Szülői értekezlet és 5. évfolyam
Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló, tájékoztató a pályázatban vállaltak napi gyakorlatra váltásáról, az újszerű nevelési-oktatási formákról)
ISKOLA Az újszerű iskola középpontjában nem a megtanítás, hanem a tanulás áll. Aktív és messzemenően individuális folyamat, amelyet minden egyénnek a saját maga részére kell végrehajtania. A gyermeket erre megtanítani, képessé tenni a tanulásra komoly feladat. tanítás tanulás
A világ követelménye Élő, alkalmazható tudás Kompetenciafejlesztés Elengedhetetlen feltétel
Képességek Kompetencia Attitűdök Tudás IsmeretekAlkalmazás
Az iskola sarkalatos feladata KOMPETENCIAFEJLESZTÉS „A tanuló ne gondolatokat, hanem gondolkozni tanuljon.” /Kant/
PISA felmérés → riadót fújt
szárazföldön
A kialakult helyzet változásáért kiált ÚJ TANULÁSI KULTÚRÁRA VAN SZÜKSÉG SEGÍTSÉG A TÁMOP JELŰ PROJEKT
Milyen változást hozott a gyermekeink életében? (Mit nyertek vele?) Oldott légkör, érdekesebb tanórák Felfedező tanulás; játszva tanulás Egyéni fejlesztés Esélyegyenlőség biztosítása Közösségi szemlélet megerősítése Érdekes programok, projektek
Oldott légkör, érdekesebb tanórák; motiváló, újszerű feladatok Mozgás, játék, a gyerekek együtt dolgozhatnak, segíthetik egymást; Élethelyzetekben fellelhető valóságos problémákra keresik a választ.
Felfedező tanulás; játszva tanulás (a feladatból a szabályt) (kevésbé megterhelő)
Egyéni fejlesztés A gyermek egyéni fejlettsége fokozottabb figyelmet kap.
Esélyegyenlőség biztosítása A hátrányok kompenzálása
Közösségi szemlélet megerősítése. Az egymásért érzett felelősség alakítása mélyítése; egymás segítése
Érdekes programok, projektek Egy három hetes projekt a Föld napjához kapcsolódóan. Ideje: április 19-t ől május 8. Megvalósítás köre: fels ő tagozat Pedagógus: Kulcsár Istvánné Egy témahét Téma: az es forradalom Ideje: március 8-15ig. Megvalósítás köre: az egész intézmény Pedagógus: Ésik Katalin
KEDDSZERDACSÜTÖRTÖK A hétB hétA hétB hétA hétB hét 1 2 3Szövegértés szövegalkotás Tánc és dráma 4Szövegértés szövegalkotás Szövegértés szövegalkotás Szövegértés szövegalkotás Magyar (nem szakrendszerű) Szövegértés szövegalkotás Tánc és dráma 5Szövegértés szövegalkotás Magyar (nem szakrendszerű) Szövegértés szövegalkotás Szövegért Szövegalk ÓRAREND
„A tanítók csak az ajtót nyitják ki, belépned neked kell.” /kínai közmondás/
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!