Némethné Tömő Zsuzsanna

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

A marketing információs rendszer
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Az üzleti terv.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Primer és szekunder kutatás
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A Marketing Információs Rendszer MIR
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
DOKUMENTUMKEZELÉS.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
Közönségkapcsolatok (PR)
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
CRM Customer Relationship Management –
Készítette: Magyar Orsolya
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
Eltéréselemzés Beszámolási rendszer
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Üzleti informatika Szabó Gábor - üzletágvezető February 25.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Tudásmegosztás az üzleti döntések új korszakában
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Kérdések a második zh-hoz
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Minőség menedzsment 6.előadás
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Dr. Fekete István Integrált kockázatfelmérés informatikai támogatása: Szigma Integrisk Budapesti Corvinus Egyetem Balatonalmádi január
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A piackutatás alapjai E-Learning.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Az ügyfél és a könyvvizsgáló informatikai együttműködésének gyakorlati kérdései Viczkó Péter.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az információ, mint erőforrás
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
Marketing információs
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Vállalkozásmenedzsment I.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MRP számítás.
A marketinginformációs rendszer
Kontroller.
Első az ügyfél, de hogy érem el?
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Némethné Tömő Zsuzsanna A marketing információs rendszer jelentősége a hazai fa- és bútoriparban Némethné Tömő Zsuzsanna

„Egy üzlet menedzselése nem más, mint jövőjének menedzselése, és a jövőjének menedzselése nem más, mint az információ menedzselése” /Marion Harper/

Marketing Információs Rendszer MIR Emberek, berendezések és eljárások összessége, melyek összegyűjtik, rendszerezik, elemzik, értékelik és eljuttatják a szükséges , pontos és időszerű információt a marketing döntéshozókhoz. Koncepciója: menedzserek információ igénye a marketing környezetről az elemzési, tervezési, végrehajtó és ellenőrzési folyamatokhoz. Feladata: felbecsüli, begyűjti és eljuttatja az információt. Elemei: belső nyilvántartási rendszer marketing megfigyelési rendszer marketingkutató rendszer marketing döntéstámogató rendszer

A marketing információs rendszer felépítése, moduljai Marketing menedzserek Elemzés Tervezés Végrehajtás Ellenőrzés Marketing- környezet Célpiacok Marketing-csatornák Versenytársak Közvélemény Makrokörnye- zeti hatások Az információs igények becslése Az információ elosztása Belső nyilvántartás Marketing-megfigyelések Marketing döntéstámogató elemzés Marketing-kutatás Információ feldolgozás Marketinginformáció-rendszer (MIR) Marketingdöntések és kapcsolatok

Belső nyilvántartási rendszer Adatbázis, amit a menedzserek használnak eredményadatok megrendelésekről, eladásokról, árakról, készletekről, kintlévőségekről, tartozásokról, stb. szóló jelentések adatok gyűjtése, folyamatos karbantartása megrendelés-fizetés ciklus és áruforgalmi kimutatások rendszere

Marketing megfigyelési rendszer Eseményadatokat szolgáltat Olyan eljárások és források összessége, melyeket a menedzserek a marketingkörnyezetben lejátszódó lényeges folyamatokkal kapcsolatos mindennapi információ megszerzésére használnak könyvek, folyóiratok, kereskedelmi kiadványok vevőkkel, disztribútorokkal, külső személyekkel kapcsolattartás, beszélgetések cégen belüli kapcsolattartás - kommunikációs csatornák működése megfigyelési rendszer minőségi javítása: hírek gyűjtése és továbbadása információk vásárlása megfigyelt információk szisztematikus összegyűjtése

Marketingkutató rendszer marketing döntések kockázatának csökkentése strukturált folyamat: előkészítés végrehajtás, lebonyolítás eredmények értékelése kutatás helye a szervezetben - belső marketinges, saját kutatógárda, piackutató ügynökség kutatási megközelítések - feltáró, leíró, magyarázó kutatás kutatás rendszeressége - folyamatos, ad hoc, tracking

Marketing döntéstámogató rendszer Az adatgyűjtés, a rendszerek, az eszközök és a technikák koordinációja, valamint az ezeket támogató szoftvereket és hardvereket jelenti, amelyen keresztül a szervezet önmagáról és környezetéről releváns információkat és értelmez, illetve az marketing akcióinak forrásává teszi. Alapvetően az előző három összegyűjtött adatait tárolja és elemzi - számítógépes rendszer a menedzser az elemzésre váró problémát betáplálja és a megfelelő szoftver segítségével megoldást kap, eztán lehet meghatározni a cselekvések helyes sorrendjét

Primér kutatás A minta jellemzői: 101 cég (38 budapesti) Szűrőfeltétel: fa- és bútoripari vállalkozások Tevékenységi kör: gyártás és kereskedelem Felmérés ideje: 2004 ősz, 2005 tavasz Megkérdezettek: felső- és középvezetők A kutatás célja: a marketing információs rendszerek ismertsége és használata a fa-és bútoripar területén

Az alkalmazottak számát tekintve a vizsgált cégek több mint fele 20 fő alatti vállalkozás, viszont jelentős a nagy, 60 főnél többet alkalmazó cégek aránya is.

A vizsgált cégek közel 2/3-a 50 és 500 millió forint közötti éves nettó forgalommal rendelkezik, ebbe a csoportba inkább a 20 főt, vagy annál kevesebbet foglalkoztató cégek tartoznak.

A mintában a gyártó cégek 2/3, míg a kereskedők 1/3 arányban vannak jelen.

Ha a megkérdezettek beosztását vizsgáljuk, közel azonos a felsővezetők és a középvezetők aránya, ez mind a kisebb – 20 főnél kisebb cégek –, mind a nagyobb cégeknél hasonló arányt mutat.

A vállalatok információs rendszerének vizsgálata Az adatokból látható, hogy általánosan nagyjából informáltnak érzik magukat, mind a felsővezetők, mind a középvezetők.

A cégvezetők általánosságban nem tartják fontosnak ezt, hiszen többnyire nagyjából jól informáltnak érzik magukat.

A vezetők informálódásában jelenleg már az Internet a legfontosabb forrás, a válaszadók közel fele innen szerez információt, a szaklapokat és az egyéb médiát jelentősen megelőzve.

Az eredményekből látható, hogy számítógépes rendszer szinte minden cégnél létezik, azonban a vezetők szerint ennek csak közel fele nevezhető vállalatirányítási rendszernek.

A rendszereknek több mint fele saját fejlesztésű a kisebb vállalkozásoknál és a kereskedő cégeknél, a nagyobb, illetve gyártó cégeknél elsősorban SAP-t, BPCS-t, vagy egyéb nem saját fejlesztésű rendszert alkalmaznak.

Mind az ár, mind az átállás időtartama, mind pedig a marketing elemek megléte egyformán viszonylag fontos a rendszer kiválasztásakor, beszerzésekor.

A kisebb cégek biztonságosabbnak ítélik a rendszerüket: kisebb cég  kisebb rendszerek  kisebb meghibásodási lehetőség  biztonságosabb.

A felsővezetők általában elégedetlenebbek a használt rendszerrel, ezért szükségesebbnek látják a fejlesztést, mint a középvezetők.

Nincs egy olyan funkció, aminek a fontossága a többihez képest kimagasló lenne, azonban az ügyfél megelégedettség mérése funkciónak érződik a hiánya.

A marketing információs rendszer vizsgálata

Az első 3 állítás a belső nyilvántartási rendszerrel volt kapcsolatos Az első 3 állítás a belső nyilvántartási rendszerrel volt kapcsolatos. Láthatóan a belső nyilvántartás a legfejlettebb a négy terület közül, a többi alrendszert jóval kevesebb helyen használják. A belső nyilvántartások területén pedig a megrendelések, árak, kintlevőségekről szóló információk kezelése a legelterjedtebb. A további kettő, a marketing megfigyelő (4-6. állítás) és kutató rendszereket (7-9. állítás) már jóval kevesebb cégnél és csak részlegesen használják. Itt annyit lehet még megemlíteni, hogy a kutatás területén a nagyobb cégek azok, ahol a marketing döntésekhez gyakrabban használnak szekunder információkat. A marketing elemzés (10-12. állítás) szinte még sehol sem jellemző.

A marketing információs rendszert a válaszadók döntő többsége nagyon fontosnak tartja, függetlenül a beosztásától, az alkalmazott rendszertől, vagy a cég méretétől.

A vezetőknek nincs jellemző elképzelése arról, hogy hogyan lehetne javítani cégük marketing információs rendszerén.

A vizsgált cégek többségében 1-2 fő foglalkozik marketinggel.

A cégek 44%-ánál van felelőse a MIR-nek és érthetően minél nagyobb egy cég, annál gyakrabban létezik ez a feladatkör.

Összefoglalás Számítógépes rendszer szinte minden cégnél létezik, azonban ennek csak közel fele nevezhető vállalatirányítási rendszernek, de még ezek sem tartalmaznak MIR modulokat. Ha megvizsgáljuk, hogy valójában milyen rendszer működik a cégeknél, azt tapasztaljuk, hogy ezeknek a rendszereknek több mint fele saját fejlesztésű, de azt is láthatjuk, hogy ezek a saját fejlesztésű rendszerek elsősorban a kisebb vállalakozásoknál dominálnak, a nagyobb cégeknél elsősorban SAP-t, BPCS-t, vagy egyéb, nem saját fejlesztésű rendszert alkalmaznak.

Az alkalmazott informatikai rendszerek marketinggel kapcsolatos információkat nem igazán szolgáltatnak. A marketing költségek kimutatására és a marketing akciók kezelésére többé-kevésbé van lehetőség. A vezetőknek nincs jellemző elképzelése arról, hogy hogyan lehetne javítani cégük marketing információs rendszerén. A megkérdezettek nagy része nem is tartja fontosnak a fejlesztést.

A nagyobb cégek azok, ahol a marketing döntésekhez gyakrabban használnak primér és szekunder információkat, de ez nem integrálódik tudatosan az információs rendszerbe. Pozitívan értékelendő, hogy egyes helyeken már elindult a CRM, néhol az SRM (Supplier Relationship Management – szállítói kapcsolat menedzsment) bevezetése, ami kapcsolatot képez a belső beszámolórendszer és a marketing megfigyelő rendszer között.

Javaslatok A külső információkra fokozottan tekintettel kell lenni a marketing információs rendszer kiépítésénél. Fontos, megoldandó feladat, a marketing funkciónak, mint vállalati funkciónak a tisztázása. A fa- és bútoripari vállalkozásoknál működő számítógépes rendszerek több mint fele saját fejlesztésű, az ezekben megvalósuló szoftverötletek alacsony színvonalúak, ami üzleti hátrányt jelent. Meg kell ismertetni ezen cégekkel a CRM, SRM, illetve az ERP (Ernterprise Resource Planning – integrált vállalatirányítási rendszerek) lényegét, és meg kell győzni őket, ezek használatáról. A megoldandó feladatok közé tartozik a marketingszervezetek jogkörének és felelősségének tisztázása is.

Köszönöm a figyelmet!