Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, 2006. október 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Mi a SzIA Minőségi Modell?  A SzIA Minőségi Modell olyan szervezet-, és minőségfejlesztési rendszer, amelyet először speciálisan nonprofit területen.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A minőségügy a könyvtárügyért
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Minőségdíjak.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
minőségirányítási igazgató
Minőség menedzsment 6.előadás
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A közoktatás-tervezés szintjei, a tervek kapcsolata
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Minek nekünk stratégia? Horváth & Dubecz. “People don’t leave companies, they leave their managers”. „Az emberek nem a vállalatot hagyják ott, hanem a.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Munkahelyi egészségfejlesztés szakmai irányelvei
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.

Tréning felépítése Jogalkotás, jogalkalmazás, tanügyigazgatás Gyakorlat: panaszkezelés Minőségügy vertikális és horizontális nézőpontból Gyakorlatok: párhuzamos team munka

Minőségügy vertikális megközelítése (rendszerszemlélet) Világszintű minőségnyilatkozat Európai sztenderdek és irányelvek Ágazati minőségpolitika Fenntartói minőségpolitika Intézményi minőségpolitika

Horizontális szempont Benchmarking

Minőségirányítási alapelvek Vezetés elkötelezettsége Partnerközpontúság Munkatársak bevonása Folyamatos fejlesztés Folyamat-, és rendszerszemléletű megközelítés Tényeken alapuló döntéshozatal A rendszer eredményes működtetése

Minőségszemléletek Megfelelőségi minőség Eredményességi minőség Vevői minőség Érdekeltségi, rendszerszemléletű minőség

Jövőbe mutató minőségszemlélet Küldetés Jövőkép Stratégia Minőségcélok Minőségpolitika Minőségértékelés

Dilemma Az általános vezetési menedzsmentet és a minőségirányítási menedzsment viszonya Mennyiben haladja meg a minőségirányítási rendszer az általános vezetési menedzsmentet (törvényes, jogszerű és szakszerű működés) Integrált irányítási rendszer

Szervezetfejlesztési megközelítések Spontán Korrektív Preventív – prognózisok alapján – jövőt előrevetítő stratégia

Munkaerő-piaci szemlélet

Érdekeltek elégedettsége évek múltán jelentkezik, - mit tud kezdeni a munkaerő-piacon, azzal a tudással, amit a képzés nyújt

Minőségértékelés A stratégiából lebontott minőségcélok nyomon-követése, milyen mértékben valósult meg a cél, hol kell beavatkozni, hogy a stratégiai célok teljesüljenek

Gyakorlatok- párhuzamos team-munka 1.Alapfogalmak-minőség, minőségbiztosítás, minőségirányítás, minőségértékelés, ….. 2.ÖMIP és IMIP minőségfejlesztési program tartalma (megoldó-kulccsal) 3.IMIP készítési menete 4.Minőségfejlesztés és innováció 5.Benchmarking (párhuzamos team munka)

A gyakorlatok alkalmat adnak a helyzethez igazodó ismeretbővítésre, kiegészítésre, ismeretek rendszerezésére

§ Autonóm intézményi működés A közoktatási intézmény jogi személy

§ Autonóm intézményi működés A közoktatási intézmény jogi személy

Szervezeti koherencia, kompetencia, együttműködés - versenyképességi tényező A tantestület, mint önirányító csoport a felelős szabadságot gyakorolja

Pillanatképek - TQM szemléletű modellek Csoportépítés

Felhatalmazás, feladatok delegálása Team-munka

A nyilvánosság kontrollja

Belátás

Végső cél: életminőség javulása Társadalmi kohézió

Köszönöm a figyelmet!