Benchmarking.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Szervezetfejlesztési Program
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségköltségek.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
1. előadás.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Logisztikai kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
II. Logisztikai tervezés
Az értékesítési rendszer
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Logisztikai alapfogalmak
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Készletgazdálkodás és logisztika
Készítette: Májer Dávid
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév WSUF Harmadik óra.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Beszerzések hatékonyság növelése
A magyar kistérségek innovációs képessége és versenyképessége
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Humán-controlling.
A marketinginformációs rendszer
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Benchmarking

A benchmarking fogalma Korszerűbb, hatékonyabb termék, folyamat Rendszerezett vezetési folyamat Szervezet felzárkózása Vizsgált funkcióban a legjobbal való összevetés „az ipar legjobb gyakorlatainak keresése és megvalósítása a magasabb teljesítmény elérése érdekében”

Gyakorlati alkalmazása Költségek Relatív helyzet Legjobb gyakorlat Fejlesztési lehetőségek Élvonalba kerülés Mit vár a fogyasztó Gyenge pontok Folyamatos fejelsztés

Az összehasonlítás gyakorlata Az összehasonlítás alapján az okokat is feltárják Termék Szolgáltatás Eljárás Vállalaton belül: Részleg kirendeltség

A benchmarking típusai Kompetitív Funkcionális Folyamat (generikus) Stratégiai belső

A benchmarking alkalmazási területei Szervezet Logisztika Gyártórendszerek Karcsúsított gyártás Versenyképes terméktervezés Teljeskörű minőségbiztosítás

A benchmarking folyamata I. A benchmarking tevékenység Folyamat Többsíkú Alap-objektum A teljesítésben mutatkozó hiányok feltárása A benchmarking eszköztára Fogalomtár Együttműködés jogi, etikai kódexe Kérdőívek, ellenőrző kérdéslisták Táblázatok, formanyomtatványok

A benchmarking folyamata II. A benchmarking lépései Tervezési fázis Elemzési fázis Integrálás fázisa Beavatkozás fázisa Beavatkozási tervek Beavatkozás Az eredeti benchmarking számok új meghatározása

A benchmarking folyamata III. Önértékelő kérdőívek „best practice” – erre utaló mondatok pontozása A mutatószám rendszer alakítása a kiválasztott startégiához Teljesítőképesség folyamatos vizsgálata

Automatizált benchmarking rendszerek Erre a célra szakosodott szervezet végzi, központi adatbázis Összehasonlító adatok elérése Adatok megbízhatóak Titkosítás megoldható

A benchmarking a logisztikai gyakorlatban A benchmarking helye a logisztikai folyamatban Beszerzési folyamatok Teljes logisztikai folyamatok

A bencmarkok Strukturális- és keretszámok Termelékenységi mutatószámok Gazdaságossági mutatószámok Minőségi mutatószámok

A logisztikai benchmarking alkalmazásának tapasztalatai I. Beszerzési folyamatok elemzése Rugalmasság Minőség Rendelkezésre állás Elektronikus adatcsere K+F Növekvő termékválaszték Jó színvonalon, csökkenő költségekkel

A logisztikai benchmarking alkalmazásának tapasztalatai II. A verseny hatása a beszállítókra Ráfordítások nőttek (különösen a minőségi) Beavatkozás a belső ügyekbe (pl. beruházás) Minőségi előírások tartása – kényszerként Korszerűsítés, fejlesztés – erőforrások hiányoznak Termelékenység növekedése – alkalmazottak túlterhelése nőtt

Komplex logisztikai folyamatok benchmarking elemzése Beszállítás Készletezés Termékelőállítás Elosztási részfolyamatok

A benchmarking vizsgálatok lebonyolításának nehézségei Számszerű adatok megszerzése Partnerek kiválasztása Folyamatok, teljesítmények egzakt leírása benchmarking klub Esettanulmányok Gond: „folyamatban résztvevő legjobb” kiválasztása