Készítette: Magyar Orsolya

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben a fenntartó önkormányzat szemszögéből Országos Gyermekvédelmi Konferencia május 12. Csókay László Főpolgármesteri.
Advertisements

A marketing információs rendszer
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Az üzleti terv.
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Molnar Ilonka. A marketing kutatas  tervezett  szisztematikus gyűjtés  elemzés  információ terjesztés.
A Marketing Információs Rendszer MIR
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Piackutatás.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Fejlesztési, stratégiai útmutató
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
A marketing-információrendszer(1)
Vizsga feladatok (Minta)
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
Marketing információs
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalkozásmenedzsment I.
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Országos Statisztikai Tanács
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
A marketinginformációs rendszer
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Készítette: Magyar Orsolya 6. A mellékelt kutatási jelentés alapján ismertesse annak szerepét a piackutatásban! Mutassa be szerkezetét, legjellemzőbb tartalmi elemeit! Vizsgálja meg, hogy a mellékelt dokumentum megfelel-e a kutatási jelentéssel szemben támasztott követelményeknek! Készítette: Magyar Orsolya

A piackutatás lényege, folyamata A piackutatás : vállalati marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása rendszerezése szelektálása értékelése.

A piackutatás lényege, folyamata Marketingkutatás Piaci aktivitás Árkutatás Elosztáskutatás Reklámkutatás Vállalaton belüli kutatások költségelemzés kapacitásprogram reklámprobléma Értékesítési piac Piaci potenciál Értékesítési potenciál Piaci volumen Beszerzési piac Munkaerőpiac Tőkepiac Nyersanyagpiac Piackutatás

A piackutatás folyamata A probléma és a kutatás tárgyának meghatározása, pontosítása, aprólékos kibontása A kutatási terv elkészítése Az adatok megszerzése, összegyűjtése Az adatok ellenőrzése, kiegészítése, elemzése, értékelése Megállapítások tétele, javaslatok, prognózis készítése.

A probléma megfogalmazása, pontosítása, aprólékos kibontása A kutatás elhatározását mindig valamilyen aktuális probléma felmerülése, valamint annak megoldására való törekvés jellemzi. (csökken a forgalom, új terméket akarunk bevezetni stb.). A problémából kiindulva kell a pontos piackutatási célt meghatározni. Ez nagyon fontos feladat, mert meghatározza a kutatás módjait és költségeit.

A kutatási terv előkészítése, felépítése A rendelkezésre álló idő és pénzügyi keret függvényében elkészítjük a kutatási tervet. Ebben az alábbi kérdésekre kell választ adni: Miért, mi célból történik a kutatás? A célban megfogalmazott kérdéseket milyen konkrét feladattá alakítjuk át? Hipotézis - mit vár a megrendelő a kutatástól? Honnan szerezzük be az információkat? Kiket fogunk megkérdezni? Milyen mintavételt alkalmazunk? Hogyan, milyen módszerrel vizsgáljuk? Milyen kutatási segédanyagokat használunk? Kik a vizsgálat felelősei? (munkatársak, szakértők, egyéb résztvevők) Mennyibe fog kerülni a kutatás? Mi a kutatás határideje?

A vizsgálat végrehajtása A kutatási terv jóváhagyása után megkezdődhet a vizsgálat szervezése. Ennek során megtörténik a kérdőívek szerkesztése, sokszorosítása, a kérdezőbiztosok betanítása. Az adatok begyűjtése után az információkat feldolgozzák, táblázatokba, grafikonokba rendezik, majd az eredményeket szövegesen is elemzik.

Az eredmények összegzése A kutatási eredményeket a kutatási zárójelentésben foglaljuk össze. A tudományos igényű kutatási beszámolókban fel kell tüntetni a meghatározó módszertani elemeket is, például, hogy milyen módszerrel történt a mintavétel, milyen az eredmények megbízhatósága stb.

Az eredmények felhasználása, visszacsatolás A megállapításokat a legfontosabb marketing döntések szerint kell felsorakoztatni. A cél, hogy csökkenjen a döntéshozók bizonytalansága és a kutatás eredményeként választási lehetőségeket lehessen felvázolni.

A kutatási jelentés szerepe a piackutatás folyamatában Primer információ gyűjtése

A kutatási jelentések jellemző szerkezeti felépítése Kísérőlevél Címoldal Tartalomjegyzék Bevezetés Vezetői összefoglaló Módszertan Kutatás eredményei Következtetések Javaslatok

A táblázatok, grafikonok szerepe a kutatási jelentésben Szemléletesség Leolvasható adatok Átlátható Értelmezhető Eltéréseket jól mutatja

A melléklet vizsgálata az elméletben tanultak és a fenti szempontok alapján