.
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Madách Imre: Útravaló verseimmel
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
Ki mit tud? december óra 330 terem
A nulla-bázisú költségtervezés
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom… Óravázlat(terv) ráhangolódás-feladatai Milbacher Róbert: A közösségi reprezentáció kényszere és csapdája c. tanulmányához

A tervezés nehézségei A téma komplexitása – szükséges előismeretek?! Irod.tört-i ismeretek: a nemzeti identitás historikus-genealogikus és hagyományszemléletű közösségi modellje a 19. sz.-i irodalmi alkotásokban Pszichológiai ismeretek: személyes és kollektív identitás Történelmi-politikai ismeretek: 1943/44 tört-i eseményei és napjaink történései

Irodalomelméleti ismeretek: pl Irodalomelméleti ismeretek: pl. ki a Szózat megszólítottja („ó magyar”) – a döntés/választás kényszere és felelőssége megváltoztatja-e a megszólítottak körét?

A ráhangolódás feladatai Pókhálóábra készítése Ilyés Márta egy festményéhez:

2. Állj a vonal két oldalára! „az identitás a személyes élettörténet során alakul ki” Ha „valamiféle történelmi trauma áll elő” egy országban, akkor az egyén számára fontos lesz az identitás, a nemzeti hovatartozás kérdése.

3. Listakészítés ismert irodalmi alkotásokból (dráma-líra-epika), amelyeknek témája a haza, a nemzet; a magyarság sorsa: múltja-jelene-jövője; a hazához való hűség stb.

4. Neked „e tájék mit jelent”?- ötperces esszé írása „ennyi idős koromra tudom értékelni, hogy mennyi mindent kaptam már, és mennyi mindent érhetek még el itt. Nekem is vannak kötelességeim, és igyekszem úgy viselkedni, hogy megfeleljek ezeknek. Én úgy érzem, úgy ahogy mindenkire, rám is szükség van itt, ezért ha el is megyek hosszabb vagy rövidebb időre, akkor is csak itt tudom elképzelni a teljességet, a biztonságot, azt, amit egy közösséghez tartozás adhat.” (részlet egy diák írásából)

A tanulók identitásfogalmában meghatározóak: Összegzés (amire építhetek a Radnóti-vers értelmezésekor „a tágabb kontextus függvényében” is) A tanulók identitásfogalmában meghatározóak: az otthonosság, teljesség, biztonság érzése etikai vonatkozású a fogalom: döntés, felelősség kérdése történeti vonatkozású (is) a fogalom: múlt és jelen összefügg