Szülői értekezlet 2010.01.26. 1. és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Az iskolai szociálismunka
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A kompetencia alapú oktatás gyakorlati megvalósítása a Damjanich János Általános Iskolában szakmai beszámoló Készítette:Kézérné Tótok Bernadett.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Szülői értekezlet évfolyam (összevont)
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Szülői értekezlet és 5. évfolyam

Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló, tájékoztató a pályázatban vállaltak napi gyakorlatra váltásáról, az újszerű nevelési-oktatási formákról)

ISKOLA Az újszerű iskola középpontjában nem a megtanítás, hanem a tanulás áll. Aktív és messzemenően individuális folyamat, amelyet minden egyénnek a saját maga részére kell végrehajtania. A gyermeket erre megtanítani, képessé tenni a tanulásra komoly feladat. tanítás tanulás

A világ követelménye Élő, alkalmazható tudás Kompetenciafejlesztés Elengedhetetlen feltétel

Képességek Kompetencia Attitűdök Tudás IsmeretekAlkalmazás

Az iskola sarkalatos feladata KOMPETENCIAFEJLESZTÉS „A tanuló ne gondolatokat, hanem gondolkozni tanuljon.” /Kant/

PISA felmérés → riadót fújt

szárazföldön

A kialakult helyzet változásáért kiált ÚJ TANULÁSI KULTÚRÁRA VAN SZÜKSÉG SEGÍTSÉG A TÁMOP JELŰ PROJEKT

Milyen változást hozott a gyermekeink életében? (Mit nyertek vele?) Oldott légkör, érdekesebb tanórák Felfedező tanulás; játszva tanulás Egyéni fejlesztés Esélyegyenlőség biztosítása Közösségi szemlélet megerősítése Érdekes programok, projektek

Oldott légkör, érdekesebb tanórák; motiváló, újszerű feladatok Mozgás, játék, a gyerekek együtt dolgozhatnak, segíthetik egymást; Élethelyzetekben fellelhető valóságos problémákra keresik a választ.

Felfedező tanulás; játszva tanulás (a feladatból a szabályt) (kevésbé megterhelő)

Egyéni fejlesztés A gyermek egyéni fejlettsége fokozottabb figyelmet kap.

Esélyegyenlőség biztosítása A hátrányok kompenzálása

Közösségi szemlélet megerősítése. Az egymásért érzett felelősség alakítása mélyítése; egymás segítése

Érdekes programok, projektek Egy három hetes projekt a Föld napjához kapcsolódóan. Ideje: április 19-t ől május 8. Megvalósítás köre: fels ő tagozat Pedagógus: Kulcsár Istvánné Egy témahét Téma: az es forradalom Ideje: március 8-15ig. Megvalósítás köre: az egész intézmény Pedagógus: Ésik Katalin

KEDDSZERDACSÜTÖRTÖK A hétB hétA hétB hétA hétB hét 1 2 3Szövegértés szövegalkotás Tánc és dráma 4Szövegértés szövegalkotás Szövegértés szövegalkotás Szövegértés szövegalkotás Magyar (nem szakrendszerű) Szövegértés szövegalkotás Tánc és dráma 5Szövegértés szövegalkotás Magyar (nem szakrendszerű) Szövegértés szövegalkotás Szövegért Szövegalk ÓRAREND

„A tanítók csak az ajtót nyitják ki, belépned neked kell.” /kínai közmondás/

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!